Skocz do zawartości
Junkers

Belarus 952.4 zmiana rozruchu na 12V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    42

Witam, jak w temacie, chce przejsc tylko na 12V, wiecznie byly problemy z niedoladowanym jednym aku, zamiana miejscami na niewiele sie zdawala... Spalila mi sie juz drugi raz przetwornica ladowania drugiego aku i laduje tylko jeden a to nie maly wydatek ta przetwornica.. dlatego planuje kupic rozrusznik 12Voltowy (mam na oku niedaleko uzywke za 200zl), jak nie da rady to pewnie jakis przekladniowy.
Mam juz akumulator taki od tira 225Ah i jak wiadomo ma on bardzo duzy prad rozruchu.
Warto zrobic taka przerobke? Chce miec w koncu swiety spokoj...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Powinno się udać tylko do alternatora należy założyć odpowiedni regulator napięcia, albo sprawdzić czy ten oryginalny może ma taki już w sobie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

A po co odpowiedni regulator skoro to normalny alternator?

Na twoim miejscu wywalił bym przetwornice i założył przełącznik 12/24. Najtańsze i najlepsze rozwiązanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

Dawno nie zagladalem na Agrofoto... was pamietam ;)

Ten altek ma juz w sobie regulator? Wystarczy odrazu kabel do aku doprowadzic z zacisku pradowego altka?

Myslalem o przelaczniku 24/12 ale narazie sprobowal bym tylko 12V (mniej pieprzenia), tak duzy aku a chyba nie widzialem wiekszego powinien zrekompensowac mniejsze napiecie i nie bedzie takich spadkow napiecia jak na mniejszym.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    56

jeśli aku nie doladowany to albo zepsuty albo alternator coś szwankuje zmiana na 12v może nie rozwiązać problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Nie chodzi mi o to co zepsute a co nie, bo wiem co jest a co nie jest. Przetwornica jest zepsuta.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

To jak to jest jak zapytalem w swoim przedostatnim poscie?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Alternator ma wbudowany regulator napięcia. Zmierz jakim napięciem ładuje ale na bank 14 V. Wystarczy podłączyć kabel do rozrusznika gdy będzie zasilany z jednego aku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ok bedziemy kombinowac, szukam rozrusznika i bede pisal jak jest ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..
Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    41

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..

Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)

Podjedź do Bielaw i zaproś p Łuczaka elektryka i naprawi ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

To nie takie proste. Stacyjka załącza przełącznik 12/24 a nie rozrusznik i to musisz zmienić. 

Instalacja ciągnika jest zasilana z przełącznika 12/24 i jeśli wywalisz go całkiem najlepiej było by zasilanie instalacji wziąć z rozrusznika.

Elektryka szukaj to proste ale ciężko wytłumaczyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

-Janczak mieszkam bardzo blisko Bielaw :) czy ten Łuczak mieszka przed remiza moze? jakis numer mozna?

-Seweryn ten uklad nie ma przelacznika 24/12, jest tam przekaznik ladowania i jest stale polaczenie szeregowe akumulatorow a instalacja ma 12v lecz od rozrusznika odchodza 2 kable czerpiace 24v na instalacje i to mnie martwi..
Przy przelaczniku 24/12 instalacje bym ogarnal w minute :) tutaj jest to zagmatwane..

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

A......... Czyli masz przetwornicę.... To powiem ci że nie wiem jak jest rozwiązane załączanie rozrusznika.  Teoretycznie  rozrusznik 24 woltowy powinien być załączany takim samym napięciem. W ruskich jest przekaźnik załączający rozrusznik. Przypuszczam ze sam przekaźnik jest na 12 V a dopiero on załączał rozrusznik napięciem 24.  Trzeba by przelecieć jak idzie instalacja od stacyjki na przekaźnik dla pewności i od aku przez przekaźnik do rozrusznika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Przy rozruszniku 24V  napięcie 24V jest cały czasna rozruszniku , instalacja ma 12V  za taki układ podpowiada tylko włącznik masy on ma dodatkowy styk. 

alternator daje prąd na przetwornicę ,ta przez włącznik masy ładuje aku . 

W moim 820 mam taki na 24V i daje radę ,co prawda ten układ ładowania jest prymitywny,ale da się przeżyć 

[galleryimg=256311]


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

No tak ale rozrusznik ma cewkę na 24V i tam w czasie odpalania takie napięcie powinno trafiać. Cała instalacja na pewno ma na pewno 12V poza małym kawałkiem odpowiedzialnym za włączanie rozrusznika. Przypuszczam że 24 V idą tylko na przekaźnik i z niego wracają do elektromagnesu rozrusznika. 

Nie wiem jak to kolega podłączył  ale teoretycznie podłączając  do masy i do rozrusznika  12 V , tak samo zasilanie instalacji powinien rozrusznik kręcić. Na pewno będzie musiał ominąć przetwornice żeby aku ładować odpowiednim napięciem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Może tak jest jak piszesz nie sprawdzałem. Ale jak na razie nic nie zmieniam , chodź mam wszystkie potrzebne części aby , rozruch był na styczniku między bateryjnym,a ładowanie bez tej przetwornicy. 


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tak przetwornica idzie do wywalenia zreszta i tak jest zepsuta. Tylko pytanie czy altek ma wbudowany regulator napiecia..?
Bo ta przetwornica moze miec go w sobie


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

A wątpię. Raczej specjalnie dla przetwornicy alternatora nie robili jedno a druga sprawa alternator w czasie pracy zasila instalację ciągnika która jest 12-voltowa. Gdyby nie miał regulatora skakało by ci napięcie w instalacji  dużo ponad 14 V. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Ma regulator coś na 9 diodach ,nie potrzebuje zewnętrznego regulatora (jak w c360).

Przy przerobieniu rozruchu z 24 na 12 V należy popatrzeć na włącznik masy,i jego dodatkowy styk.

Poczytaj w tym temacie , było też opisywane jak to jest.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/25161-jak-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-prostownik-12v-w-instalacji-24v/

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Patrzę na przekrój tego włącznika, na jego fotki i prócz dwóch pinów do cewki nie widzę tam nic innego. 

Teoretycznie nie jest potrzebny żaden dodatkowy styk z tego co wiem 12 V jest po prostu wyciągnięte z jednego akumulatora, 24 V idą z obu tylko na rozrusznik, a masa jest wspólna siłą rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jest chyba tak jak mowisz. Do wl. elektromagnetycznego ida 4kable - glowny zasilajacy z aku, 2 jakies z instalacji i 1 do sterowania wl. ektromagn.

Poza tym jest tutaj alternator 5fazowy. 15diodowy bezszczotkowy,
im wiecej faz tym mniejsze pulsowanie pradu.
I wlasnie nie wiadomo na sto procent czy ta przetwornica nie jest potrzebna.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2437475.html


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Raczej nie. Zmierz napięcie w czasie pracy alternatora i tyle. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42
Napisano (edytowany)

Gra muzyka, tancza laski ;) Altek ma wbudowany regulator a przetwornica jest do przerzucania czesci pradu na drugi aku ;)
Teraz mam juz w pelni instalacje 12V i tylko zmieniam rozrusznik z Jubany 2.8kW na 3.2kW (koszt 700zl) bo jednak oryginal mial 4kW.
Wbrew obawom kreci dobrze, i to na 88Ah aku!! :)

Jedynie hebel musze wlaczac recznie nie wiem czemu.. wylaczac mozna guzikiem.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusek94
      witam, podpiąłem do mtz pług 4x35 w celu sprawdzenia czy podnośnik trzyma, podniosłem i tak z pół godziny trzymał i zaczął powoli opadać, ale tym sie nie martwię, po jakimś czasie zauważyłem olej pod siłownikiem, co znaczy że cieknie pewnie na uszczelniaczu, co znaczy że musze wymieniać uszczelniacz? no i jeszcze olej cieknie dużo mocniej z pompy hydraulicznejz lewej strony, co sie dzieje, czy to jest normalne w mtz? jakiego oleju używacie do hydrauliki w swoich MTZ? zakładam nowy temat o hydraulice bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. proszę o szubką pomoc, bo zaraz w pole trzeba ruszać.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez ceston
      Witam w sobote podczas prasowania przestal dzialac mi obrotomierz ale tylko wskazowka bo cyfrowy licznik godzin i predkosci dziala. Przestal dzialac takze nawiew i wskazowka od ladowania stoi w miejscu. Chcialem sie zapytac czy jest cos co laczy te awarie zeby wiedziec gdzie zaczac.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.