Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, temat bardziej dal mechaników. Spotkałem się z następującym problemem, a mianowicie w moim ciągniku case 5120 z biegiem czasu silnik się wysłużył. Żeby podratować tanim kosztęm zainwestowałem no w nowe pierścienie, wszystko fajnie ale po zmontowaniu najprawdopodobniej pompy oleju nie mogę obrócić wałem korbowym, dochodzi do pewnego momentu i koniec. Czy pompa musi być w jakimś konkretnym położeniu? Pytam o napęd.


Oczywiście motor już złożony zalany olejem itd.

Opublikowano

chmmm .ja zawsze jak składam silnik to wałem kręcę żeby uniknąć takich niespodzianek bez ściągnięcia miski nie obejdzie sie , może to głupie ale czy korbowod któryś nie został obrócony ? ciężko tak coś doradzić nie będąc na miejscu

Opublikowano

nie nie, już zdjełem miskę, tak jak przypuszczałem. Pompa oleju zderzała się z korbowodem(zanim była założona pompa starałem się o niczym nie zapomnieć) tylko też pytanie jak to ustawić czy są jakieś znaki ponieważ ta pompa też chyba wyrównoważa silnik

Opublikowano

Bo pewnie masz jednostkę wyważającą, Są one w  MF nawet 4512  i niektórych 912  w wersjach exportowych.

Znaki sa na kołach rozrządu, i raczej bez rozbierania rozrządu nie obejdzie się.  Musisz to idealnie ustawić.

Opublikowano

Na kołach powinny być znaki na jednym kole jedna kropka lub kreska, na drugim dwie kropki lub kreski. Koła należy tak ustawić aby koła zazębiły się w miejscu spotkania trzech kropek to tak w skrócie.

Opublikowano (edytowane)

Tak, są punkty na tych kółkach. Ale w pierwszej kolejności należy ustawić rozrząd na znaki, później dopiero znaki na tych kółkach i tak zamontować (tylko na tej jednostce są dwie możliwości ustawienia). Za 3 czopem głównym jest taki wieniec do napędu. Ale udało się bez problemu odpalił i jest ok.

 

  Tak powinny być i były ale to raczej nic dziwnego, ale od tak nie można ich ustawić. Najpierw trzeba ustawić rozrząd na znaki i poźniej dopiero wkładać jednostkę ustawioną na jedne ze znaków (są dwie możliwości) 

Edytowane przez piotro210
Opublikowano

witam, na które znaki należy ustawić mechanizm wyważający (z tych dwóch opcji)? obciążnikami z dół?

 

 

czy prawidłowe jest ustawienie 1 i 4 tłok GMP mechanizm wyważający obciążnikami w dół?

Opublikowano

jeśli znaki są ustawione na kołach rozrządu to 1 tłok w GMP. po czym ustaw na jadną parę znaków ( raczej na dole) i przyłap na 2 śruby. jeśli uda ci się obrócić wałem to jest poprawnie. Tylko jest to dość odpowiedzialne żeby wszystko dobrze ustawić, jeśli ktoś nie zna się zbyt dużo na mechanice to nie polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v