Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój 5314 z 98roku jest, kupiłem w 2005roku :o Pompa wtryskowa? hym, jakoś u mnie siadła z 3lata temu i była nowa kupiona i nadal ciężko pali, jak się rozgrzeje to później szybko pali ale nie tak jak powinien, znajomy z nad przeciwka też ma 5314 kupił jakiś czas po mnie i mu elegancko pali :o Jak się często zapowietrza to spuścić paliwo i sprężarko przedmuchać zbiornik(u mnie tak było 2razy, teraz elegancko jest :o Filtry wymieniane, chłodnica czyszczona, akumulator chyba 3-4letni, nawet z podłączonym prostownikiem teraz nie dał by rady zapalić, dopiero samo start trzeba psiknąć i po 5sekundach zapali, ale jak bardzo zimno to już gorzej :o Dodam że rozrusznik kręci ale nie chce zaskoczyć ;[

2lata temu kopanie ziemniaków pojechałem z wozem, jechałem 15minut, zgasiłem około 7:30 a jak odpalałem około 14 to żeby go zapalić z 10sekund kręcił kręcił aż zapalił a zimno wtedy nie było :o

Wada jest jakaś inna niż podaliście B)

Opublikowano

Ja tam palę C-330 (jest na płynie) na samostart zimą już ze 3 sezony i nic jej nie jest. Najważniejsze to nie napsikać tego za dużo, wystarczy 2 sekundy. Może i silnik trochę cierpi, ale za to rozrusznik i akumulator ma lżej :D

Zresztą ktoś to dopuścił do użytku, więc chyba nie jest to takie niebezpieczne dla silnika. Odpalają na tym również osobówki, a tam chyba motory delikatniejsze niż w traktorach...

Opublikowano

Witam wszystkich ponownie i dziękuje za wcześniejsze porady.Dziś jestem właścicielem ursusa 3512.Mam go od tygodnia i już kupiłem mu nowy akumulator, ciągnik stoi w garażu i przy -5 ma ciężko zapalić (kręci jak głupi) i ciągle ten biały dymek ale po długim czasie dopiero odpali. Gdy włączam zapłon i przekręcam letko kluczyk to kontrolki przygasają a to znak że są CHYBA jakieś świece żarowe lub płomieniowe .A gdy traktor już zapali i pochodzi około 1 min to potem pali od kopa. Co z nim jest proszę o porady bo tak nie morze być.

Opublikowano

jest tam świeca płomieniowa, w drugim położeniu kluczyka i możesz ją podgrzać tak z 15 sekund i wtedy zapalać, możliwe, że jest zepsuta ale przygasanie (mocne) chyba nie jest spowodowane tą świecą

na początek sprawdz czy działa, znajduje się ona w kolektorze ssącym, dochodzi do niej rurka z filtra paliwa i przewód elektryczny

Opublikowano (edytowane)

@ukasz321- niemam prasy belujacej ale , może ten

ci w czyms pomoze , niewiem czy ta prasa ma mniejsze czy wieksze zapotrzebowanie ale jakos prasuje nia... :lol:

 

@Guzek82- nawet jak masz normalna stacyjke to tez twój mf posiada świecę , znajduje się ona jak kolega wyzej mowił w kolektorze a precyzyjniej tuz za sprezarka , aby ja wymienic musiszzdjac maske, tylko niekupuj swiecy takiej za 15 zl bo taka wytrzyma jedna zime... :blink: ja niezakladam nowej bo juz mialem z 3 nowe i sie psuly po miesiacu a innych niema w sklepie ;[ ,jak jest mniej niz 5 stopni to robie knota/kwacza i zdejmuje atrape z lampami i tam jest kolanko gumowe od filtea i tam przykladam ogien i pali przy nawet -20

Edytowane przez edpawel
Opublikowano

andrzej2110- ja musialem zdjąć maske , bo niemiałem takiego klucza.... B) tylko zwykły płaski czy jakos tak , bo ten rurkowy niechciał na swiece się wsunać... :(

Opublikowano

@ukasz321- niemam prasy belujacej ale , może ten

ci w czyms pomoze , niewiem czy ta prasa ma mniejsze czy wieksze zapotrzebowanie ale jakos prasuje nia... :lol:

 

@Guzek82- nawet jak masz normalna stacyjke to tez twój mf posiada świecę , znajduje się ona jak kolega wyzej mowił w kolektorze a precyzyjniej tuz za sprezarka , aby ja wymienic musiszzdjac maske, tylko niekupuj swiecy takiej za 15 zl bo taka wytrzyma jedna zime... :blink: ja niezakladam nowej bo juz mialem z 3 nowe i sie psuly po miesiacu a innych niema w sklepie ;[ ,jak jest mniej niz 5 stopni to robie knota/kwacza i zdejmuje atrape z lampami i tam jest kolanko gumowe od filtea i tam przykladam ogien i pali przy nawet -20

chodziło mi o owijarkę... a nie o prase...

Opublikowano (edytowane)

lukasz321- ale dlaczego ma sobie nieporadzic z owijarka... ?

 

boisz sie jak to byendzie z tahydralika??? bo niekturzy niepotrafia nim wykiprowac przyczepy a maja go np od nowosci... :blink:

 

 

Edytowane przez edpawel
Opublikowano

Ursus 3512 jest idealny do owijarki- szybko kręci B)

 

Wracając do tematu to tak jak koledzy wyżej: pompa i wtryski do sprawdzenia. Przy takiej temperaturze otocznia ten ciągnik powinien zapalić bez użycia świecy ;)

Opublikowano

Ja bym nie spodziewał się rewelacji, u mnie MF 255 odkąd pamiętam opornie palił, ojciec mówił, że jak go przyprowadził, to stare c328 lżej paliło niż ten spod stempla. Teraz kończą się u nas pierścionki, więc jak się go odpala to tez jest biały dym. Tak jak było pisane wyżej sprawdź wtryski, ewentualnie pompę wtryskową. Przed dłuższą pracą sprawdź dokładnie poziom oleju i porównaj z tym co będzie po pracy jak już silnik ostygnie. Biały dym podczas rozruchu, niebieski na ciepłym to prawie zawsze pierścienie albo tuleje. Ewentualnie może to być uszczelka pod głowicą.

Opublikowano

w zeszłym roku na pryzmie wywrotkę z 3512 rozładowywali ręcznie bo nie chcąc żeby sieczkarnia czekała wsziadłem w inny ciągnik i zapomniałem że mogą nie zozkminić tej hydrauliki... :unsure: dodam że jak przyjechałem to aż promienieli radością... :lol:

Opublikowano

Proponuję zacząć od sprawdzenia, ewentualnej wymiany świecy płomieniowej(ze względu na niski koszt), ja jak miałem spaloną świece też był problem z odpaleniem Ursusa, po wymianie pali elegancko. Płomieniówka może grzać ale może nie podawać paliwa może być np. zapchana albo zapowietrzona.

Opublikowano

ja tam w lekki mrozek pale bez podgrzewania.. i ladnie pali...

ale tak jak koledzy pisali.. wtryski moga lac i tyle.. a ta pompa to dobry pomysl by ja zawiezdz.. moze bedzie wymagac regeneracji...

Opublikowano

Witam koledzy !

 

Pierwszy raz tej zimy odpaliłem ursusa 2812 , nie było większych problemów chociaż był mróz ok. 10 stopni.

Popracował jakieś 10-15 minut , po czym zgasł i już drugi dzień męcze się zęby go uruchomić. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że przymarzło gdzieś paliwo. Spuściłem paliwo ,podgrzałem je po czym na nowo wlałem. Dla pewności okryłem ciagnik plandeką i włożyłem pod spód dmuchawe gazową. Pochodziła jakis czas także nagrzało sie dobrze , cały lód sie rozpuscił jaki był na ciagniku. Byłem pewny żę odpali a tu nic. Kręcił llżej ,olej się podgrzał napewno ale zero załapywania. Postanowiłem go odpowietrzyć popusciłem srube od przewodu do filtra i ,pompka ,pare powtórek . I próba i dalej nic. Myślę że to nie zamarzniete paliwo , pomóżcie. Nie wiem co robić. Ciągnik stoi w środku pola. POMÓŻCIE !

Opublikowano

Weź go na zaciąg napewno Ci zapali.Ja tak miałem ze swoim ale u mnie Separtor wody był zapchany i mi gasł.Na zaciąg nawet jeśli Ci się zapowietrzył to zapali.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v