Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, chce przejsc tylko na 12V, wiecznie byly problemy z niedoladowanym jednym aku, zamiana miejscami na niewiele sie zdawala... Spalila mi sie juz drugi raz przetwornica ladowania drugiego aku i laduje tylko jeden a to nie maly wydatek ta przetwornica.. dlatego planuje kupic rozrusznik 12Voltowy (mam na oku niedaleko uzywke za 200zl), jak nie da rady to pewnie jakis przekladniowy.
Mam juz akumulator taki od tira 225Ah i jak wiadomo ma on bardzo duzy prad rozruchu.
Warto zrobic taka przerobke? Chce miec w koncu swiety spokoj...

Opublikowano

Dawno nie zagladalem na Agrofoto... was pamietam ;)

Ten altek ma juz w sobie regulator? Wystarczy odrazu kabel do aku doprowadzic z zacisku pradowego altka?

Myslalem o przelaczniku 24/12 ale narazie sprobowal bym tylko 12V (mniej pieprzenia), tak duzy aku a chyba nie widzialem wiekszego powinien zrekompensowac mniejsze napiecie i nie bedzie takich spadkow napiecia jak na mniejszym.

Opublikowano

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..
Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)

Opublikowano

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..

Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)

Podjedź do Bielaw i zaproś p Łuczaka elektryka i naprawi ,

Opublikowano

To nie takie proste. Stacyjka załącza przełącznik 12/24 a nie rozrusznik i to musisz zmienić. 

Instalacja ciągnika jest zasilana z przełącznika 12/24 i jeśli wywalisz go całkiem najlepiej było by zasilanie instalacji wziąć z rozrusznika.

Elektryka szukaj to proste ale ciężko wytłumaczyć.

Opublikowano (edytowane)

-Janczak mieszkam bardzo blisko Bielaw :) czy ten Łuczak mieszka przed remiza moze? jakis numer mozna?

-Seweryn ten uklad nie ma przelacznika 24/12, jest tam przekaznik ladowania i jest stale polaczenie szeregowe akumulatorow a instalacja ma 12v lecz od rozrusznika odchodza 2 kable czerpiace 24v na instalacje i to mnie martwi..
Przy przelaczniku 24/12 instalacje bym ogarnal w minute :) tutaj jest to zagmatwane..

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

A......... Czyli masz przetwornicę.... To powiem ci że nie wiem jak jest rozwiązane załączanie rozrusznika.  Teoretycznie  rozrusznik 24 woltowy powinien być załączany takim samym napięciem. W ruskich jest przekaźnik załączający rozrusznik. Przypuszczam ze sam przekaźnik jest na 12 V a dopiero on załączał rozrusznik napięciem 24.  Trzeba by przelecieć jak idzie instalacja od stacyjki na przekaźnik dla pewności i od aku przez przekaźnik do rozrusznika. 

Opublikowano

Przy rozruszniku 24V  napięcie 24V jest cały czasna rozruszniku , instalacja ma 12V  za taki układ podpowiada tylko włącznik masy on ma dodatkowy styk. 

alternator daje prąd na przetwornicę ,ta przez włącznik masy ładuje aku . 

W moim 820 mam taki na 24V i daje radę ,co prawda ten układ ładowania jest prymitywny,ale da się przeżyć 

[galleryimg=256311]

Opublikowano (edytowane)

No tak ale rozrusznik ma cewkę na 24V i tam w czasie odpalania takie napięcie powinno trafiać. Cała instalacja na pewno ma na pewno 12V poza małym kawałkiem odpowiedzialnym za włączanie rozrusznika. Przypuszczam że 24 V idą tylko na przekaźnik i z niego wracają do elektromagnesu rozrusznika. 

Nie wiem jak to kolega podłączył  ale teoretycznie podłączając  do masy i do rozrusznika  12 V , tak samo zasilanie instalacji powinien rozrusznik kręcić. Na pewno będzie musiał ominąć przetwornice żeby aku ładować odpowiednim napięciem.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Może tak jest jak piszesz nie sprawdzałem. Ale jak na razie nic nie zmieniam , chodź mam wszystkie potrzebne części aby , rozruch był na styczniku między bateryjnym,a ładowanie bez tej przetwornicy. 

Opublikowano

A wątpię. Raczej specjalnie dla przetwornicy alternatora nie robili jedno a druga sprawa alternator w czasie pracy zasila instalację ciągnika która jest 12-voltowa. Gdyby nie miał regulatora skakało by ci napięcie w instalacji  dużo ponad 14 V. 

Opublikowano

Patrzę na przekrój tego włącznika, na jego fotki i prócz dwóch pinów do cewki nie widzę tam nic innego. 

Teoretycznie nie jest potrzebny żaden dodatkowy styk z tego co wiem 12 V jest po prostu wyciągnięte z jednego akumulatora, 24 V idą z obu tylko na rozrusznik, a masa jest wspólna siłą rzeczy.

Opublikowano (edytowane)

Gra muzyka, tancza laski ;) Altek ma wbudowany regulator a przetwornica jest do przerzucania czesci pradu na drugi aku ;)
Teraz mam juz w pelni instalacje 12V i tylko zmieniam rozrusznik z Jubany 2.8kW na 3.2kW (koszt 700zl) bo jednak oryginal mial 4kW.
Wbrew obawom kreci dobrze, i to na 88Ah aku!! :)

Jedynie hebel musze wlaczac recznie nie wiem czemu.. wylaczac mozna guzikiem.

Edytowane przez Junkers

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v