toobek

Ślizga sprzęgło II stopień

Polecane posty

toobek    52

Witam 

Po przejrzeniu wszystkich tematów nie znalazłem odpowiedz lub rady w sprawie mojego problemu. Posiadam Zetora 7211 i ostatnio zauważyłem, że ślizga się sprzęgło II stopnia. Podczas koszenia kosiarką rotacyjną zauważyłem, że ciągnik dużo szybciej wchodzi na obroty niż kosiarka (oczywiście przy załączonym WOM). Dziś podczas koszenia zablokowało mi kosiarkę (duże chaszcze) więc powinno zdusić też ciągnik, ale silnik troszkę zszedł z obrotów a tak poza tym to go nie wzruszyło. Paski w kosiarce się raczej nie ślizgają bo są dobrze napięte i nic nie piszczy i nie śmierdzi, poza tym gdy koszę tą samą kosiarką ursusem C-330 (z nowym sprzęgłem) to takie rzeczy się nie dzieją. Sprzęgło I stopnia pracuje wzorowo, biegi wchodzą książkowo, WOM również załącza się wzorowo bez żadnych zgrzytań. Pytanie moje brzmi czy jest możliwość coś podregulować jeszcze aby się to sprzęgło nie ślizgało, czy po porostu się tarcza II stopnia zużyła i trzeba już rozpoławiać ciągnik? Zetorek ma od nowości najechane trochę ponad 3800 mth i nigdy przy sprzęgle nie było nic robione. Ostatnio wymieniłem tylko linkę od dźwigni WOM. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielB    23

a na lince, przy dzwigni nie masz regulacji naciągu linki? ja w 5011 tak mam. Bo wtedy można spróbować podciągnąć i sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    52

Jest regulacja na lince. Gdy zakładałem nową tą linkę to wyregulowałem ją tak żeby bez problemu załączyć WOM. Może coś źle wyregulowałem. Najlepiej jakby ktoś podał krok po kroku jak to wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    70

może masz przeciek oleju ze skrzyni poprzez wałki i tarcza została zaolejona ,bo to najczęstsza przyczyna poślizgu tej tarczy


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    52

Stoi nie raz kilka dni na kostce i oprócz tego że raz na ile kapnie z odstojnika paliwa to nigdzie nie ma żadnych plam ani wycieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    52

Podregulowałem jeszcze linkę w ten sposób, że troszkę ciężej się załącza WOM (zawsze dość chrupnie) ale za to się nic nie ślizga, tak że puki co problem rozwiązany. 
Panowie nie będę zakładał nowego tematu mam jeszcze jedno pytanie. W moim Zetorze był spory wyciek spod korpusu podnośnika z tyłu, poradziłem sobie z nim w ten sposób, że zdjąłem korpus wszystko dokładnie oczyściłem masa uszczelniająca nowa uszczelka i znów masa uszczelniająca. Wszystko pięknie się udało nic nie leci. Ostatnio znajomy przywiózł mi swojego zetora 5211 z tym samym problemem czyli ciekło mu spod korpusu podnośnika z tyłu i wszystko w oleju (zaczepy, nawet wałek gdy jest podpięty). Więc bez zastanowienia zastosowałem tą samą technikę uszczelnienia co u mnie. Ku mojemu zaskoczeniu po kilku dniach pracy znajomy się odezwał i pokazał, ze znowu cały tył zalany i przecieka tak jak przeciekało. W związku z czym mam pytanie. Czy mieliście takie problemy, jak sobie z nimi poradziliście, jak to uszczelniliście? Myślę, że może jest tam jakiś odpowietrznik na górze i jest zatkany i może wywala olej z tyłu a jeśli nie ma może trzeba dorobić taki? Macie jakieś sposoby na to? Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

miejsc wycieku może być dużo i trzeba je najpierw zlokalizować bo tak to trudno coś doradzić -wystarczy mała nieszczelność na podkładce a zawali cały korpus .

Odpowietrzenie skrzyni a zatem i mostu znajduje się w osłonie gumowej lewarka zmiany biegów -ja przynjmniej niczego więcej nie zlokalizowałem


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    52

Dziękuję kolego sprawdzę to odpowietrzenie. Miejsce wycieku jest zlokalizowane, jest to miejsce łączenia korpusu podnośnika (plecaka) z mostem tylko na jego tylnej krawędzi, czyli tył ciągnika. Wszystko było myte dwa razy i tylko tam się poci. Uszczelkę dawałem nową z masą uszczelniającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

stało się prawdopodobnie przy zakładaniu ,może też być na oringu łączącym rozdzielacz z rurką pompy

Silikon tylko nie w nadmiarze  i musi trzymać ;)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    21

Możliwe że będziesz musiał wymienić oringi na rurze w której jest wałek skrętny.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez DominikDziekan
      Witam, chciałbym zakupić zetora 10540, mam upatrzone jedno ogłoszenie w cenie 58000 zł ciagnik z 1996 roku 14000 mth przepracowane.Chciałbym zapytać posiadaczy czy warto wgl brać pod uwagę ten model czy lepiej kupić Renault bo cena i komfort pracy podobne, tylko nie wiem jak z ewentualnymi naprawami i wgl całą eksploatacja. przeglądałem całe forum zwiazane z tematem tego ciągnika ale nie znalazłem nigdzie porównania z innymi ciagnikami, bo w tym momencie za takie pieniądze można kupić nawet Renault Celitis, ale aż strach myślec jak z cenami za serwis i części. Ciągnik będzie pracował jako główny w 30 ha gospodarstwie, i będzie ciągnikiem do wszystkiego od opryskiwacza po orke. Liczę na waszą pomoc i za wyrażone zdanie z góry dzięki. 
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez plati
      Witam
       
      Niestety kolejny raz przyszło mi się zmagać z usterka złomu jako kupiłem, a mianowicie MF 6190. 
       
      Po problemach ze sprzeglem, jazda po rozgrzaniu, rewersem itd, pojawił się kolejny problem...
       
      Przy prasowaniu rozłaczył się wom. Okazało się że końcówka mocy zaczęła się ruszać. Po wyciągnięciu jej w kierunku prasy pojawił się opór i wałek ruszył na moment. 
      Po rozebraniu okazało się, że zatarlo się łożysko tak mocno że wytarlo obudowę tylnego mostu. 
      Nigdy nie spotkałem się z tym, żeby łożysko które jest w oleju tak się zatarlo. 
       
      Szczerze mówiąc jestem załamany. 
       
      Jest na to jakaś rada, czy zostaje tylko wymiana tylnego mostu? 
       
      Za wszystkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. 
       
      Pozdrawiam 
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj