ursus1014ieco410

ilośc czynnika w klimatyzacji

Polecane posty

nie wiem ile ale spróbuj nabić 0.60kg i sprawdź jak działa metoda prób przecież próba to nie majątek , przynajmniej ruszę ci temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli okład klimatyzacji masz napełniony czynnikiem to przy wymianie nabij tyle samo, ile udało się zciągnąć i tak samo musisz postąpić z ojejem do smarowania układu klimatyzacji. Jezeli chlodzenie cie nie zadowoli to dobij wiecej czynnika, ale pamietaj że jezeli za dużo nabijesz to możesz uszkodzić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mikad    286

0,6 to wchodzi do samochodu, instalacje w maszynach są większe, wejdzie ok 2 kg. A tak w ogóle to po co takie brednie opowiadacie nabij tyle czy tyle, przecież on tego i tak sam nie nadmucha, nawet jak gdzieś załatwi sobie butlę z czynnikiem to co, ma ją podłączyć do ciągnika od tak. Podłącza się stację, mierzy ciśnienia na tłoczeniu i powrocie i napuszcza się tyle aż zegary pokażą co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    192

Same Silver wchodzi 1600g tak, że gadanie o tym, że układy są takie jak w osobówkach można sobie darować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

Powinna być nalepka na jednej z części układu z nazwą czynnika i jego ilością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styzus    42

0,9kg wchodzi do renault ares 630, bo dzwoniłem do claasa zeby dowiedzieć sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo często są nalepki ale z rodzajem gazu a nie ilością , co do szczelności najpierw zrobić próbę azotowa powinno wykazać ewentualny ubytek jeśli nie wpuścić freon z barwnikiem , do maszyn rolniczych wchodzi przeważnie ok 1 kg lub więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    286

A jakie to ma znaczenie ile wlezie tego gazu, klimatyzacja ma prawidłowo pracować bez względu czy układ ma pojemność w jednym ciągniku 0,6 czy drugim 3kg. Naładowanie 1kg to koszt ok 40zł wraz z obsługą więc śmieszne pieniądze. Ktoś tu pisał że do autobusu wchodzi 2kg, akurat widziałem jak kolo przy mnie wpompował do takiego pojazdu 6kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za mała ilość gazu=zła proporcja oleju do czynnika=uszkodzenie sprężarki spowodowane zbyt dużą iloscią oleju w komorze sprężania=koszty wymiany spręząrki


W przypadku jezeli bedzie znaczaca ruznica w ilosci czynnika nabitego do podanego przez producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    286

Czytając te brednie podejrzewam że żaden z piszących tu "specjalistów" nie ma pojęcia o działaniu klimatyzacji nie mówiąc już o jej obsłudze. Mając do dyspozycji podstawowe przyrządy oraz wiedzę, układu nie da się przepełnić ani niedopełnić bez względu na to czy wiem ile tam włazi czy nie, napuszcza się tyle gazu aby ciśnienia były takie jak trzeba, jeżeli ktoś nie ma o tym pojęcia niech nie bierze się za to. Teraz praktycznie każdy warsztat samochodowy nawet taki w stodole ma stację do obsługi klimatyzacji to po co kombinować i uwalić sprężarkę albo rozszczelnić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    304

Case MX  ma 1,85 kg, nabiłem 1,6 i za mało klima mi się wyłącza, A chciałem mniej bo za mocno mi chłodziła. Teraz dopuszczę do 1,85 i  jak będzie za mocno chłodzić to na ogrzewaniu będę jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

mikad napisałeś co wiedziałeś  . Ciśnienie takie jak trzeba ? czyli jakie ?specjalisto 

Edytowano przez rolnikserwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    286

No i co z tego że Ci powiem jak i tak nie będziesz wiedział z czym to się je. Ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia i wygląda mniej więcej tak 

16C - WC 8,5-13/NC 1,5-2
21C - WC 12-18/NC 1,5-2
27C - WC 14-21/NC 1,5-2
32C - WC 16-24/NC 1,5-2
38C - WC 19-26/NC  1,5-3
43C - WC 22-28/NC 1,5-3,3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    286

Nijak. Masz napuścić tyle gazu aby ciśnienia LP i HP były takie jak trzeba, jeżeli przepływomierz w stacji czy waga (jeżeli nie masz stacji tylko same zegary z przewodami) pokaże 1,1kg to klient płaci za 1,1kg czynnika. Z układu pomimo jego całkowitej szczelności z biegiem czasu ucieka gaz głównie przez przewody elastyczne, guma jest mikroporowata i przepuszcza choć tego nie widać. Np po 5 latach trzeba dopuścić 200 gram bo wydajność chłodzenia spadła i jakbyś to zrobił znając tylko pojemność pustej instalacji. Tak więc wiedza o ilości czynnika w instalacji przeciętnemu użytkownikowi nie jest do niczego potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Mateo3566
      Witam ☺️w moim jd z skrzyni biegów  jest delikatny wyciek , z pod czegoś takiego. Czy za tym bolcem są jakieś oringi ? A może ktoś przerabiał coś takiego?☺️


    • Przez _Grzesiek_5
      Witam wszystkich, Potrzebuje informacji gdzie znajduje się czujnik prędkości bo mam problem z jego znalezieniem 😒 Z góry dzięki
    • Przez minas
      Co myślicie o tych starszych modelach (lata produkcji 92-97), warto to jeszcze kupić? Wiadomo, że przebiegi mają już ok. 8 tyś mtg albo i więcej. Jak wygląda awaryjność, komfort, spalanie itd. Z góry dziękuje za wszystkie opinie.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam wszystkich, Od pewnego czasu zastanawia mnie czy skrzynie w john deerach były blokowane? Tzn wychodził ciągnik z pełnym zakresem przełożeń ale niektóre kraje miały przepisy gdzie prędkość ciągnika nie mogła przekraczać jakiejś tam wartości i z tego względu zakładano blokady, które można zdjąć i będzie pełen zakres przełożeń. Kiedyś czytałem i niby jest coś takiego, ale czy ktoś się spotkał z tym i mógłby potwierdzić, że widział na własne oczy bądź robił coś takiego u siebie? 🙂 Pozdrowionka
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, Czy jest może ktoś kto posiada katalog części do John Deere 6400 i chciałby się nim podzielić? Bym był bardzo wdzięczny 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.