Skocz do zawartości
News

Polecane posty

grzesiekdzi    0

Witam serdecznie.

 

Zaznaczę iż jest to mój pierwszy post i pierwszy temat na tym forum także z góry sorry za ewentualne błędy.

 

Opiszę krótko sytuację: 

 

A mianowicie ok miesiąc temu kupiliśmy do naszego gospodarstwa Renault ceres 355x z 2001 roku. Był to nasz pierwszy kontakt z ciągnikiem tej marki więc zakup był trudny lecz zdecydowaliśmy się. 

 

Niby na pierwszy rzut oka wszytko pięknie ładnie lecz dopiero przy pracy w polu wyszedł(jak narazie do tej pory mam nadzieje) jeden defekt. Przy pracy z pługiem ślizga się sprzęgło :( dziwi mnie jednak sytuacja dalsza gdyż po zaciągnięciu sprzęgła 2 stopnia(ciągnik w wersji mechanicznej) sprzęgło pierwszego stopnia przestaje się ślizgać i ciągnik leci z pługiem jak ta lala.

 

Nie wiem wogóle czy można jeżdzić na zaciągniętym sprzęgle 2 stopnia?

 

Jest to dla mnie bardzo dziwna sytuacja gdyż nie mogę wogóle sobie uświadomić gdzie leży tego przyczyna. 

 

Może ktoś spotkał się z czymś takim lub wie gdzie szukac przyczyny. ? 

 

Dziękuję za uwagę i proszę o cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

U mnie przy tej rączce od sprzęgła wałka jest taka naklejka max 30 sec. i obrazek tej zaciągniętej dźwigni także raczej jeździć na zaciągniętym 2 stopniu sprzęgła nie można. Co do 1 stopnia to może spróbuj wyregulować wodziki, pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PIOTREK79    1

Masz kolego raczej ciągnik do rozpołowienia nie sądzę ze jakakolwiek regulacja coś pomoże po opisie twoich objawów. Zresztą żeby dostać się do łapek na docisku musisz także rozjechać ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekdzi    0

Masz kolego raczej ciągnik do rozpołowienia nie sądzę ze jakakolwiek regulacja coś pomoże po opisie twoich objawów. Zresztą żeby dostać się do łapek na docisku musisz także rozjechać ciągnikiem.

 

 

Czyli kolega jako kolejna osoba utwierdza mnie w przekonaniu, że konieczne bedzie dzielenie na pół;/ teraz tylko szukać mechanika dobrego a na podlasiu  z tym może być różnie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

tak jak o kolega rozjechał bym na sprzęgle i sprawdził bym co i jak żeby nie pogorszyć sprawy a jestem z podlasia a skąd jesteś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Miałem na myśli wodziki łączące pedał z dźwignią sprzęgła, ale nie wczytałem się dokładnie w Twój post jeśli ślizga się tylko pod obciążeniem to wydaję się, że tarcza sprzęgła się skończyła. Trzeba rozjechać ciągnik i będzie wiadomo co i jak, ja mam Ceresa 85X z silnikiem JD, nie wiem jak bardzo się różni od twojego. W każdym razie u mnie był rozjeżdżany bo była robiona skrzynia i sama wymiana sprzęgła nie jest skomplikowana i nie różni się od innych ciągników, także nie ma się czego obawiać ;). U nas też przy okazji jak ciągnik był rozjechany to zrobiliśmy sprzęgło już nie pamiętam dokładnie sama tarcza 1 stopnia coś koło tysiąca. Warto byłoby również splanować docisk i koło zamachowe jak są widoczne nierówności, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekdzi    0

tak jak o kolega rozjechał bym na sprzęgle i sprawdził bym co i jak żeby nie pogorszyć sprawy a jestem z podlasia a skąd jesteś?

No właśnie chyba będzie trzeba zastanowić sie poważnie nad rozpołowieniem,a po części myślałem że uda się tego uniknąć. Jestem z okolic Moniek a Ty kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekdzi    0

Miałem na myśli wodziki łączące pedał z dźwignią sprzęgła, 

 

Wiesz co dokonałem takiej małej regulacji w ostatnią sobote ale nie mialem juz czasu sparawdzic czy wogole jest jakiś efekt. znajac życie do wymiany będzie zapewne tarcza i nie tylko. będzie dokładniej widać po rozjechaniu ciągnika. w razie czego bede pisać o wszystkim. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Mam problem z rozebraniem siłownika wspomagania w renault 8514. Po wstępnych oporach obraca się zewnętrzna część siłownika, ale nie chce się rozkręcić. Może ktoś już taki rozbierał i poradzi jak to zrobić lub ma rysunek złożeniowy z którego będzie wynikało jak się go rozbiera. Może ukryta jest gdzieś jakaś zawleczka, którą trzeba wyjąć? Z góry dziękuję. 


    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez Ezekiel
      Dzień dobry, zastanawiam się nad zakupem ciągnika renault 7514. Chciałbym dowiedzieć się jak jest z awaryjnością i kosztami napraw. Traktor chodził by w turze. Za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
    • Przez artb1977
      Witam,
      Mam problem ze skrzynią biegów. Aby zdiagnozować i naprawić problem potrzebuję ją rozebrać, ale utknąłem w punkcie gdzie nie mogę jej rozpołowić.
      Może ktoś zna patent jak to zrobić. Jestem na etapie jak widać na załączonych zdjęciach i wygląda jak by był bardzo mały luz pomiędzy dwiema częściami skrzyni, ale jednak "coś" trzyma te dwie części razem.
      Nie wiem jak się zabrać aby czegoś nie uszkodzić.
      Jak widać na zdjęciu wszystkie szpilki i nakrętki wykręcone, łożysko wałka wyciągnięte. a jednak coś trzyma. Luz jaki udało się osiągnąć to około 1-2 mm i trzyma jak by po lewej stronie (patrząc od przodu).
      Mam nadzieję na pomoc któregoś z forumowiczów za którą będę wdzięczny.
      Pozdrawiam.
       


    • Przez kamilekw1221
      witam. Jaki polecacie olej do silnika John Deere i o jakich parametrach, oraz ile go wchodzi do silnika. I jakim olejem zalać przednie zwolnice i jak to zrobić bezproblemowo oraz ile go tam wchodzi? Proszę o pomoc ;)
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.