Skocz do zawartości

Problem z turbiną w New Holland T5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Dwa lata temu kupiłem nowego New Hollanda T5 115. Pierwsze problemy zaczęły się po przepracowaniu 50 Mth, gdzie została wymieniona pierwsza turbina.W styczniu ubiegłego roku turbina znów zaczęła wyrzucać olej do intercoolera. Serwis wymienił potem jeszcze dwie turbosprężarki ale problem dalej powraca. Proszę o podanie jakichś wskazówek co mogło by to spowodować. Z góry dziękuję. 

Opublikowano

Tylko serwis jest od dilera, a diler jest sprzedawcą a nie producentem, trochę mnie dziwi że przy takiej pladze diler nie kontaktował się z producentem. Takie postępowanie świadczy o podejściu- "aby dociągnąć do końca gwarancji" a potem to już nabywca niech się martwi. Coś takiego nadaje się do prasy normalnie.

Opublikowano

Chyba jest to jakaś wada fabryczna. MariuszZDUN pracuje teraz nad T5 kolegi, któremu pierwsza turbina walnęła przy 600 h a druga przy 1200 H. Pierwszą wymienił serwis na gwarancji, teraz już ciągnik trafił od razu do Agromechaniki Mariusza.

Opublikowano

Kolego mi też przy T5 w okolicach 300 godzin wymienili turbinę bo wywalało olej tzn na wylocie było mokre od oleju. Jak zgłosiłem to serwis coś tam pomierzył wysłali to do New Hollanda i po ok tygodniu przyjechali i wymienili na nową. Teraz mam coś koło 620 godzin i jest ok. Słyszałem coś w tym stylu że na odpowietrzeniu skrzyni korbowej jest jakiś filtr i jeśli z nim coś nie tak to podobno właśnie te turbiny wywalają olej bo nie może spływać swobodnie do skrzyni korbowej jak tam jest ciśnienie.

Opublikowano

albo na zasilaniu turbiny jest sitko, a raczej w przewodzie zasilajacym, albo w skrzyni korobowej jest za duze cisnienie i olej swobodnie nie moze splywac, trzeba sprawdzic odpowietrzenie silnika i przewod zasilajacy turbine.

Opublikowano

 nawet jak turbo zdrowe to olej z odmy w niej będzie.

Żeby to nie miało miejsca, to widziałem w silnikach Perkinsa specjalne separatory

 

 Słyszałem coś w tym stylu że na odpowietrzeniu skrzyni korbowej jest jakiś filtr i jeśli z nim coś nie tak to podobno właśnie te turbiny wywalają olej bo nie może spływać swobodnie do skrzyni korbowej jak tam jest ciśnienie.

Pewnie o tym separatorze piszesz. Chodzi o to żeby opary z odmy oczyścić z drobinek oleju, olej spływa do misy a opary trafiają do kolektora ssącego. Może być tak że jak się to przypcha to to ciśnienie w skrzyni korbowej rośnie i się zaczynają kłopoty.

Opublikowano

Witam nawiązując do awarii turbiny z wcześniejszych postów awarię zgłosiłem do serwisu. Serwis od razu zareagował, spisał numery seryjne silnika i wysłano wiadomość do fabryki silników po 1 dniu powiadomiono mnie o tym że wyszła wadliwa seria silników z wadą dojścia i ujścia smarowania turbiny silnik o moich numerach seryjnych podlega wymianie turbiny, przewodów doprowadzających i odprowadzających olej na większy przekrój i zaworu ciśnienia oleju w silnika   

Opublikowano

A to dobre, już nic nie rozumiem, ciągnik kupiłeś 2 lata temu, awaria była po 50 mth (czyli szybko po kupnie), Ty dostałeś powiadomiony o awaryjnej serii po 1 dniu i jej przyczynach. A teraz po dwóch latach zakładasz temat o przyczyny awarii, jak wszystko już dawno się wyjaśniło?  O co tu kaman?

Opublikowano

Kolego a wymieniałeś filtr odmy bo będziesz miał takie jaja cały  czas że na turbinę będzie rzucać olej nie jeden juz to przerabiał u mnie niemiał silnik odpowietrzenia to posadziło uszczelniacz na wale dużo serwisów nie mówio wymianie tego filtra a trzeba go zmieniać.

Opublikowano

Ja też mam problem ale nie wiem czy z turbiną czy z filtrem cząstek. W grudniu kupiłem TD5.85. Silnik podobno jest taki sam jak w T5. Obecnie ciągnik ma 12 godzin pracy. Z waszych wypowiedzi wnioskuję ze element znajdujący się tuż za turbiną to odma. A więc ten element rozgrzał się do tego stopnia, że aż farba się na nim stopiła. Dodatkowo filtr cząstek aż się wręcz smażył tak sie rozgrzał. Aż dym poszedł. Po ostygnięciu odpaliłem ciągnik ponownie i chodzi bez zarzutu, a wszystkie elementy są chłodne. Nie wiem czy ten incydent był spowodowany jakimś chwilowym zawieszeniem któregoś urządzenia, czy też jest to już awaria turbiny a raczej jej systemu smarowania. W poniedziałek zadzwonię chyba po serwis.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v