Skocz do zawartości
DominikPaweFilipczak

Jak podkręcić ciśnienie oleju zetor 8011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiadomość z agroFakt.pl

Stefano1    39

Żeby podnieść ciśnienie oleju, to  najprościej podłożyć podkładkę pod zawór przelewowy  pompy olejowej  :)   Nieszczelności w układzie smarowania silnika (magistrala, wał-panewki itd),  wpływają co najwyżej na skoki  ciśnienia w układzie, względem zimnego, a rozgrzanego silnika.  Za górną granicę ciśnienia oleju w silniku, odpowiada wspomniany zawór.  

 

Pompę olejową, w warunkach garażowych, da się sprawdzić tylko organoeptycznie    :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

Edytowano przez DominikPaweFilipczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    25

przy pracy 2,5-3 atm to dobre ciśnienie... wbrew pozorom zbyt wysokie ciśnienie też nie służy silnikowi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    314

no nie powinno być niższe niż 2. Tylko napisał, że to na pełnym gazie a to jak pamiętam przy 1200 powinno być... Natomiast poniżej 0,6 zaświeci kontrolkę.
Możliwe, że coś pomieszałem. Pompa oleju tu jest trybikowa więc można ją obmierzyć. Do tego trzeba zwalić michę a wtedy i tak sprawdzisz panewki. Duże ciśnienie zwiększa wymianę smaru jest to jednak niepotrzebny wzrost oporów w silniku. Wzrost poza max może być szkodliwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

 

Pierwsze lepsze, co mi podpowiedział wujek google. 

 007.jpg

 

 

Na przykładzie pompy od c385- zawór jest zintegrowany z pompą oleju. Tłoczek zaworu (24), jest dociskany w gniazdo w pokrywie (4) za pomocą sprężyny  (23),  zablokowanej talerzykiem (22) i zawleczką (25). Podkładki dokłada się pomiędzy sprężynę  (23) a talerzyk (22)

 

Rozbieżności ciśnienia masz spore, ale powinien żyć :)  Jeśli panewki i wał nie są przeorane, to bym podkładeczkę pod zawór podłożył i śmigał dalej.   Nie na samym wale korbowym, szczelność układu smarowania silnika się kończy :)

 

 

 

Edit- sory, schemat jest od  30'tki (umysł już zmęczony od reperowania Bizona i obrazków człowiek nie rozróżnia :) )  ,  aczkolwiek  budowa w c385 jest niemal identyczna. W nowym typie,  zawór ma osobny korpus. 

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Jak masz 4 ciśnienie na wolnych a po rozgrzaniu 2 i mniej to masz wał do szlifu i jakbyś złoto wlał to ciśnienia nie podniesiesz. Czeka cię remont i nic nie kombinuj bo szkoda twojej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jednym z mniej inwazyjnych sposobów jest wymiana filtra odśrodkowego (tzw . bączka ) ,który potrzebuje oleju do prawidłowego działania , na filtry puszkowe .

Spróbuj zaślepić dysze w wirniku filtra i sprawdź czy wzrosło po rozgrzaniu ciśnienie . Jak będzie przyzwoite to nie śpiesz się z remontem tylko kup przystawkę pod filtry puszkowe -zakładam,że coś takiego istnieje

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

tylko daj dobremu mechanikowi bo różnie to bywa z "fachurami" :D  wszystko powymieniają a na koniec rozłożą ręce


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Panowie, proszę mnie sprostować jeśli żle zrobiłem. Podłożyłem podkładkę(10groszy) w zaworze ciśnienia oleju przy pompie olejowej między zabezpieczenie(ten mały kołeczek), a talerzyk. Ciągnik to Ursus 1012. Może tak być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Arek
      Przymierzam się do remontu silnika w 12145. Jakiej firmy zestaw naprawczy (tuleje+tłoki) polecacie ?
      Na allegro znalazłem:
      Granit - 99zł
      THM - 150zł
      MAHLE - 205zł
      Wiadomo, że nie chcę wydać majątku ale ma być zrobione porządnie. Jestem ciekaw czy te z granitu czy to jakaś chińszczyzna i nie warto sobie tym głowy zawracać ?
    • Przez MariuszGontarek
      Panowie, może ktoś podpowie. W sobotę zetor 7011 palil od strzała kilkanaście razy palony i gaszony (żniwa) a kolejnego dnia, po wcisnieciu startera bloga cisza i tylko przygasające kontrolki oleju i akumulatora. Zupelnie żadnego dźwięku, na "krótko" odpalil od razu. Czy ktoś ma pomysł co mogło nawalic? Ktoś miał podobnie?  
    • Przez Juziak
      Witam Panowie może pomożecie wycieka olej z silnika przez sprzęgło dwoma otworami na dole korpusu co może byc ? Czyżby symeryng poszedł na walku ?
    • Przez damiex90
      Tak więc jak w temacie w ciągniku zetor 7211 coś mi stuka, ale tylko i wyłącznie wtedy gdy silnik przez dłuższy czas jest obciążony dajmy na to w orce, talerzówka, ciężki transport. Jeśli podczas wystąpienia zmniejszymy obroty albo się zatrzymamy to objaw ustaje na jakiś czas. Co może być przyczyną? Co to może być?  Jaki może być kosztorys? 
    • Przez andrew176
      Witam Panowie
      Mam problem z ciśnieniem w zetorze 8045
      Silnik po kapitalnym remoncie:
      tuleje, tłoki, wał po szlifie, głowica
      Problem  jest taki że po zapaleniu ciągnika a jest to docieranie ciśnienie jest na poziomie 3,5 po jakimś czasie spada do 1.
      Gdzie szukać przyczyny??
      Dodam że pompa oleju nowa, a filtr mam starego typu, tzw bąk. Gdzieś czytałem, chyba nawet na naszym forum że zmiana filtra na nowego typu czyli podwójny podnosi ciśnienie o 1 atm, ale to raczej tylko sposób na zwiększenie a nie eliminacja problemu.
      Jest też możliwość że wytarty wałek rozrządu, bo ciągnik dostał przez ostatnie lata w "d*pę" a olej już parę lat nie wymieniany.
      Dodam że filtr zakładałem do drugiego ciągnika i w nim jest ok, chyba że ośka w podstawie wytarta ale to sprawdzę suwmiarką.
      Proszę o jakieś rady.
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.