News
Toudi65

Problem z turbiną w New Holland T5

Polecane posty

Toudi65    1

Witam.Dwa lata temu kupiłem nowego New Hollanda T5 115. Pierwsze problemy zaczęły się po przepracowaniu 50 Mth, gdzie została wymieniona pierwsza turbina.W styczniu ubiegłego roku turbina znów zaczęła wyrzucać olej do intercoolera. Serwis wymienił potem jeszcze dwie turbosprężarki ale problem dalej powraca. Proszę o podanie jakichś wskazówek co mogło by to spowodować. Z góry dziękuję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    192

Uderzaj do użytkownika MariuszZdun. Pracuje właśnie nad identycznym problemem i chyba znalazł powód wykańczania się tych turbin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    152

To wymienili Ci 3 turbiny i nikogo to nie obeszło? Taka informacja powinna trafić do producenta i on powinien ustalić przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toudi65    1

Serwis był i wymienił 3 turbiny oraz zmierzyli ciśnienie oleju. Nie wiedzą jaka może być przyczyna rozszczelnienia turbin.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    152

Tylko serwis jest od dilera, a diler jest sprzedawcą a nie producentem, trochę mnie dziwi że przy takiej pladze diler nie kontaktował się z producentem. Takie postępowanie świadczy o podejściu- "aby dociągnąć do końca gwarancji" a potem to już nabywca niech się martwi. Coś takiego nadaje się do prasy normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    234

Chyba jest to jakaś wada fabryczna. MariuszZDUN pracuje teraz nad T5 kolegi, któremu pierwsza turbina walnęła przy 600 h a druga przy 1200 H. Pierwszą wymienił serwis na gwarancji, teraz już ciągnik trafił od razu do Agromechaniki Mariusza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

To nie koniecznie wina turbiny a sprawdzali cisnienie doładowania ? a jak to możliwe że ole poszedł do intrcoolera ?


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    858

normalnie. ciekawe jakiej produkcji jest turbina czy też indyjska jak w t7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

A spływ oleju jest drożny? No i można by sprawdzić temp. pracy turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

To wytłumacz mi to jak normalnie olej bedzie w intercoolerze? skoro turbina zasysa powietrze z intercoolera a olej poleci w drugą strone ?


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    858

turbo zasysa z filtra pow.a tłoczy do intercoolera .i nawet jak turbo zdrowe to olej z odmy w niej będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1979    1

Kolego mi też przy T5 w okolicach 300 godzin wymienili turbinę bo wywalało olej tzn na wylocie było mokre od oleju. Jak zgłosiłem to serwis coś tam pomierzył wysłali to do New Hollanda i po ok tygodniu przyjechali i wymienili na nową. Teraz mam coś koło 620 godzin i jest ok. Słyszałem coś w tym stylu że na odpowietrzeniu skrzyni korbowej jest jakiś filtr i jeśli z nim coś nie tak to podobno właśnie te turbiny wywalają olej bo nie może spływać swobodnie do skrzyni korbowej jak tam jest ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    3444

albo na zasilaniu turbiny jest sitko, a raczej w przewodzie zasilajacym, albo w skrzyni korobowej jest za duze cisnienie i olej swobodnie nie moze splywac, trzeba sprawdzic odpowietrzenie silnika i przewod zasilajacy turbine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    152

 nawet jak turbo zdrowe to olej z odmy w niej będzie.

Żeby to nie miało miejsca, to widziałem w silnikach Perkinsa specjalne separatory

 

 Słyszałem coś w tym stylu że na odpowietrzeniu skrzyni korbowej jest jakiś filtr i jeśli z nim coś nie tak to podobno właśnie te turbiny wywalają olej bo nie może spływać swobodnie do skrzyni korbowej jak tam jest ciśnienie.

Pewnie o tym separatorze piszesz. Chodzi o to żeby opary z odmy oczyścić z drobinek oleju, olej spływa do misy a opary trafiają do kolektora ssącego. Może być tak że jak się to przypcha to to ciśnienie w skrzyni korbowej rośnie i się zaczynają kłopoty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    234

Dokładnie tak jak poprzednik pisze. Większość nowych silników ma separator oleju przed odmą ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    858

a może być ze coś w fabryce poszło nie tak z tą odmą i w nie których przypadkach padają turbiny przez to.ja bym tą odme odpią inaczej ziemię skierował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toudi65    1

Witam nawiązując do awarii turbiny z wcześniejszych postów awarię zgłosiłem do serwisu. Serwis od razu zareagował, spisał numery seryjne silnika i wysłano wiadomość do fabryki silników po 1 dniu powiadomiono mnie o tym że wyszła wadliwa seria silników z wadą dojścia i ujścia smarowania turbiny silnik o moich numerach seryjnych podlega wymianie turbiny, przewodów doprowadzających i odprowadzających olej na większy przekrój i zaworu ciśnienia oleju w silnika   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    152

A to dobre, już nic nie rozumiem, ciągnik kupiłeś 2 lata temu, awaria była po 50 mth (czyli szybko po kupnie), Ty dostałeś powiadomiony o awaryjnej serii po 1 dniu i jej przyczynach. A teraz po dwóch latach zakładasz temat o przyczyny awarii, jak wszystko już dawno się wyjaśniło?  O co tu kaman?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hassi37    8

Kolego a wymieniałeś filtr odmy bo będziesz miał takie jaja cały  czas że na turbinę będzie rzucać olej nie jeden juz to przerabiał u mnie niemiał silnik odpowietrzenia to posadziło uszczelniacz na wale dużo serwisów nie mówio wymianie tego filtra a trzeba go zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3

jakie macie nr seryjne tych wadliwych t5 ? i czy są już po lifcie czy przed

 


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem ale nie wiem czy z turbiną czy z filtrem cząstek. W grudniu kupiłem TD5.85. Silnik podobno jest taki sam jak w T5. Obecnie ciągnik ma 12 godzin pracy. Z waszych wypowiedzi wnioskuję ze element znajdujący się tuż za turbiną to odma. A więc ten element rozgrzał się do tego stopnia, że aż farba się na nim stopiła. Dodatkowo filtr cząstek aż się wręcz smażył tak sie rozgrzał. Aż dym poszedł. Po ostygnięciu odpaliłem ciągnik ponownie i chodzi bez zarzutu, a wszystkie elementy są chłodne. Nie wiem czy ten incydent był spowodowany jakimś chwilowym zawieszeniem któregoś urządzenia, czy też jest to już awaria turbiny a raczej jej systemu smarowania. W poniedziałek zadzwonię chyba po serwis.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez robertrolnik27
      W NH T5.95 licznik pokazuje złą prędkość, na najwyższym biegu około 27 km/h a zwykle około 40 było. Na rozgrzanym silniku, na 3 i 4 biegu słuchać lekkie piszczenie. Ktoś coś takiego miał? 
    • Przez neron7785
      Witam mam problem z ciągnikiem New Holland T7  190 AC, co jakiś czas pojawia mi się błąd 3160 (nie wiem co on oznacza) a ponadto wczoraj po całym dniu pracy pobrał Mi litr oleju silnikowego, ma przejechane 700 motogodzin, nigdy wcześniej nic takiego się nie działo. Silnik pracuje bardzo łagodnie bez zauważalnych ubytków mocy, podczas ciężkich prac polowych pracuje w zakresie temperatur od 81 do 86 stopni celsjusza, czy może ktoś spotkał się z taki problemem i umie mi pomóc.
    • Przez Donpawlo
      Witam proszę o pomoc bo niewiem co jest z tym new holland m100 ciągnik jeździ normalnie leczy jak jest na n to zaczyna piszczec i pokazuje błąd f59 dopiero jak wcisne się sprzęgło wszystko jest niby dobrze 
       
    • Przez Primula94
      Witam .
      W NH T7 170 znikły mi wszystkie halogeny i  światła pozycyjne z jednej strony ciągnika. Wczesniej ze 2-3 razy zalapaly i działały halogeny, lecz znowu znikly. 
      Światła pozycyjne sa z jednej strony i jak podczepiam prase , to w prasie sa tez tylko z jednej strony, lecz przeciwnej niz u ciągnika. 
      Czy mial ktos taki przypadek, albo wie co może byc?
      Bezpieczniki sprawdzane, przelacznik od swiatel ( kierunkow) zmieniony, dzialaja koguty , stop, kierunki, drogowe i mijania.
    • Przez barkry
      Witam forumowiczów, mam pytanie czy jest sens dopłacać 13k zł do podłokietnika z ekranem i elektrozaworami? Ma ktoś jakieś doświadczenie? T7.190
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj