Skocz do zawartości

Polecane posty

grzesiekdzi    0

Witam serdecznie.

 

Zaznaczę iż jest to mój pierwszy post i pierwszy temat na tym forum także z góry sorry za ewentualne błędy.

 

Opiszę krótko sytuację: 

 

A mianowicie ok miesiąc temu kupiliśmy do naszego gospodarstwa Renault ceres 355x z 2001 roku. Był to nasz pierwszy kontakt z ciągnikiem tej marki więc zakup był trudny lecz zdecydowaliśmy się. 

 

Niby na pierwszy rzut oka wszytko pięknie ładnie lecz dopiero przy pracy w polu wyszedł(jak narazie do tej pory mam nadzieje) jeden defekt. Przy pracy z pługiem ślizga się sprzęgło :( dziwi mnie jednak sytuacja dalsza gdyż po zaciągnięciu sprzęgła 2 stopnia(ciągnik w wersji mechanicznej) sprzęgło pierwszego stopnia przestaje się ślizgać i ciągnik leci z pługiem jak ta lala.

 

Nie wiem wogóle czy można jeżdzić na zaciągniętym sprzęgle 2 stopnia?

 

Jest to dla mnie bardzo dziwna sytuacja gdyż nie mogę wogóle sobie uświadomić gdzie leży tego przyczyna. 

 

Może ktoś spotkał się z czymś takim lub wie gdzie szukac przyczyny. ? 

 

Dziękuję za uwagę i proszę o cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

U mnie przy tej rączce od sprzęgła wałka jest taka naklejka max 30 sec. i obrazek tej zaciągniętej dźwigni także raczej jeździć na zaciągniętym 2 stopniu sprzęgła nie można. Co do 1 stopnia to może spróbuj wyregulować wodziki, pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PIOTREK79    1

Masz kolego raczej ciągnik do rozpołowienia nie sądzę ze jakakolwiek regulacja coś pomoże po opisie twoich objawów. Zresztą żeby dostać się do łapek na docisku musisz także rozjechać ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekdzi    0

Masz kolego raczej ciągnik do rozpołowienia nie sądzę ze jakakolwiek regulacja coś pomoże po opisie twoich objawów. Zresztą żeby dostać się do łapek na docisku musisz także rozjechać ciągnikiem.

 

 

Czyli kolega jako kolejna osoba utwierdza mnie w przekonaniu, że konieczne bedzie dzielenie na pół;/ teraz tylko szukać mechanika dobrego a na podlasiu  z tym może być różnie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

tak jak o kolega rozjechał bym na sprzęgle i sprawdził bym co i jak żeby nie pogorszyć sprawy a jestem z podlasia a skąd jesteś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Miałem na myśli wodziki łączące pedał z dźwignią sprzęgła, ale nie wczytałem się dokładnie w Twój post jeśli ślizga się tylko pod obciążeniem to wydaję się, że tarcza sprzęgła się skończyła. Trzeba rozjechać ciągnik i będzie wiadomo co i jak, ja mam Ceresa 85X z silnikiem JD, nie wiem jak bardzo się różni od twojego. W każdym razie u mnie był rozjeżdżany bo była robiona skrzynia i sama wymiana sprzęgła nie jest skomplikowana i nie różni się od innych ciągników, także nie ma się czego obawiać ;). U nas też przy okazji jak ciągnik był rozjechany to zrobiliśmy sprzęgło już nie pamiętam dokładnie sama tarcza 1 stopnia coś koło tysiąca. Warto byłoby również splanować docisk i koło zamachowe jak są widoczne nierówności, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekdzi    0

tak jak o kolega rozjechał bym na sprzęgle i sprawdził bym co i jak żeby nie pogorszyć sprawy a jestem z podlasia a skąd jesteś?

No właśnie chyba będzie trzeba zastanowić sie poważnie nad rozpołowieniem,a po części myślałem że uda się tego uniknąć. Jestem z okolic Moniek a Ty kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekdzi    0

Miałem na myśli wodziki łączące pedał z dźwignią sprzęgła, 

 

Wiesz co dokonałem takiej małej regulacji w ostatnią sobote ale nie mialem juz czasu sparawdzic czy wogole jest jakiś efekt. znajac życie do wymiany będzie zapewne tarcza i nie tylko. będzie dokładniej widać po rozjechaniu ciągnika. w razie czego bede pisać o wszystkim. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojo123
      Cześć jestem ciekaw jak się spisuje sprzęgło hydrokinetyczne w valtrach. Jakie są plusu tego sprzęgła w porównaniu ze zwykłym???
    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
    • Przez killler89
      witam. mam takie pytanko czy wkład filtra paliwa w Renault 95.14 MWM(chodzi mi o ten filtr z lewej strony ten ze szklanym denkiem) jest taki sam i pasuje od 3p /mf 255 ?z góry dziekuje za odpowiedzi
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
×