Skocz do zawartości
darecki99

Pomoc przy wyborze lemkena

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    589

bo w lemkenie podkłada się kliny pod słupice dla regulacji szerokości orki. Takie 3x40 to bym na relaksie ciągnoł 72KM. Teraz mam 3x35 i w każdych warunkach leci. Szukaj 4x40 o ile traktor masz te 4,5t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Opala 110 idzie rozstawic klinami nawet do 50 cm na skibe, ale ten nie ma tych najdłuższych odkładni i lemieszy 20", więc 3x40 będzie optymalnie. Na Twoim miejscu poszukałbym coś 4 skibowego do 100km. Jak poczekasz chwilę to na olx znajdziesz jakąś ładną czwórkę tańszą od tej trójki lemkena. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki99    1

Dzieki koledzy za pomoc . Ja docelowo potrzebuje plug do zetora Proxima Power 100 i tak się zastanawiałem jaki plug wybrac . Dealer zetora oferuje mi plug zetor system Proxima 4*40 . Mam na uwadze tez agromasza 3*50 no i uzywke lemkena ale to raczej 4 skiby. I co by tu wybrac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi_86    5

najlepiej celuj żeby na odkładnie 40cm przypadało 30-35km , sumując pod Twoje 100km trójki w obrocie to dość, teraz weź pod uwagę pracę gdzie w takim zestawieniu robisz na 1500-1700obr/min co zmniejszy spalanie, a prędkość od 9 do 11km/h, czas orki będzie równy temu jak byś wpadł czwórkami na pole i tłumik prostował aż by czerwieniał,a naftę którą zaoszczędzisz na orce możesz sobie przeliczyć na wódkę bo zostanie więcej niż z 4x40, lemkeny z linku są ok ale ja bym wolał coś na resorze lub sprężynie, zapomniałem już co to prostowanie i wymienianie lemieszy odkąd mam na amortyzacji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Wszystko zależy jakie masz gleby. Jak w miarę lekkie to lepszy będzie 4 skibowy. Sam 95 konnym NH przez trzy lata robiłem trójką obrotową. Spalanie przez to że był wąski to wychodziło koło 20l/ha i przy 10km/h to elementy w tym suchym roku w oczach uciekały (lemiesze orginal Frank po 80 ha do wymiany) Orząc na początku zagonowym 4x42, przy prędkości 7km/h, schodziłem ze spalaniem do 14l/ha. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aroo22    7

Lemkena 110 4skibowego możesz spokojnie brać. 100 KM poradzi sobie

Edytowano przez Aroo22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SzaX
      Witam, jaki plug obracany byscie mi doradzili do ursusa 914? Mam ziemie ciezsze i ze sporymi kamieniami, ciagnik rocznik 88, w bardzo dobrej formie.
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      wczoraj zakładałem nowe lemiesze do Ibisa i tak sie zastanawiam ile mozna na takich lemieszach zaorac.
      Prosze podzielcie sie informacja jakimi lemieszami ile orzecie.
       
      Interesuje mnie wynik typu - lemiesz i ilosc ha zaoranych tym konkretnym jednym lemieszem.
      U mnie w starym plug było mniej wiecej tak
       
      Lemiesz Worona - szerokosc 35cm, zaorałem około 12-13ha (4skibowy pług na komplecie zrobil okolo 50ha)
       
      Pozdrawiam i czekam na wasze doświadczenia.
      YacentY
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam problem z obrotem pługa 4 skibowego Huard 470. Chodzi o taki pług jak na filmiku poniżej (filmik nie jest mój):

      Pług posiada dodatkowy siłownik ktory blokuje go przy obróceniu. Problem polega na tym ze podczas obracania pługa juz przy zakonczeniu obrotu przez moment bardzo mocno szarpnie ciagnikiem. Plug posiada siłownik główny chyba z kostką bo obrót następuje przyciskajac dzwignie hydrauliki zawsze w ta sama strone. Z siłownika wychodza dwa dodatkowe przewody które wchodzą do siłownika zabezpieczenia. W praktyce wyglada to tak że podczas obrotu jak nacisne dzwignie hydrauliki chowany jest silownik blokady, plug sie obraca nastepnie silownik zabezpieczajacy zamyka zamek obrotu. Wlasnie pod koniec czuc bardzo mocne szarpniecie ciagnikiem czego nie zauwazylem na filmiku. Poczatkowo plug bardzo szybko sie obracał wiec na jednym z przewodow hydraulicznych z zasilania dałem kryce z otworem 1.5mm. Pług obraca sie wolniej i płynnie ale na koncu czuc dalej uderzenie.
      Moze ktos wie co to moze byc? 
    • Przez panRys87
      Witam. Proszę was o pomoc w identyfikacji pługa. Potrzebuję kupić płozy i odkladnice ale nie wiem jakich szukać. Na odkladnicach jest wybite Krone U9 oraz U9L a naklejki są Niemeyer. Na wiezyczce także są jakieś pozostałości po naklejce na której mogło być Vogel Max. Naklejki były tam od dawna bo odcień farby jest inny pod nimi. Podaję zdjęcia jak to wygląda. 







×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.