Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Bizon super podczas pracy na polu nagle przestał jechać. Słychać było delikatnie jakby coś stuknęło (ale naprawdę nie było to głośno). Biegi wchodzą  bez sprzęgła na uruchomionym silniku. Przy wbijaniu (zarówno ze sprzęgłem jak i bez) nic nie zgrzyta nic nie słychać wszystko jest w jak najlepszym porządku- cisza i spokój. Jednak nie jedzie. Próbowałem na hamulcu lewym lub prawym ruszać nic sie nie dzieje. Koła się obracają normalnie, nic ich nie blokuje. Od czego zacząć? Jak sprawdzić półosie? Maszyna już na podwórku. Ze skrzynią jak i ze sprzęgłem wcześniej nie było najmniejszego problemu. Nikt tam nie zaglądał od kilku dobrych lat, jedynie olej sprawdzany. Każdy stawia na półoś, tylko którą? Poratuje ktoś? Pozdrawiam  

Opublikowano

Dodam że sprawdziłem hamulce. oba koła hamują elegancko. więc raczej półosie będą całe. Kombajn uniesiony żadne koło nie kręci się ani nawet nie ma zamiaru się zakręcić niezależnie od biegu.  Zabieram się za dekiel od skrzyni.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły chętnie wysłucham.

Opublikowano

Po zdjęciu koła pasowego napędzajęcego sprzęgło i całą skrzynię wałek sprzęgła się kręci niezależnie od tego czy jest wbity bieg czy nie. Zacząłem od tego bo zauważyłem że całe koło pasowe ma luz. Nie ma tak dużo roboty przy tym a i tak muszę to zrobić. Pierwszy klin cały (ten na kole). Zaglądam dalej. 

 

Opublikowano

Bo to od tego trzeba zaczynać robotę Demontaż i weryfikacja części a dopiero jak nie można ustalic przyczyny usterki piszemy na forum o pomoc A nie na odwrót!! Jeszcze nic nie rozebrane a już smarują tematy co się zepsuło bo na forum to rentgeny mają i prześwietlą

Opublikowano (edytowane)

Szanowny Kolego Karol445. Nie jestem pierwszym lepszym z łapanki co udaje że się zna. Nie znam się na skrzyni biegów od bizona super ale pewne wnioski sam potrafię wyciągnąć. Układ napędowy do bizona widzę pierwszy raz na oczy. Mechanicy z byłych PGR/SKR lub z  długoletnim stażem (naprawdę moim zdaniem fachowcy) użytkownicy maszyn typu Bizon mówili od razu demontuj półoś prawą krótką tam leży przyczyna. I co narobiłbym się a tam wszystko jest jest OK. Teraz krótko: wbity bieg, kręcę prawym kołem> koło zębate w skrzyni  na półosi kręci się wraz z kołem pomimo prób jego zablokowania. To samo na kole lewym. Wynik= półosie są ok. 
Jeżeli się mylę proszę o wyjaśnienie sprawy.

Co znalazłem w skrzyni: z prawej półosi odkręciłą się śruba zabezpieczająca półoś, zabezpieczenie oraz nakrętka leżały na dnie skrzyni. Do tego znalazłem kulkę łożyska oraz kilka frezów z jakiegoś koła zębatego(według mnie kulka pochodzi od łożyska podtrzymującego koniec wałka sprzęgła wchodzący do skrzynin a frezy są z wałka sprzęgłowego w miejscu gdzie napędza on skrzynię) stąd jest wspomniany wcześniej luz na kole pasowym napędzającym sprzęgło i skrzynię. Wyciągnę wałek sprzęgłowy zobaczę jego stan jak będzie wszystko ok wyciągam główny napęd skrzyni. Dodam że znalazłem mnóstwo drobnych elementów zapewne nikt nikt ich nie usuwał po wcześniejszych awariach. Bieg włączony kręcę wałkiem sprzęgłowym, kręci się tylko wałek sprzęgłowy który jest w skrzyni, reszta stoi. Podpowie ktoś co zdemontować? Padł albo kosz satelitów albo koło zębatę do którego dochodzi wałek sprzęgłowy. Taka moja diagnoza. Czy mechanizm różnicowy to wyjdzie po chwili jak zobaczę bliżej. Jak coś nie tak poprawiajcie. Komuś na pewno się przyda aby wiedział od czego zacząć. A piszę to wszystko tylko dla forumowiczów, gdyż z tego co wiem mechanicy kroją za taką naprawę (według osób co zlecały) około 3 tyś zł. No bez jaj.                                                         

Edytowane przez Petrov
Opublikowano

No i sam doszedłeś do tego że to coś z wałkiem sprzęgłowym, pewnie pościnane wszystko co możliwe, i po co ci było temat zakładać? I tak każdy obstawia półoś bo to newralgiczny punkt każdego bizona

Opublikowano

kolego petrov skoro masz skrzynie rozebrana powiedz mi kolo zębate od 2 i 3 u Ciebie tez ma inne ząbki jak np wsteczny i 1? mam problem wyskakującej 3 i podobnie szukamy przyczyny

Opublikowano

Zakończę temat, przepraszam że tak późno. Prawa półoś wychodząca z mechanizmu różnicowego do hamulców koła prawego została obcięta jak  gilotyną. Napiszę tak: mechanikiem nie jestem z zawodu, w czasie usterki wszyscy (moim zdaniem najlepsi i znający się na temacie ) kombajniści mieli swoje problemy. Nie chciałem komuś zawracać głowy. Dużo osób mówiło: prawa półoś. Jednak zawsze miałem na myśli słysząc te słowa że chodzi o półoś od koła do skrzyni. Naprawę zacząłem od sprzęgła. Sprawdziłem klin na kole pasowym, później cały wałek napędowy ze sprzęgła do skrzyni. Później dekiel skrzyni w górę. Dopiero to pokazało usterkę ( przy kręceniu kolem nie działa jedna część mechanizmu różnicowego). Nowa półoś koszt 120 zł około w Agromie (gościu mówił że najlepsza jakość,  oryginał- okaże się). Złożyłem wszystko, przy okazji okazało się że wszelkie kulki od łożysk, elementy metalowe itp. znajdujące się na dnie skrzyni biegów są pozostałością wcześniejszych awarii. Olej wymieniony w skrzyni i tak.  I teraz najważniejsze. prawe koło uniesione, wszystko złożone, bieg jałowy, ręczny działa elegancko, nożny również, koło się kręci. Okładziny prawie jak nowe. Ale mówię kręcimy na,, pusto" uniesionym kołem. I dopiero za którymś razem kręcenia nagle koło zatrzymywało się tak gwałtownie  że myslałem że ta półoś zaraz trachnie. i po chwili to samo ( a koło w powietrzu). Dzień czasu straciłem aby wyregulować hamulec nożny ( bo delikatna zmiana kąta położenia miejsca gdzie wodzik pedała hamulca łączy się z mechanizmem hamulca nożnego na osi koła powodowała gwałtowne zatrzymywanie się koła). W  końcu ze względu na pogodę całkowicie zdjąłem okładziny i cały mechanizm hamulca nożnego prawego i maszyna jeździ do dziś. To wg mnie było przyczyną usterki. Ręczny działa bez zarzutu, lewy hamulec to samo. Nikt nie zawracał na polu przy wciśnietym hamulcu jak to opisują na innych forach. Hamulce używane są ogólnie raz kiedyś bo naprawdę nie ma takiej potrzeby, u mnie są płaskie pola i okolice. Fajne to że poznałem budowę i zasadę działania skrzyni sprzęgła i hamulców. A to moim zdaniem bardzo dużo jak na trzy dni leżenia (pod kombajnem oczywiście). :) powodzenia wszystkim. Temat do zamknięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v