Skocz do zawartości
ursus1014ieco410

ilośc czynnika w klimatyzacji

Polecane posty

nie wiem ile ale spróbuj nabić 0.60kg i sprawdź jak działa metoda prób przecież próba to nie majątek , przynajmniej ruszę ci temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli okład klimatyzacji masz napełniony czynnikiem to przy wymianie nabij tyle samo, ile udało się zciągnąć i tak samo musisz postąpić z ojejem do smarowania układu klimatyzacji. Jezeli chlodzenie cie nie zadowoli to dobij wiecej czynnika, ale pamietaj że jezeli za dużo nabijesz to możesz uszkodzić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mikad    227

0,6 to wchodzi do samochodu, instalacje w maszynach są większe, wejdzie ok 2 kg. A tak w ogóle to po co takie brednie opowiadacie nabij tyle czy tyle, przecież on tego i tak sam nie nadmucha, nawet jak gdzieś załatwi sobie butlę z czynnikiem to co, ma ją podłączyć do ciągnika od tak. Podłącza się stację, mierzy ciśnienia na tłoczeniu i powrocie i napuszcza się tyle aż zegary pokażą co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

2kg to do autobusu wchodzi.

Instalacja w ciągniku jest taka sama jak w sam. osobowych i ciężarowych wchodzi około 900gram.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    183

Same Silver wchodzi 1600g tak, że gadanie o tym, że układy są takie jak w osobówkach można sobie darować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

Powinna być nalepka na jednej z części układu z nazwą czynnika i jego ilością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styzus    42

0,9kg wchodzi do renault ares 630, bo dzwoniłem do claasa zeby dowiedzieć sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo często są nalepki ale z rodzajem gazu a nie ilością , co do szczelności najpierw zrobić próbę azotowa powinno wykazać ewentualny ubytek jeśli nie wpuścić freon z barwnikiem , do maszyn rolniczych wchodzi przeważnie ok 1 kg lub więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

A jakie to ma znaczenie ile wlezie tego gazu, klimatyzacja ma prawidłowo pracować bez względu czy układ ma pojemność w jednym ciągniku 0,6 czy drugim 3kg. Naładowanie 1kg to koszt ok 40zł wraz z obsługą więc śmieszne pieniądze. Ktoś tu pisał że do autobusu wchodzi 2kg, akurat widziałem jak kolo przy mnie wpompował do takiego pojazdu 6kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za mała ilość gazu=zła proporcja oleju do czynnika=uszkodzenie sprężarki spowodowane zbyt dużą iloscią oleju w komorze sprężania=koszty wymiany spręząrki


W przypadku jezeli bedzie znaczaca ruznica w ilosci czynnika nabitego do podanego przez producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Czytając te brednie podejrzewam że żaden z piszących tu "specjalistów" nie ma pojęcia o działaniu klimatyzacji nie mówiąc już o jej obsłudze. Mając do dyspozycji podstawowe przyrządy oraz wiedzę, układu nie da się przepełnić ani niedopełnić bez względu na to czy wiem ile tam włazi czy nie, napuszcza się tyle gazu aby ciśnienia były takie jak trzeba, jeżeli ktoś nie ma o tym pojęcia niech nie bierze się za to. Teraz praktycznie każdy warsztat samochodowy nawet taki w stodole ma stację do obsługi klimatyzacji to po co kombinować i uwalić sprężarkę albo rozszczelnić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Case MX  ma 1,85 kg, nabiłem 1,6 i za mało klima mi się wyłącza, A chciałem mniej bo za mocno mi chłodziła. Teraz dopuszczę do 1,85 i  jak będzie za mocno chłodzić to na ogrzewaniu będę jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

mikad napisałeś co wiedziałeś  . Ciśnienie takie jak trzeba ? czyli jakie ?specjalisto 

Edytowano przez rolnikserwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

No i co z tego że Ci powiem jak i tak nie będziesz wiedział z czym to się je. Ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia i wygląda mniej więcej tak 

16C - WC 8,5-13/NC 1,5-2
21C - WC 12-18/NC 1,5-2
27C - WC 14-21/NC 1,5-2
32C - WC 16-24/NC 1,5-2
38C - WC 19-26/NC  1,5-3
43C - WC 22-28/NC 1,5-3,3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Nijak. Masz napuścić tyle gazu aby ciśnienia LP i HP były takie jak trzeba, jeżeli przepływomierz w stacji czy waga (jeżeli nie masz stacji tylko same zegary z przewodami) pokaże 1,1kg to klient płaci za 1,1kg czynnika. Z układu pomimo jego całkowitej szczelności z biegiem czasu ucieka gaz głównie przez przewody elastyczne, guma jest mikroporowata i przepuszcza choć tego nie widać. Np po 5 latach trzeba dopuścić 200 gram bo wydajność chłodzenia spadła i jakbyś to zrobił znając tylko pojemność pustej instalacji. Tak więc wiedza o ilości czynnika w instalacji przeciętnemu użytkownikowi nie jest do niczego potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TraktortoZetor
      Mam problem z moim JD 6200. Mianowicie chodzi o to że potrzebuję wyciągnąć wałek łączący silnik ze skrzynią biegów. Odkręciłem wałek od skrzyni biegów i od silnika bodajże na 6 śrubach tłumik drgań. Teraz ten wałek nie chce wyjść. Pytanie jak wyciągnąć ten wałek? Muszę silnik wyciągnąć czy jak? 
    • Przez zuwar
      Mam problem z niedziałającymi  światłami stop w JD 7700. Bezpieczniki wszystkie całe, zasilanie na przełączniku przy pedale - jest. Czy po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik ? Może ktoś ma schemat elektryki do tego modelu.
    • Przez radeklegia
      Witam.potrzebuje opisu bezpieczników bo na tej klapce to nic nie ma.i chciał bym się dopytac co do oświetlenia zegarów i radaru czy tam się wymienia jakieś żarówki. ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam taki problem z john deere 6900 mianowicie problem polega na tym ze ciągnik zapala normalnie chodZi i wszystko wydaje sie byc dobrze a po chwili gasnie. gasniecie wyglada tak jak by ciagnik miał odcinane paliwo i jak zgasnie to nie mozna go uruchomic czasami przez chwile a czasami przez dłuzszy czas tj ok 30 min pozniej ciaggnik zapala normalnie i nie jest ani zapowietrzony ani nic zapala tak jak by go ktos normalnie zgasił i zapalił moze ktos sie z czyms takim spotkał lub wie co to moze byc prosił bym o jak najszybsza podpowiedz dziekuje i pozdrawiam.
    • Przez tomrolnik
      panowie tak jak w temacie prosilbym o opinię tego traktora ponieważ przymierzam się do zakupu tego modelu z góry dzięki za odpowiedź
×