Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obstawiam regulator,ale może być również jakieś luźne połączenie, kiedyś miałem przypadek w kombajnie,że się przewód od ładowania zluzował i działy się podobne "jaja", już prawie prądnice wywaliłem, a przez przypadek natknąłem się na ten luźny przewód :)

P.S. jak masz padnięty regulator to lepiej i taniej wyjdzie jakiś altek ze szrotu skołować :)

Opublikowano

od zwykłego 126p mocowanie niebędzie pasować bo jest inaczej zamocowany do kadłuba silnika i ma dodatkowo w tylniej części mocowanie na wentylator, a od 126 bis podejdzie bez problemu dajesz długą śrube i mocujesz

Opublikowano

Od malucha jest inne mocowanie, wg. mnie to od cinkusa za lichy bedzie, od poloneza elmot idealny by był z 30 zł na byle szrocie

Za 30zł to możesz koło pasowe kupić do altenatora a nie cały,u nas wołają 80-100zł.

Opublikowano (edytowane)

Od poloneza nie pasuje mocowanie co prawda ma moc 60amperów ale jest to zbyteczne potrzeba 45-50 amperów i tak ma alternator cc700 i bis nawet ciągniki mf255 fabrycznie były wyposażone w alternator 34 amperów (akumulator 12v95ah)

 

 

Od kiedy jednostką mocy jest A (amper)? Po drugie jak już piszesz w ten sposób to pisz "amperów" a nie "amper". Następnym razem będą %%.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

Wczoraj prubowałem naładować akumulator to wyciągnolem go z traktora i podłaczylem + z + - z - i chwilke poładowało 5 sec i wywaliło bezpiecznik w prostowniku dodam ze akumulator 6v prostwonik 12v i juz nie probowalem

 

Dzis rano podpiołem akumulatory do traktora i włozylem nowy bezpiecznik do prostownika podpiołem - na mase (na gwint od sprezarki) a + do rozrusznika gdzie idzie ten gruby kabel do tej śruby na dole rozrusznika właczyłem prostownik i nic ale wskazówka wogule sie nie rusza caly czas jest na 0 nawet gdy ruszam tym pokrętłem od dawki prądu prosze o pomoc ponieważ boje sie ze spaliłem prostownik i wdodatku to nie mój tylko sąsiada (prostownik jest teraz cały czas podłączony )

Opublikowano

Co do pierwszego problemu, to niezły numer zrobiłeś.

Nie lepiej było podłączyć dwa aku na raz by bezpiecznie je naładować?

W ogóle po wuj było je wyciągać?

Ostatnimi czasy sąsiad ładował aku 6V, 12V prostownikiem, aku wybuchło, a ten stracił oko....

 

 

Jeśli włożyłeś nowy bezpiecznik to może coś nie łączyć przy żabkach. Włącz prostownik i ruszaj żabkami, może nie ma dobrego przejścia na masę czy coś. Jak to nic nie da to podłącz pod niego żarówkę i zobacz czy świeci, no chyba że to inteligenty prostownik to na żarówce nie zaświeci.

Opublikowano (edytowane)

Prostownik OK wczoraj podpiołem do akumulatorów w traktorzei ładnie ładuje nie odłaczałęm klem normalnie podłaczylem + z+ - Z- i ładuje cala noc sie ładowal dziś rano chciałem zobaczyć to spadło z 15A do 10A dodam że akumulatory stały odłączone przez 6 miesiećy w zime lub nawet więcej

 

 

Kurde juz ładuje 15h i nawet rozrusznik niechce chajtnąc

Edytowane przez Hiddenly
Opublikowano

hehe to nie wina prostownika akumulatorów dziś przyszedł do mnie mój kolega i dotknoł coś tam przy masie i zrobione ładnie pali z rozrusznika wszystko chodzi ") jak sie dowiem co bylo przyczyna to odrazu napisze :)

Opublikowano (edytowane)

To było jasne gdy nie ładowało w pierwszym wariancie podłączenia(masa i przewód na rozruszniku), a w drugim już ładowało, a nie działał rozruch.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Witam .

Pożyczyłem c 330 od sąsiada i padła mi prądnica.Wymieniłem szczotki i było dobrze.Potem padło łożysko które wymieniłem ale pradnica już nie zadziałała.

Miałem drugą od mojego c 330 i z dwóch złożyłem jedna.W międzyczasie wyczyściłem ją w środku.Po odpaleniu niestety kable idące od prądnicy do regulatora napięcia spaliły się .Co mogło być przyczyną takiej sytuacji?Proszę o pomoc.Pozdrawiam

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przyczyn może być dużo. Sprawdź prądnicę zgodnie z procedurą i podziel się wynikami. Wtedy pomyślimy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zmierz jaki przy tym pobierała prąd i przy jakim napięciu, bo to co teraz robisz to jest zabawa przedszkolaka silniczkiem z bateryjką. Napisałem wyraźnie zgodnie z procedurą.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to niby jak chcesz sprawdzić co jest uszkodzone? Nawet zakładając, że prądnica jest sprawna jak masz zamiar ustawić regulator napięcia?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Metoda prób i błędów nic Ci nie da. Jak nie znajdziesz przyczyny do ciągle będą się palić przewody. A tą metodą na pewno nie znajdziesz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v