Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma mf 365 z silnikiem A4.236  o mocy 65 km .Czasem brakuje mu mocy .Mam takie pomysł żeby kupić i założyć  kompletna głowice z turbina od Mf 3070  (ma taki sam silnik tylko turbo ). Trzeba zmieniać cos jeszcze w silniku żeby to miało prawo działać poprawnie ? 

Opublikowano

W zasadzie to poszukaj informacji o silniku Perkins AT4.236

Z tego coś się orientuję to można założyć do tego silnika turbinę bez przeróbek w silniku. Nie potrzeba zmieniać głowicy ( kiedyś słyszałem że jest inny wałek rozrządu ale patrząc na części to wałki pasują zarówno do AT4 jak i A4 ( bez turbo).

Możliwe że w silnikach z turbo stosowano wzmacniane korbowody, tłoki lub jeszcze coś ale te silniki rozwijały moc do 90KM więc jak podkręcisz do 80KM to nic poza ustawieniami by nie zmieniał.

Po jakiego grzyba pompę zmieniać? Może dawkę zmienić a nie pompę.

Opublikowano (edytowane)

a zwiększył ktoś faktycznie te dawkę? bo hasło o dawce każdy powtarza a z jakiegoś powodu w zależności od mocy te pompy mają inne numery katalogowe... ja tam się nie znam ale jak pompę naprawiałem to nikt mnie o moc silnika do którego to montuje nie pytał i jakoś ustawił i chodzi jak złoto po wymianie głowiczki pompy.Samym paliwem napewno 80km nie dostaniesz w a4.236 conajwyżej 72 tak jak w U 5314 czy tam MF 3050

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Temat mi trochę znany więc się wypowiem. Pompa tak do końca nie pasuje, chodzi o wydajność, każda ma jakieś widełki "od do".teoretycznie z mniejszej pompy można wycisnąć dawkę potrzebną pod turbo tylko że czas podawania paliwa będzie dłuższy (za długi), ma to wpływ na poprawną pracę silnika. Rację ma tu @lukbold.

Głowica jest chyba ta sama. Na pewno inne są końcówki wtrysków ale pewnie na starych dał by radę (trochę gorzej)

Tłoki i korby inne, wał ten sam. Dodatkowo dochodzi wymiennik ciepła na filtrze oleju. 

Tłoki mają natrysk (chłodzenie) oleju od spodu, nie wiem czy jest to w zwykłym sil.

Najważniejsza sprawa to koszty? Turbina plus kolektory i tłumnik bo stary nie podpasuje to już ile się uzbiera. Gdy to założysz to można podkręcić dawkę na pompie którą masz i jakiś efekt będzie ale nie 100% i nie wiem czy Ci wystarczy.

 

Opublikowano

ja bym przekalkulował jeszce coś takiego: przerobic a4.236 w a4.248. tuleje, tłoki pierścienie, wtryski no i znów kwestia pompy (wymiana bądź regulacja w która oczywiście watpie)

A najtaniej to chyba by wyszedł eksperyment z LPG o ile jest prawdą to co twierdza ludzie którzy u siebie montowali czyli te 10% większa moc dzieki efektywniejszemu spaleniu ON

Opublikowano

Przy tej przeróbce nie trzeba wymieniać pompy bo różnica dawki niewielka i można podnieść. Dawkę w tych pompach można regulować i jest to dość proste. Bajką jest że głowice są na stałe i nie zmienia się dawki. Tylko nie widzę sensu w tej przeróbce bo koszty duże a poj. sil. zwiększy się raptem o 0,2 czyli niewiele.

Gaz to dobry pomysł, mam i sobie chwalę i na pewno zwiększa moc, tylko nie przez lepsze spalanie ale dlatego że jest dodatkowe paliwo (gaz) do spalenia.

Opublikowano

A ta pompa ma boostpin ze nie trzeba jej wymieniać? Bo jeśli faktycznie ma to nie ma najmniejszego sensu jej wymieniać a jesli nie to mija sie z celem bo moc bedzie tylko w niektórych obszarach inna.

Opublikowano (edytowane)

Przeróbka na A4.248 nie jest wcale tak mniej kosztowna. Taka zabawa to już remont główny, wymian zestawów plus nowe korbowody ( A4.248 ma większe sworznie tłoka ), końcówki wtrysków. Wymiana kolektora plus turbo i przeróbka tłumika przynajmniej mniej inwazyjna:)

Co do mocy to niech kolega zastanowi się czy czasem ciągnik nie jest słabszy ze względu na stan silnika ( porównać do innych w okolicy np. Ursus 4514). Najtańszym sposobem będzie podnieść moc do tych 70 paru KM jak w Ursus 5314.

Lub tak jak kolega z AF:

[galleryimg=278137]

Bez żadnej ingerencji w układ paliwowy. Wiem ze takie zabiegi sporo dają w starych silnikach ursusa. Oczywiście nie jest to 20KM więcej jak w przypadku oryginalnych turbodoładowanych silników ale czuć różnicę ( a ile KM to trzeba sprawdzić )

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

W sumie wystarczy mi już  to 72 które można  uzyskać dawka .Albo kupie cały silnik z turbo do remontu .

Edytowane przez wolfram
Opublikowano

Silnik jest w bardzo dobrej kondycji pali dobrze zimny czy ciepły .Nie kopci i ma dobre ciśnienie oleju .Po prostu jakby mała dawka paliwa .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v