Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żeby podnieść ciśnienie oleju, to  najprościej podłożyć podkładkę pod zawór przelewowy  pompy olejowej  :)   Nieszczelności w układzie smarowania silnika (magistrala, wał-panewki itd),  wpływają co najwyżej na skoki  ciśnienia w układzie, względem zimnego, a rozgrzanego silnika.  Za górną granicę ciśnienia oleju w silniku, odpowiada wspomniany zawór.  

 

Pompę olejową, w warunkach garażowych, da się sprawdzić tylko organoeptycznie    :)

Opublikowano

no nie powinno być niższe niż 2. Tylko napisał, że to na pełnym gazie a to jak pamiętam przy 1200 powinno być... Natomiast poniżej 0,6 zaświeci kontrolkę.
Możliwe, że coś pomieszałem. Pompa oleju tu jest trybikowa więc można ją obmierzyć. Do tego trzeba zwalić michę a wtedy i tak sprawdzisz panewki. Duże ciśnienie zwiększa wymianę smaru jest to jednak niepotrzebny wzrost oporów w silniku. Wzrost poza max może być szkodliwy...

Opublikowano (edytowane)

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

 

Pierwsze lepsze, co mi podpowiedział wujek google. 

 007.jpg

 

 

Na przykładzie pompy od c385- zawór jest zintegrowany z pompą oleju. Tłoczek zaworu (24), jest dociskany w gniazdo w pokrywie (4) za pomocą sprężyny  (23),  zablokowanej talerzykiem (22) i zawleczką (25). Podkładki dokłada się pomiędzy sprężynę  (23) a talerzyk (22)

 

Rozbieżności ciśnienia masz spore, ale powinien żyć :)  Jeśli panewki i wał nie są przeorane, to bym podkładeczkę pod zawór podłożył i śmigał dalej.   Nie na samym wale korbowym, szczelność układu smarowania silnika się kończy :)

 

 

 

Edit- sory, schemat jest od  30'tki (umysł już zmęczony od reperowania Bizona i obrazków człowiek nie rozróżnia :) )  ,  aczkolwiek  budowa w c385 jest niemal identyczna. W nowym typie,  zawór ma osobny korpus. 

Edytowane przez Stefano1
Opublikowano

Jak masz 4 ciśnienie na wolnych a po rozgrzaniu 2 i mniej to masz wał do szlifu i jakbyś złoto wlał to ciśnienia nie podniesiesz. Czeka cię remont i nic nie kombinuj bo szkoda twojej roboty.

Opublikowano (edytowane)

jednym z mniej inwazyjnych sposobów jest wymiana filtra odśrodkowego (tzw . bączka ) ,który potrzebuje oleju do prawidłowego działania , na filtry puszkowe .

Spróbuj zaślepić dysze w wirniku filtra i sprawdź czy wzrosło po rozgrzaniu ciśnienie . Jak będzie przyzwoite to nie śpiesz się z remontem tylko kup przystawkę pod filtry puszkowe -zakładam,że coś takiego istnieje

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Panowie, proszę mnie sprostować jeśli żle zrobiłem. Podłożyłem podkładkę(10groszy) w zaworze ciśnienia oleju przy pompie olejowej między zabezpieczenie(ten mały kołeczek), a talerzyk. Ciągnik to Ursus 1012. Może tak być ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v