Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Po przejrzeniu wszystkich tematów nie znalazłem odpowiedz lub rady w sprawie mojego problemu. Posiadam Zetora 7211 i ostatnio zauważyłem, że ślizga się sprzęgło II stopnia. Podczas koszenia kosiarką rotacyjną zauważyłem, że ciągnik dużo szybciej wchodzi na obroty niż kosiarka (oczywiście przy załączonym WOM). Dziś podczas koszenia zablokowało mi kosiarkę (duże chaszcze) więc powinno zdusić też ciągnik, ale silnik troszkę zszedł z obrotów a tak poza tym to go nie wzruszyło. Paski w kosiarce się raczej nie ślizgają bo są dobrze napięte i nic nie piszczy i nie śmierdzi, poza tym gdy koszę tą samą kosiarką ursusem C-330 (z nowym sprzęgłem) to takie rzeczy się nie dzieją. Sprzęgło I stopnia pracuje wzorowo, biegi wchodzą książkowo, WOM również załącza się wzorowo bez żadnych zgrzytań. Pytanie moje brzmi czy jest możliwość coś podregulować jeszcze aby się to sprzęgło nie ślizgało, czy po porostu się tarcza II stopnia zużyła i trzeba już rozpoławiać ciągnik? Zetorek ma od nowości najechane trochę ponad 3800 mth i nigdy przy sprzęgle nie było nic robione. Ostatnio wymieniłem tylko linkę od dźwigni WOM. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam ;)

Opublikowano

Jest regulacja na lince. Gdy zakładałem nową tą linkę to wyregulowałem ją tak żeby bez problemu załączyć WOM. Może coś źle wyregulowałem. Najlepiej jakby ktoś podał krok po kroku jak to wyregulować.

Opublikowano

Podregulowałem jeszcze linkę w ten sposób, że troszkę ciężej się załącza WOM (zawsze dość chrupnie) ale za to się nic nie ślizga, tak że puki co problem rozwiązany. 
Panowie nie będę zakładał nowego tematu mam jeszcze jedno pytanie. W moim Zetorze był spory wyciek spod korpusu podnośnika z tyłu, poradziłem sobie z nim w ten sposób, że zdjąłem korpus wszystko dokładnie oczyściłem masa uszczelniająca nowa uszczelka i znów masa uszczelniająca. Wszystko pięknie się udało nic nie leci. Ostatnio znajomy przywiózł mi swojego zetora 5211 z tym samym problemem czyli ciekło mu spod korpusu podnośnika z tyłu i wszystko w oleju (zaczepy, nawet wałek gdy jest podpięty). Więc bez zastanowienia zastosowałem tą samą technikę uszczelnienia co u mnie. Ku mojemu zaskoczeniu po kilku dniach pracy znajomy się odezwał i pokazał, ze znowu cały tył zalany i przecieka tak jak przeciekało. W związku z czym mam pytanie. Czy mieliście takie problemy, jak sobie z nimi poradziliście, jak to uszczelniliście? Myślę, że może jest tam jakiś odpowietrznik na górze i jest zatkany i może wywala olej z tyłu a jeśli nie ma może trzeba dorobić taki? Macie jakieś sposoby na to? Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam !!

Opublikowano

miejsc wycieku może być dużo i trzeba je najpierw zlokalizować bo tak to trudno coś doradzić -wystarczy mała nieszczelność na podkładce a zawali cały korpus .

Odpowietrzenie skrzyni a zatem i mostu znajduje się w osłonie gumowej lewarka zmiany biegów -ja przynjmniej niczego więcej nie zlokalizowałem

Opublikowano

Dziękuję kolego sprawdzę to odpowietrzenie. Miejsce wycieku jest zlokalizowane, jest to miejsce łączenia korpusu podnośnika (plecaka) z mostem tylko na jego tylnej krawędzi, czyli tył ciągnika. Wszystko było myte dwa razy i tylko tam się poci. Uszczelkę dawałem nową z masą uszczelniającą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Dwaidko
      Witam
      Byłem dziś oglądać deutz fahr agrotron 120 mk3. Zastanawia mnie dlaczego po przełączeniu obrotów wałka na 1000 występuje zgrzyt i załącza się on bez wciskania przełącznikia od załączania wom.  Po włączeniu dwa albo trzy razy problem nie wystąpił i załączył się za pomocą przełącznikan Ale następnym razem znów wystąpił zgrzyt. Dodam że obroty 540 załączyły się bez zgrzytu. Może wie ktoś co może być przyczyną i jakie są koszty naprawy.
      Pozdrawiam
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v