Skocz do zawartości
Junkers

Belarus 952.4 zmiana rozruchu na 12V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    42

Witam, jak w temacie, chce przejsc tylko na 12V, wiecznie byly problemy z niedoladowanym jednym aku, zamiana miejscami na niewiele sie zdawala... Spalila mi sie juz drugi raz przetwornica ladowania drugiego aku i laduje tylko jeden a to nie maly wydatek ta przetwornica.. dlatego planuje kupic rozrusznik 12Voltowy (mam na oku niedaleko uzywke za 200zl), jak nie da rady to pewnie jakis przekladniowy.
Mam juz akumulator taki od tira 225Ah i jak wiadomo ma on bardzo duzy prad rozruchu.
Warto zrobic taka przerobke? Chce miec w koncu swiety spokoj...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Powinno się udać tylko do alternatora należy założyć odpowiedni regulator napięcia, albo sprawdzić czy ten oryginalny może ma taki już w sobie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

A po co odpowiedni regulator skoro to normalny alternator?

Na twoim miejscu wywalił bym przetwornice i założył przełącznik 12/24. Najtańsze i najlepsze rozwiązanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

Dawno nie zagladalem na Agrofoto... was pamietam ;)

Ten altek ma juz w sobie regulator? Wystarczy odrazu kabel do aku doprowadzic z zacisku pradowego altka?

Myslalem o przelaczniku 24/12 ale narazie sprobowal bym tylko 12V (mniej pieprzenia), tak duzy aku a chyba nie widzialem wiekszego powinien zrekompensowac mniejsze napiecie i nie bedzie takich spadkow napiecia jak na mniejszym.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    57

jeśli aku nie doladowany to albo zepsuty albo alternator coś szwankuje zmiana na 12v może nie rozwiązać problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Nie chodzi mi o to co zepsute a co nie, bo wiem co jest a co nie jest. Przetwornica jest zepsuta.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

To jak to jest jak zapytalem w swoim przedostatnim poscie?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Alternator ma wbudowany regulator napięcia. Zmierz jakim napięciem ładuje ale na bank 14 V. Wystarczy podłączyć kabel do rozrusznika gdy będzie zasilany z jednego aku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ok bedziemy kombinowac, szukam rozrusznika i bede pisal jak jest ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..
Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    41

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..

Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)

Podjedź do Bielaw i zaproś p Łuczaka elektryka i naprawi ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

To nie takie proste. Stacyjka załącza przełącznik 12/24 a nie rozrusznik i to musisz zmienić. 

Instalacja ciągnika jest zasilana z przełącznika 12/24 i jeśli wywalisz go całkiem najlepiej było by zasilanie instalacji wziąć z rozrusznika.

Elektryka szukaj to proste ale ciężko wytłumaczyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42
(edytowany)

-Janczak mieszkam bardzo blisko Bielaw :) czy ten Łuczak mieszka przed remiza moze? jakis numer mozna?

-Seweryn ten uklad nie ma przelacznika 24/12, jest tam przekaznik ladowania i jest stale polaczenie szeregowe akumulatorow a instalacja ma 12v lecz od rozrusznika odchodza 2 kable czerpiace 24v na instalacje i to mnie martwi..
Przy przelaczniku 24/12 instalacje bym ogarnal w minute :) tutaj jest to zagmatwane..

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

A......... Czyli masz przetwornicę.... To powiem ci że nie wiem jak jest rozwiązane załączanie rozrusznika.  Teoretycznie  rozrusznik 24 woltowy powinien być załączany takim samym napięciem. W ruskich jest przekaźnik załączający rozrusznik. Przypuszczam ze sam przekaźnik jest na 12 V a dopiero on załączał rozrusznik napięciem 24.  Trzeba by przelecieć jak idzie instalacja od stacyjki na przekaźnik dla pewności i od aku przez przekaźnik do rozrusznika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Przy rozruszniku 24V  napięcie 24V jest cały czasna rozruszniku , instalacja ma 12V  za taki układ podpowiada tylko włącznik masy on ma dodatkowy styk. 

alternator daje prąd na przetwornicę ,ta przez włącznik masy ładuje aku . 

W moim 820 mam taki na 24V i daje radę ,co prawda ten układ ładowania jest prymitywny,ale da się przeżyć 

[galleryimg=256311]


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796
(edytowany)

No tak ale rozrusznik ma cewkę na 24V i tam w czasie odpalania takie napięcie powinno trafiać. Cała instalacja na pewno ma na pewno 12V poza małym kawałkiem odpowiedzialnym za włączanie rozrusznika. Przypuszczam że 24 V idą tylko na przekaźnik i z niego wracają do elektromagnesu rozrusznika. 

Nie wiem jak to kolega podłączył  ale teoretycznie podłączając  do masy i do rozrusznika  12 V , tak samo zasilanie instalacji powinien rozrusznik kręcić. Na pewno będzie musiał ominąć przetwornice żeby aku ładować odpowiednim napięciem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Może tak jest jak piszesz nie sprawdzałem. Ale jak na razie nic nie zmieniam , chodź mam wszystkie potrzebne części aby , rozruch był na styczniku między bateryjnym,a ładowanie bez tej przetwornicy. 


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tak przetwornica idzie do wywalenia zreszta i tak jest zepsuta. Tylko pytanie czy altek ma wbudowany regulator napiecia..?
Bo ta przetwornica moze miec go w sobie


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

A wątpię. Raczej specjalnie dla przetwornicy alternatora nie robili jedno a druga sprawa alternator w czasie pracy zasila instalację ciągnika która jest 12-voltowa. Gdyby nie miał regulatora skakało by ci napięcie w instalacji  dużo ponad 14 V. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50
(edytowany)

Ma regulator coś na 9 diodach ,nie potrzebuje zewnętrznego regulatora (jak w c360).

Przy przerobieniu rozruchu z 24 na 12 V należy popatrzeć na włącznik masy,i jego dodatkowy styk.

Poczytaj w tym temacie , było też opisywane jak to jest.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/25161-jak-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-prostownik-12v-w-instalacji-24v/

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Patrzę na przekrój tego włącznika, na jego fotki i prócz dwóch pinów do cewki nie widzę tam nic innego. 

Teoretycznie nie jest potrzebny żaden dodatkowy styk z tego co wiem 12 V jest po prostu wyciągnięte z jednego akumulatora, 24 V idą z obu tylko na rozrusznik, a masa jest wspólna siłą rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jest chyba tak jak mowisz. Do wl. elektromagnetycznego ida 4kable - glowny zasilajacy z aku, 2 jakies z instalacji i 1 do sterowania wl. ektromagn.

Poza tym jest tutaj alternator 5fazowy. 15diodowy bezszczotkowy,
im wiecej faz tym mniejsze pulsowanie pradu.
I wlasnie nie wiadomo na sto procent czy ta przetwornica nie jest potrzebna.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2437475.html


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Raczej nie. Zmierz napięcie w czasie pracy alternatora i tyle. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42
(edytowany)

Gra muzyka, tancza laski ;) Altek ma wbudowany regulator a przetwornica jest do przerzucania czesci pradu na drugi aku ;)
Teraz mam juz w pelni instalacje 12V i tylko zmieniam rozrusznik z Jubany 2.8kW na 3.2kW (koszt 700zl) bo jednak oryginal mial 4kW.
Wbrew obawom kreci dobrze, i to na 88Ah aku!! :)

Jedynie hebel musze wlaczac recznie nie wiem czemu.. wylaczac mozna guzikiem.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.