toobek

Ślizga sprzęgło II stopień

Polecane posty

toobek    46

Witam 

Po przejrzeniu wszystkich tematów nie znalazłem odpowiedz lub rady w sprawie mojego problemu. Posiadam Zetora 7211 i ostatnio zauważyłem, że ślizga się sprzęgło II stopnia. Podczas koszenia kosiarką rotacyjną zauważyłem, że ciągnik dużo szybciej wchodzi na obroty niż kosiarka (oczywiście przy załączonym WOM). Dziś podczas koszenia zablokowało mi kosiarkę (duże chaszcze) więc powinno zdusić też ciągnik, ale silnik troszkę zszedł z obrotów a tak poza tym to go nie wzruszyło. Paski w kosiarce się raczej nie ślizgają bo są dobrze napięte i nic nie piszczy i nie śmierdzi, poza tym gdy koszę tą samą kosiarką ursusem C-330 (z nowym sprzęgłem) to takie rzeczy się nie dzieją. Sprzęgło I stopnia pracuje wzorowo, biegi wchodzą książkowo, WOM również załącza się wzorowo bez żadnych zgrzytań. Pytanie moje brzmi czy jest możliwość coś podregulować jeszcze aby się to sprzęgło nie ślizgało, czy po porostu się tarcza II stopnia zużyła i trzeba już rozpoławiać ciągnik? Zetorek ma od nowości najechane trochę ponad 3800 mth i nigdy przy sprzęgle nie było nic robione. Ostatnio wymieniłem tylko linkę od dźwigni WOM. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielB    19

a na lince, przy dzwigni nie masz regulacji naciągu linki? ja w 5011 tak mam. Bo wtedy można spróbować podciągnąć i sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    46

Jest regulacja na lince. Gdy zakładałem nową tą linkę to wyregulowałem ją tak żeby bez problemu załączyć WOM. Może coś źle wyregulowałem. Najlepiej jakby ktoś podał krok po kroku jak to wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    62

może masz przeciek oleju ze skrzyni poprzez wałki i tarcza została zaolejona ,bo to najczęstsza przyczyna poślizgu tej tarczy


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    46

Stoi nie raz kilka dni na kostce i oprócz tego że raz na ile kapnie z odstojnika paliwa to nigdzie nie ma żadnych plam ani wycieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    46

Podregulowałem jeszcze linkę w ten sposób, że troszkę ciężej się załącza WOM (zawsze dość chrupnie) ale za to się nic nie ślizga, tak że puki co problem rozwiązany. 
Panowie nie będę zakładał nowego tematu mam jeszcze jedno pytanie. W moim Zetorze był spory wyciek spod korpusu podnośnika z tyłu, poradziłem sobie z nim w ten sposób, że zdjąłem korpus wszystko dokładnie oczyściłem masa uszczelniająca nowa uszczelka i znów masa uszczelniająca. Wszystko pięknie się udało nic nie leci. Ostatnio znajomy przywiózł mi swojego zetora 5211 z tym samym problemem czyli ciekło mu spod korpusu podnośnika z tyłu i wszystko w oleju (zaczepy, nawet wałek gdy jest podpięty). Więc bez zastanowienia zastosowałem tą samą technikę uszczelnienia co u mnie. Ku mojemu zaskoczeniu po kilku dniach pracy znajomy się odezwał i pokazał, ze znowu cały tył zalany i przecieka tak jak przeciekało. W związku z czym mam pytanie. Czy mieliście takie problemy, jak sobie z nimi poradziliście, jak to uszczelniliście? Myślę, że może jest tam jakiś odpowietrznik na górze i jest zatkany i może wywala olej z tyłu a jeśli nie ma może trzeba dorobić taki? Macie jakieś sposoby na to? Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    62

miejsc wycieku może być dużo i trzeba je najpierw zlokalizować bo tak to trudno coś doradzić -wystarczy mała nieszczelność na podkładce a zawali cały korpus .

Odpowietrzenie skrzyni a zatem i mostu znajduje się w osłonie gumowej lewarka zmiany biegów -ja przynjmniej niczego więcej nie zlokalizowałem


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    46

Dziękuję kolego sprawdzę to odpowietrzenie. Miejsce wycieku jest zlokalizowane, jest to miejsce łączenia korpusu podnośnika (plecaka) z mostem tylko na jego tylnej krawędzi, czyli tył ciągnika. Wszystko było myte dwa razy i tylko tam się poci. Uszczelkę dawałem nową z masą uszczelniającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    62

stało się prawdopodobnie przy zakładaniu ,może też być na oringu łączącym rozdzielacz z rurką pompy

Silikon tylko nie w nadmiarze  i musi trzymać ;)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Możliwe że będziesz musiał wymienić oringi na rurze w której jest wałek skrętny.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez jafar21
      Panowie czy to objawy slizgajacego sie sprzęgła czy może wzmacniacz momentu?
      Może jest na to jakis sposób żeby uniknąć rozbiórki na części pierwsze. Pozdrawiam 
      20190402_120007.mp4
    • Przez zacx18
      Witam mam następujące pytanie  dotyczące obrotów WOM w ciągniku deutz agroplus 100 otóż jeśli mam wybrany wałek 540 eco  to ze wskazań deski rozdzielczej wynika że 540 obrotów osiąga przy około 1500 obrotów silnika  ,ostatnio zauważyłem w instrukcji  że 540 eco powinien osiągnąć przy 1721 obrotów silnika na minutę  i nie wiem czy instrukcja źle podaje ,czy traktor źle liczy obroty wom .
    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez tomek14
      Witam założyłem do zetora 7211 nową pompę oleju silnika i wymieniłem filtr bąk na pp i ciśnienie wzrosło do 6 na zimnym silniku a przy temperaturze silnika 70-75 stopni jest 5-6 . Czy ciśnienie nie jest za wysokie? bo słyszałem że wysokie ciśnienie może wypłukać panewki i że te modele nie lubią wysokiego ciśnienia.
    • Przez Baumax
      Witam mam zetora 8045 i chce do niego podpiąć dodatkowy rozdzielacz, gdzie mogę się wpiąć na oryginalnym rozdzielaczu, gdzie zasilanie a gdzie powrót 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.