ursus1014ieco410

ilośc czynnika w klimatyzacji

Polecane posty

nie wiem ile ale spróbuj nabić 0.60kg i sprawdź jak działa metoda prób przecież próba to nie majątek , przynajmniej ruszę ci temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli okład klimatyzacji masz napełniony czynnikiem to przy wymianie nabij tyle samo, ile udało się zciągnąć i tak samo musisz postąpić z ojejem do smarowania układu klimatyzacji. Jezeli chlodzenie cie nie zadowoli to dobij wiecej czynnika, ale pamietaj że jezeli za dużo nabijesz to możesz uszkodzić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mikad    256

0,6 to wchodzi do samochodu, instalacje w maszynach są większe, wejdzie ok 2 kg. A tak w ogóle to po co takie brednie opowiadacie nabij tyle czy tyle, przecież on tego i tak sam nie nadmucha, nawet jak gdzieś załatwi sobie butlę z czynnikiem to co, ma ją podłączyć do ciągnika od tak. Podłącza się stację, mierzy ciśnienia na tłoczeniu i powrocie i napuszcza się tyle aż zegary pokażą co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    219

2kg to do autobusu wchodzi.

Instalacja w ciągniku jest taka sama jak w sam. osobowych i ciężarowych wchodzi około 900gram.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    191

Same Silver wchodzi 1600g tak, że gadanie o tym, że układy są takie jak w osobówkach można sobie darować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

Powinna być nalepka na jednej z części układu z nazwą czynnika i jego ilością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styzus    42

0,9kg wchodzi do renault ares 630, bo dzwoniłem do claasa zeby dowiedzieć sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo często są nalepki ale z rodzajem gazu a nie ilością , co do szczelności najpierw zrobić próbę azotowa powinno wykazać ewentualny ubytek jeśli nie wpuścić freon z barwnikiem , do maszyn rolniczych wchodzi przeważnie ok 1 kg lub więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    256

A jakie to ma znaczenie ile wlezie tego gazu, klimatyzacja ma prawidłowo pracować bez względu czy układ ma pojemność w jednym ciągniku 0,6 czy drugim 3kg. Naładowanie 1kg to koszt ok 40zł wraz z obsługą więc śmieszne pieniądze. Ktoś tu pisał że do autobusu wchodzi 2kg, akurat widziałem jak kolo przy mnie wpompował do takiego pojazdu 6kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za mała ilość gazu=zła proporcja oleju do czynnika=uszkodzenie sprężarki spowodowane zbyt dużą iloscią oleju w komorze sprężania=koszty wymiany spręząrki


W przypadku jezeli bedzie znaczaca ruznica w ilosci czynnika nabitego do podanego przez producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    256

Czytając te brednie podejrzewam że żaden z piszących tu "specjalistów" nie ma pojęcia o działaniu klimatyzacji nie mówiąc już o jej obsłudze. Mając do dyspozycji podstawowe przyrządy oraz wiedzę, układu nie da się przepełnić ani niedopełnić bez względu na to czy wiem ile tam włazi czy nie, napuszcza się tyle gazu aby ciśnienia były takie jak trzeba, jeżeli ktoś nie ma o tym pojęcia niech nie bierze się za to. Teraz praktycznie każdy warsztat samochodowy nawet taki w stodole ma stację do obsługi klimatyzacji to po co kombinować i uwalić sprężarkę albo rozszczelnić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Case MX  ma 1,85 kg, nabiłem 1,6 i za mało klima mi się wyłącza, A chciałem mniej bo za mocno mi chłodziła. Teraz dopuszczę do 1,85 i  jak będzie za mocno chłodzić to na ogrzewaniu będę jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

mikad napisałeś co wiedziałeś  . Ciśnienie takie jak trzeba ? czyli jakie ?specjalisto 

Edytowano przez rolnikserwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    256

No i co z tego że Ci powiem jak i tak nie będziesz wiedział z czym to się je. Ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia i wygląda mniej więcej tak 

16C - WC 8,5-13/NC 1,5-2
21C - WC 12-18/NC 1,5-2
27C - WC 14-21/NC 1,5-2
32C - WC 16-24/NC 1,5-2
38C - WC 19-26/NC  1,5-3
43C - WC 22-28/NC 1,5-3,3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    256

Nijak. Masz napuścić tyle gazu aby ciśnienia LP i HP były takie jak trzeba, jeżeli przepływomierz w stacji czy waga (jeżeli nie masz stacji tylko same zegary z przewodami) pokaże 1,1kg to klient płaci za 1,1kg czynnika. Z układu pomimo jego całkowitej szczelności z biegiem czasu ucieka gaz głównie przez przewody elastyczne, guma jest mikroporowata i przepuszcza choć tego nie widać. Np po 5 latach trzeba dopuścić 200 gram bo wydajność chłodzenia spadła i jakbyś to zrobił znając tylko pojemność pustej instalacji. Tak więc wiedza o ilości czynnika w instalacji przeciętnemu użytkownikowi nie jest do niczego potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafal12
      Problem polega na tym że zdiagnozowałem w john deere 6400 dość spory luz na flaszy wchodzącej do skrzyni (nr 3 na zdjęciu) pytanie brzmi jak skasować ten luz ? przerabiał ktoś ten temat ? jest tam jakieś łożysko ? czy na frezach może być wyrobione ? .
       
       
       

    • Przez marciniu94
      Witam. Mam pewne pytanie otóz dwa lata temu kupiłem ciągnik john deere 6506 i zauważylem, że kiedy włącze przedni napęd słychać w skrzyni dziwne dźwięki, takie jakby stukanie, zwlaszcza kiedy jedzie sie na wstecznym. Ostatnio zastanawiamy się nad założeniem do niego tura i stąd moje pytanie czy ktoś wie co to może być, czy może ten typ tak ma. Bardzo proszę o odpowiedz, z góry dziękuje. 
    • Przez ZUBR
      Witam ! Mam do was Panowie pytanie odnośnie podnośnika. Być może komuś z Was przytrafił się ten sam problem lub miał styczność z podobną sytuacją . Otóż mój JD "podnosi i opuszcza " (szarpie) podnośnik. Jest to bardzo uciążliwe podczas pracy w polu a w szczególności w orce . Po odłączeniu układu (elektronicznego) podnośnik był stabilny . Siłowniki były testowane i są w dobrym stanie .Czekam na wasze odpowiedzi i podpowiedzi Pozdrawiam
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez minas
      Co myślicie o tych starszych modelach (lata produkcji 92-97), warto to jeszcze kupić? Wiadomo, że przebiegi mają już ok. 8 tyś mtg albo i więcej. Jak wygląda awaryjność, komfort, spalanie itd. Z góry dziękuje za wszystkie opinie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.