Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jeżeli okład klimatyzacji masz napełniony czynnikiem to przy wymianie nabij tyle samo, ile udało się zciągnąć i tak samo musisz postąpić z ojejem do smarowania układu klimatyzacji. Jezeli chlodzenie cie nie zadowoli to dobij wiecej czynnika, ale pamietaj że jezeli za dużo nabijesz to możesz uszkodzić układ.

Opublikowano

0,6 to wchodzi do samochodu, instalacje w maszynach są większe, wejdzie ok 2 kg. A tak w ogóle to po co takie brednie opowiadacie nabij tyle czy tyle, przecież on tego i tak sam nie nadmucha, nawet jak gdzieś załatwi sobie butlę z czynnikiem to co, ma ją podłączyć do ciągnika od tak. Podłącza się stację, mierzy ciśnienia na tłoczeniu i powrocie i napuszcza się tyle aż zegary pokażą co trzeba.

Opublikowano

bardzo często są nalepki ale z rodzajem gazu a nie ilością , co do szczelności najpierw zrobić próbę azotowa powinno wykazać ewentualny ubytek jeśli nie wpuścić freon z barwnikiem , do maszyn rolniczych wchodzi przeważnie ok 1 kg lub więcej

Opublikowano

A jakie to ma znaczenie ile wlezie tego gazu, klimatyzacja ma prawidłowo pracować bez względu czy układ ma pojemność w jednym ciągniku 0,6 czy drugim 3kg. Naładowanie 1kg to koszt ok 40zł wraz z obsługą więc śmieszne pieniądze. Ktoś tu pisał że do autobusu wchodzi 2kg, akurat widziałem jak kolo przy mnie wpompował do takiego pojazdu 6kg.

Opublikowano

Za mała ilość gazu=zła proporcja oleju do czynnika=uszkodzenie sprężarki spowodowane zbyt dużą iloscią oleju w komorze sprężania=koszty wymiany spręząrki


W przypadku jezeli bedzie znaczaca ruznica w ilosci czynnika nabitego do podanego przez producenta
Opublikowano

Czytając te brednie podejrzewam że żaden z piszących tu "specjalistów" nie ma pojęcia o działaniu klimatyzacji nie mówiąc już o jej obsłudze. Mając do dyspozycji podstawowe przyrządy oraz wiedzę, układu nie da się przepełnić ani niedopełnić bez względu na to czy wiem ile tam włazi czy nie, napuszcza się tyle gazu aby ciśnienia były takie jak trzeba, jeżeli ktoś nie ma o tym pojęcia niech nie bierze się za to. Teraz praktycznie każdy warsztat samochodowy nawet taki w stodole ma stację do obsługi klimatyzacji to po co kombinować i uwalić sprężarkę albo rozszczelnić układ.

Opublikowano

Case MX  ma 1,85 kg, nabiłem 1,6 i za mało klima mi się wyłącza, A chciałem mniej bo za mocno mi chłodziła. Teraz dopuszczę do 1,85 i  jak będzie za mocno chłodzić to na ogrzewaniu będę jeździć.

Opublikowano

No i co z tego że Ci powiem jak i tak nie będziesz wiedział z czym to się je. Ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia i wygląda mniej więcej tak 

16C - WC 8,5-13/NC 1,5-2
21C - WC 12-18/NC 1,5-2
27C - WC 14-21/NC 1,5-2
32C - WC 16-24/NC 1,5-2
38C - WC 19-26/NC  1,5-3
43C - WC 22-28/NC 1,5-3,3
Opublikowano

Nijak. Masz napuścić tyle gazu aby ciśnienia LP i HP były takie jak trzeba, jeżeli przepływomierz w stacji czy waga (jeżeli nie masz stacji tylko same zegary z przewodami) pokaże 1,1kg to klient płaci za 1,1kg czynnika. Z układu pomimo jego całkowitej szczelności z biegiem czasu ucieka gaz głównie przez przewody elastyczne, guma jest mikroporowata i przepuszcza choć tego nie widać. Np po 5 latach trzeba dopuścić 200 gram bo wydajność chłodzenia spadła i jakbyś to zrobił znając tylko pojemność pustej instalacji. Tak więc wiedza o ilości czynnika w instalacji przeciętnemu użytkownikowi nie jest do niczego potrzebna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gabrysszostak
      Witam, mam pytanie, czy da się odblokować bieg F w John Deere 6100 z 1996 roku albo jak sprawdzić, czy ten bieg się w nim znajduje oraz czy trzeba było by podnosić kabinę do sprawdzenia biegu?
    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v