Skocz do zawartości
piotro210

Case 5120 Wał stoi po remoncie silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
piotro210    0

Witam, temat bardziej dal mechaników. Spotkałem się z następującym problemem, a mianowicie w moim ciągniku case 5120 z biegiem czasu silnik się wysłużył. Żeby podratować tanim kosztęm zainwestowałem no w nowe pierścienie, wszystko fajnie ale po zmontowaniu najprawdopodobniej pompy oleju nie mogę obrócić wałem korbowym, dochodzi do pewnego momentu i koniec. Czy pompa musi być w jakimś konkretnym położeniu? Pytam o napęd.


Oczywiście motor już złożony zalany olejem itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

chmmm .ja zawsze jak składam silnik to wałem kręcę żeby uniknąć takich niespodzianek bez ściągnięcia miski nie obejdzie sie , może to głupie ale czy korbowod któryś nie został obrócony ? ciężko tak coś doradzić nie będąc na miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotro210    0

nie nie, już zdjełem miskę, tak jak przypuszczałem. Pompa oleju zderzała się z korbowodem(zanim była założona pompa starałem się o niczym nie zapomnieć) tylko też pytanie jak to ustawić czy są jakieś znaki ponieważ ta pompa też chyba wyrównoważa silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

tu ci nie pomogę bo nie rozbieralem takuego silnika ale może user mariusz(zdun)ci pomoże bo on dużo różnych ciągników robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    188

Bo pewnie masz jednostkę wyważającą, Są one w  MF nawet 4512  i niektórych 912  w wersjach exportowych.

Znaki sa na kołach rozrządu, i raczej bez rozbierania rozrządu nie obejdzie się.  Musisz to idealnie ustawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotro210    0

nie nie, z rozrządem nie ma to nic wspólnego, są jakieś znaki ale są jakieś słabo i nie wiem czy one są autentyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na kołach powinny być znaki na jednym kole jedna kropka lub kreska, na drugim dwie kropki lub kreski. Koła należy tak ustawić aby koła zazębiły się w miejscu spotkania trzech kropek to tak w skrócie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotro210    0

Tak, są punkty na tych kółkach. Ale w pierwszej kolejności należy ustawić rozrząd na znaki, później dopiero znaki na tych kółkach i tak zamontować (tylko na tej jednostce są dwie możliwości ustawienia). Za 3 czopem głównym jest taki wieniec do napędu. Ale udało się bez problemu odpalił i jest ok.

 

  Tak powinny być i były ale to raczej nic dziwnego, ale od tak nie można ich ustawić. Najpierw trzeba ustawić rozrząd na znaki i poźniej dopiero wkładać jednostkę ustawioną na jedne ze znaków (są dwie możliwości) 

Edytowano przez piotro210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziubak5    4

witam, na które znaki należy ustawić mechanizm wyważający (z tych dwóch opcji)? obciążnikami z dół?

 

 

czy prawidłowe jest ustawienie 1 i 4 tłok GMP mechanizm wyważający obciążnikami w dół?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotro210    0

jeśli znaki są ustawione na kołach rozrządu to 1 tłok w GMP. po czym ustaw na jadną parę znaków ( raczej na dole) i przyłap na 2 śruby. jeśli uda ci się obrócić wałem to jest poprawnie. Tylko jest to dość odpowiedzialne żeby wszystko dobrze ustawić, jeśli ktoś nie zna się zbyt dużo na mechanice to nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×