Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Zima czas przygotowań do sezonu :) Nie znalazłem nigdzie tematu o punktach smarowania przednich zwrotnic. Do zwolnic zaleję API GL5 80W90, ale mam problem z odnalezieniem kalamitek. Są po 1szt patrząc od spodu na kwadratowe miejsce. Na górze też w tym kwadratowym miejscu chyba powinno być łożysko ale żadnej kalamitek, żadnego miejsca tam nie ma aby ewentualnie ją wkręcić W samym krzyżaku są jakieś ? Czekam na odzew z góry ;)

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Ha, nikt nie smaruje ? :D

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Nie wiem o jaki model pytasz ale chyba większość ma łożyska toczne stożkowe które wystarczy nasmarować raz na parę lat np. przy wymianie uszczelniaczy czy krzyżaków i wystarcza odkręcasz 4 śruby zdejmujesz dekiel trochę smaru i gotowe

Opublikowano (edytowane)

6150


Mowisz o tych lozyskach gora/dol ? Do dolego mam kalamitke, a do gornego nalezy odkrecic dekielek od gory na 4 sruby ? Krzyzaki jakos sie smaruje ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Jak w krzyżakach jest smarowniczka to się smaruje ale przeważnie ich nie ma możliwe ze ktoś dorobił tam smarowniczki bo przeważnie wysiadają dolne łożyska bo tam woda częściej zachodzi

Opublikowano (edytowane)

a w jakiej zakładce się znajdujemy ? no chyba dział o massey'ach, a nie jd czy df.....

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

U mnie w 6290 przy zwolnicy mam na dole i na górze kalamitkę, obok tych włąśnie dekli kwadratowych na 4 śrudby . Snaruję jeszcze ośkę tzn w środku ciągnika gdzie jest zawieszona i to by było chyba na tyle.

Myślę jeszcze nad sprawdzeniem oleju w przedniej osi ;-)

Opublikowano (edytowane)

Właśnie na górze nie mam kalamitki ale to nic najwyżej odkręcę dekielek i sprawdzę co się dzieje. Oprócz przedniej ośki są u mnie jeszcze kalamitki przy tylnych kołach  od spodu.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Próbowałem dziś trochę posmarować. Zwrotnice gotowe, tylne koła również ale zatrzymałem się na przedniej osi tej na środku ciągnika. Mam dwie kalamitki i nie sposób wtłoczyć smar. Myślałem, że wina smarowniczek ale po wykręceniu idzie przez nie lekko więc jest gdzieś coś zasyfione w kanałach. Macie jakiś sposób na odetkanie bez zbędnego rozbierania ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

U mnie jedną idzie smar, a druga tak samo jak u CIebie, czyli kanał zasyfiony .

Jedną smaruję, a drugą próbowałem przetkac, drut wkładałem, troche przetkał ale nie idzie tak jak powinno iśc. Ale jakoś nie widzi mi się okręcanie całej osi żeby to zrobic ...

CHociaż można chyba wykręcic podkowę a oś podlewarowac i może by wyjął 

Opublikowano (edytowane)

Na większość postów odpisuję poprzez telefon ( z tego powodu często w moich wypowiedziach brak jest polskich znaków, telefon z UK ) i nie mam żadnych problemów z obsługą forum.

 

Odnośnie tematu to jutro spróbuję się przebić chociaż nie wiem z jakim skutkiem :) Mam jeszcze pytanie odnośnie tych łożysk góra/dół w zwrotnicach. Wizualnie po zdjęciu dekla nic nie zauważyłem ale po nasmarowaniu coś mnie ruszyło i szarpnąłem kołem do siebie i wyczułem delikatny luz. Przeguby kulowe od kierowniczego wymieniałem ok 100mth wstecz i tutaj był luz w poziomie, a teraz mam w pionie. Luz jest delikatny wiec nie przejmować się i jeździć czy lepiej wymienić komplet i mieć święty spokój ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

W takim razie super tylko gdzie takie podkladki dostane ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

W moim co prawda starszym MF3065 też nie ma smarowniczek na zwrotnicach, nie wiem co robić czy rozbierać i smarować? trochę to nie hallo mi się wydaje, choć przy skręcaniu skrzypi. Takie pytanie są tam łożyska toczne stożkowe czy może ślizgowe, kto rozbierał i wie?

Na sworzniu centralnym jak nie chce wchodzić smar to bardzo prawdopodobnie tulejka się przekręciła i nie pasuje otwór. Można przewiercić. 

Opublikowano

Stożkowe. Pewnie dolne zardzewiało, tak jak u mnie, a górne jak nowe chociaż nie było kalapitek . i Jeszcze tuleja-panewka wyjechała z obudowy i trzeba było most tulejować, smar też nie wchodził.

Opublikowano (edytowane)

Dolnego łożyska nie ruszałem, tam też są te podkładki do regulacji ? Bo według poniższego schematu podkładka znajduje się tylko na górnym łożysku ( nr12 ). Na dolnym przynajmniej według rysunku nic nie ma.

 

Druga sprawa to ta nieszczęsna oś na środku. po wykręceniu kalamitki drut wchodzi na ok 10cm w głąb. Wiercenie coś da ?  

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie drut wchodzi gdzieś ok 10 cm w głąb.

 

Zapomniałem wrzucić ten schemat, już jest.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Na schemacie są kalamitki poz.23 dół i góra. Pytanie od jakiego modelu ten schemat 61xx czy 30xx. Może są ułamane i nie widać miejsca gdzie powinny być. Trzeba to dokładnie obejrzeć(myślę o sobie).

Co do sworznia centralnego to ja mam kalamitki w obudowach zewnętrznych a nie w sworzniu. W obudowach są tuleje mosiężne i gdy tuleja się przekręci to zamyka otwór i smar nie wejdzie, dlatego pisałem że można nawiercić nowy otworek w tulei. Tylko te 10 cm mi nie pasuje. Mój to MF3065

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v