Skocz do zawartości
darecki99

Pomoc przy wyborze lemkena

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    524

bo w lemkenie podkłada się kliny pod słupice dla regulacji szerokości orki. Takie 3x40 to bym na relaksie ciągnoł 72KM. Teraz mam 3x35 i w każdych warunkach leci. Szukaj 4x40 o ile traktor masz te 4,5t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Opala 110 idzie rozstawic klinami nawet do 50 cm na skibe, ale ten nie ma tych najdłuższych odkładni i lemieszy 20", więc 3x40 będzie optymalnie. Na Twoim miejscu poszukałbym coś 4 skibowego do 100km. Jak poczekasz chwilę to na olx znajdziesz jakąś ładną czwórkę tańszą od tej trójki lemkena. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki99    1

Dzieki koledzy za pomoc . Ja docelowo potrzebuje plug do zetora Proxima Power 100 i tak się zastanawiałem jaki plug wybrac . Dealer zetora oferuje mi plug zetor system Proxima 4*40 . Mam na uwadze tez agromasza 3*50 no i uzywke lemkena ale to raczej 4 skiby. I co by tu wybrac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi_86    5

najlepiej celuj żeby na odkładnie 40cm przypadało 30-35km , sumując pod Twoje 100km trójki w obrocie to dość, teraz weź pod uwagę pracę gdzie w takim zestawieniu robisz na 1500-1700obr/min co zmniejszy spalanie, a prędkość od 9 do 11km/h, czas orki będzie równy temu jak byś wpadł czwórkami na pole i tłumik prostował aż by czerwieniał,a naftę którą zaoszczędzisz na orce możesz sobie przeliczyć na wódkę bo zostanie więcej niż z 4x40, lemkeny z linku są ok ale ja bym wolał coś na resorze lub sprężynie, zapomniałem już co to prostowanie i wymienianie lemieszy odkąd mam na amortyzacji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Wszystko zależy jakie masz gleby. Jak w miarę lekkie to lepszy będzie 4 skibowy. Sam 95 konnym NH przez trzy lata robiłem trójką obrotową. Spalanie przez to że był wąski to wychodziło koło 20l/ha i przy 10km/h to elementy w tym suchym roku w oczach uciekały (lemiesze orginal Frank po 80 ha do wymiany) Orząc na początku zagonowym 4x42, przy prędkości 7km/h, schodziłem ze spalaniem do 14l/ha. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aroo22    7

Lemkena 110 4skibowego możesz spokojnie brać. 100 KM poradzi sobie

Edytowano przez Aroo22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez KubAE86
      Witam, czy ktoś wie od czego jest te dłuto? Mialem takie zalozone w pługu


    • Przez Robaszek
      Witam mam pytanie czy ktoś spotkał się z zabezpieczeniem pluga na silownikach gazowych? Albo w ogóle czy ktoś słyszał o takich silownikach czy ktoś to naprawia?
    • Przez Andre8989
      Witam! Zakupiłem pług kverneland 4x12 na resorach (okrągła rama) mam pytane czy można regulować w tym pługu głebokość skib? bo druga skiba idzie płycej od pozostałych.
    • Przez MAVERICK232
      Witam.
      Kupiłem pług landsberg 4 obrotowy. Odpisałem 1 korpus .
      Gdy chce obrócić to musze ruszać dźwignią 2 razy. Jest zamontowany nowy zawór obrotu -kostka . Obrót na 2 węże. Czy ktoś wie co trzeba zrobić aby obraca za 1 przycisnieciem ? Domyślam się że trzeba wyregulować kostkę? Czy ktoś już to robił

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.