Skocz do zawartości

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Renault85-15TX

Jak mogło nic nie dać?

To znaczy, że źle to zrobiłeś. Mostek do pomiarów rozpoiłeś?

Z twoich opisów stacyjka zachowuje się normalnie.

Pin 1 zasilanie.

Pin 2 zasilanie po stacyjce.

Po przekręceniu stacyjki na grzanie napięcie na pinie 2 znika.

Zrób to dobrze, nie potrzeba do tego schematów ani zdjęć.

Sprawdź które piny mają ze sobą połączenie.

Opublikowano

Dobra dzięki za odpowiedzi :rolleyes:,pompa idzie do naprawy :mellow:

 

Tylko daj do dobrego zakładu! Lepiej parę zł więcej zapłacić i mieć spokój. A po zrobieniu zdaj sprawozdanie jak działa!

Opublikowano

Stacyjka działa normalnie tylko własnie dzisiaj zauważyłem ten odpięty kabel i doszedłem że jest od świecy. Jest 5 wyjść na tej stacyjce a nie 4 jak piszesz i dwa wyjścia są zmostkowane bez żadnego doprowadzenia kabla do nich. Wychodzi chyba że trzeba wpiąć pod któryś mostek ale nie chce na robić większego bałaganu.

Zapodam zdjęcie może coś pomoże jak to wygląda:

attachicon.gifstacyjka.jpg

 

mostek ma być i nic więcej tam nie jest podłączone

do każdego pinu jest podłączony tylko jeden przewód, więc jeśli miałeś wolny II i wiszący kabel to nie ma innej możliwości

Opublikowano

No własnie tak zrobiłem ale to mi nic nie dało i dlatego proszę o pomoc. Jak wezmę kluczy do pozycji grzania prąd jest we wszystkich 4 pinach oprócz tego zaznaczonego markerem II, a jak przekręcę tylko kluczyk i zapalą się kontroli prąd jest w I i II. Nie podoba mi się ten mostek, bo niby po co on jest zrobiony, wychodzi na to że chyba pod ten mostek trzeba wpiąć świecę ale może się okazać że będzie grzała cały czas nawet po odpaleniu. 

 

 

Kolego @Renault85-15TX doszedłeś sam co i jak?

Jeśli nie to wykorzystując Twoje zdjęcie uzupełniam je niezbędnym opisem.

 

post-81345-0-51013500-1454423130_thumb.jpg

Oznaczenia styków:

15        zasilanie odbiorników po stacyjce

17        -

19        świeca płomieniowa

+30     bezpośrednio z akumulatora (+12V)

50a      rozrusznik

 

Świeca płomieniowa powinna być podłączona pod styk 19, który w tym przypadku powinien być połączony ze stykiem 17 zworą, czyli tak jak jest obecnie. Prawdopodobnie oryginalnie styki te były przewidziane do przekaźnika sterującego świecę żarową. Styk oznaczony jako 50a sugeruje, że oryginalnie miał być tu podłączony przełącznik 12/24V. Dalej nie będę się zagłębiał, bo nie ma takiej potrzeby.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki wielkie kolego za odpowiedz  :). To własnie było mi potrzebne, bo po dzisiejszej próbie doszedłem do wniosku, że powinna świeca być podpięta pod styk który oznaczyłeś nr.19 i jednak tak jest rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości. Jeszcze raz dziękuję za tą pomoc.

Opublikowano

Tylko daj do dobrego zakładu! Lepiej parę zł więcej zapłacić i mieć spokój. A po zrobieniu zdaj sprawozdanie jak działa!

 

Dałem pompę do spr jest ona popsuta,daje słabe ciśnienie na końcówki,zawiozłem ją do majstra u którego miał sąsiad po efektach jego naprawy pompy widzę po ciągniku dużą różnicę,remont pompy kosztuje 800zł na dzisiejszy dzień w sobotę mam odbiór ;o

Opublikowano

Jak założysz pompę to daj znać jak ciągnik odpala.

 

No własnie tak zrobiłem ale to mi nic nie dało i dlatego proszę o pomoc. Jak wezmę kluczy do pozycji grzania prąd jest we wszystkich 4 pinach oprócz tego zaznaczonego markerem II, a jak przekręcę tylko kluczyk i zapalą się kontroli prąd jest w I i II. Nie podoba mi się ten mostek, bo niby po co on jest zrobiony, wychodzi na to że chyba pod ten mostek trzeba wpiąć świecę ale może się okazać że będzie grzała cały czas nawet po odpaleniu. 

 

Wczoraj z ciekawości sprawdziłem jak jest u mnie. Jest tak jak na schemacie, na 30 stały plus z aku (doprowadzenie prądu). Przekręcam kluczyk o jeden, pojawia się prąd tylko i wyłącznie pod oznaczoną 15 (tzw. "zapłon" czy jak kto tam nazywa). W następnej pozycji (grzanie świecy) prąd jest tylko i wyłącznie pod oznaczoną 19 (zanika z pod 15) tylko grzeje świece. Następna pozycja (odpalanie) prąd jest pod zaznaczoną pozycją 50 (rozrusznik) i 19 (grzanie świecy). Mostek u mnie też jest.

 

Więc jeśli u ciebie w pozycji grzania prąd jest we wszystkich pinach (oprócz 15) to coś nie tak. Nie będziesz miał możliwości podgrzania świecy.

Opublikowano

To własnie u mnie ten kabel co u Ciebie Izydor jest podpięty pod 50a niebieski był cały czas tak, a (czarny z pomarańczową koszulką) u mnie był wolny. Podpiąłem go dzisiaj tak jak mówił kolega AlaCapone pod nr.19 świeca grzeje ładnie ciągnik pali super i tak zostawię już nie będę się bawił w zmienianie. Bo nie wiadomo jak faktycznie powinno być każdy ma inaczej z tego co zauważyłem. 
Kolego Wojtek to własnie u mnie teraz jest tak podłączone jak u Ciebie i działa wszystko super. Problem z prądem też się rozwiązał a przyczyna prosta jak budowa cepa: Ten kabel nie był podłączony nigdzie od grzania świecy i przy pomiarze przez to własnie prąd pojawiał się na wszystkich stykach, podłączyłem tak jak mówił AleCapone i zrobiłem pomiar wszystko git i jest tak jak u Ciebie.

Opublikowano

Powołuję się na normę DIN 72552 (ang. Terminal Designations) opisującą niemal wszystkie styki elektryczne występujące w pojazdach mechanicznych za pomocą kodów liczbowo-literowych. Wg tej normy zunifikowano wszystkie instalacje elektryczne w pojazdach na całym świecie, szczególnie w Europie. Na jej podstawie możliwe jest łatwe rozszyfrowanie połączeń, rozpinanie i ponowne łączenie styków poszczególnych urządzeń elektrycznych , naprawianie instalacji bez zbędnej nauki każdej z osobna.

 

Jeśli jakaś instalacja jest rozbieżna z obowiązującymi normami to świadczy to o integracji weń nieuprawnionego elektryka, pozbawionego podstawowych zasad.

Opublikowano

sprawdzałem dzisiaj u siebie, pod 50a mam podpięte dwa przewody, jeden niebieski jak na foto i czarny z szarą i pomarańczową koszulką, jak dobrze oamiętam

Kolego masz źle podłączone. Grzanie świecy masz dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Czyli świeca nie spełnia swojego zadania gdy jej potrzebujesz.

 

Bo nie wiadomo jak faktycznie powinno być każdy ma inaczej z tego co zauważyłem. 

Problem z prądem też się rozwiązał a przyczyna prosta jak budowa cepa: Ten kabel nie był podłączony nigdzie od grzania świecy i przy pomiarze przez to własnie prąd pojawiał się na wszystkich stykach,

Co nie wiadomo, nie rób z tego wielkiej tajemnicy, da się to ogarnąć bez serwisu i schematów.

Kolejna bajka. Źle interpretujesz pomiary.

Po pierwsze nie na wszystkich stykach miałeś napięcie, bo styk 15 traci zasilanie po przekręceniu stacyjki w pozycje grzania i zapłonu.

Nie przez brak podpiętego przewodu od świecy pojawiało się napięcie na pozostałych stykach stacyjki tylko tak właśnie ona działa.

Sprawdź czy teraz jest inaczej z podpięta świecą.

Wystarczy minuta, może komuś 5(nieważne) by zrozumieć jak działa stacyjka i jaki styk w którym położeniu kluczyka jest zasilany i dlaczego. Tylko spokojnie nie na hura i dwa pomiary na krzyż.

Jeśli potrzeba opisze stacyjkę.

Opublikowano

Kolega Wojtek987 opisał dokładnie na których stykach pojawia się napięcie podczas grzania świecy i podczas rozruchu tak samo jest teraz u mnie. Więc chyba nie musisz się już wysilać i opisywać bo kolega AlaCapone pięknie to opisał w swoim poście i jeśli ktoś ma poprawną instalację nie poprawianą przez żadnego garażowego elektryka musi mieć takie połączenie jak on opisuje. 

Stacyjka i jej połączenie to banalna sprawa sam doszedłem powoli w którym miejscu ma być świeca płomieniowa wpięta a kolega AlaCApone tylko swoim postem rozwiał wszystkie moje wątpliwości. 

A takie pytanie może ktoś wie z czego pasuje linka do gazu? Bo kupienie nowej oryginalnej za 160zł jakoś mnie przeraża z ceną. 

Opublikowano

Po temacie właśnie widzę jak to banalna sprawa.

 

 tak zostawię już nie będę się bawił w zmienianie. Bo nie wiadomo jak faktycznie powinno być każdy ma inaczej z tego co zauważyłem. 
 

"kolega AlaCapone pięknie to opisał w swoim poście i jeśli ktoś ma poprawną instalację nie poprawianą przez żadnego garażowego elektryka musi mieć takie połączenie jak on opisuje."

To w końcu wiadomo czy nie wiadomo?

 

Opublikowano

Wiadomo wszystko. 
Podłączyłem jak opisuje AlaCapone i sam też tak doszedłem. A odpowiedz o zmianie to odniosłem się do odpowiedzi izydora, który napisał że ma podpięta świecę pod nr. 50a ja zostałem przy podpięciu na nr. 19 świecy płomieniowej i uważam temat za zamknięty, żeby innym użytkownikom jak będą mieli taką potrzebę już nie mieszać w głowie nie potrzebnymi postami (post #31 użytkownika AlaCapone wyjaśnia wszystko na temat stacyjki i może się kiedyś komuś przydać). 

Opublikowano (edytowane)

bierzesz linkę i idziesz do gościa co robi takie rzeczy  ;)

z LBNa mogę podać namiar, ale wątpię żeby chciało Ci się tyle jechać

 

to zostawię dla potomnych:

 

Naprawa Linek Motoryzacyjnych 
Lublin, ul. Siemiradzkiego 61 - "Tachografy" 
Tel.: 508-778-628 

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

Już znalazłem, gość w Zamościu podjął się dorobienia linki w star pancerz koszt ok. 30zł 
Jest ciepło to zabrałem się za przegląd Renówki i mam kolejne pytanie, a nie chce już latać po kolejnych tematach i pisać więc zapytam tutaj. Czy jest jakieś miejsce gdzie można na smarować sprzęgło? Strasznie ciężko mi chodzi a zwłaszcza to od drugiego stopnia chociaż i pierwszy stopień wcale lżej nie chodzi. 

Opublikowano (edytowane)

Ja też z tym walczyłem, i do puki nie pękła linka, sprzęgło chodziło ciężko. Założyłem nową i miałem wrażenie jak bym wspomaganie założył ;)  Więc tam szukaj przyczyny, lub kup nową linkę bo smarowanie na długo nie pomoże.

PS Tylko nie pisz że założysz jakiś zamiennik, lub sam zakujesz w pobliskim zakładzie bo cie zjedzą...

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano

Linka chodzi lekko jak ją odpiąć, wydaje mi się że problem tkwi w środku sprzęgła ale jego się chyba nie da nasmarować tak jak jest np. w ursusach. Może coś w środku się dzieje i dlatego sprzęgło chodzi tak ciężko (niby działa normalnie, nie ślizga się, biegi wchodzą płynnie) ale żeby wycisnąć pierwszy stopień czy wyciągnąć drugi to trzeba już użyć siły sporej. 

Opublikowano

Niestety nie ma smarowania w postaci smarowniczek. Nastąpiło jakieś naturalne zużycie elementów ruchomych wchodzących w skład sprzęgła (kamienie, skrzydełka, przetarcia prowadnic, zabrudzenia na wieloklinie) lub nawet docisk - to tylko moje przypuszczenia.

Opublikowano

A ja dalej obstawiam linkę.. Moja też lekko chodziła w rękach, ale jak dostawała oporu pod kątem (linka u mnie  w 110.54 zakręca ponad 90 stopni) to się przycierała. Wiem że nie powinno się smarować linek, ale na próbę nawal towotu do oporu i wtedy zobaczysz na 100% czy to nie to.

Opublikowano

wystarczy  że jedna się przerwie i już czepia o oplot, więc na początek też bym obstawiał linkę

jak Ci krzykną podobną cenę za taką linkę to nawet na próbę bym założył i zobaczył czy będzie różnica

Opublikowano

Dzisiaj ją jeszcze raz wyciągnę i najwyżej kupię nową i zobaczę co się będzie działo. Chociaż wydaje mi sie że przyczyna tkwi w środku sprzęgła bo pierwszy stopień też chodzi ciężko, a nie jest na linkę tylko na dźwigienki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v