Skocz do zawartości
News
piotro210

Case 5120 Wał stoi po remoncie silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
piotro210    0

Witam, temat bardziej dal mechaników. Spotkałem się z następującym problemem, a mianowicie w moim ciągniku case 5120 z biegiem czasu silnik się wysłużył. Żeby podratować tanim kosztęm zainwestowałem no w nowe pierścienie, wszystko fajnie ale po zmontowaniu najprawdopodobniej pompy oleju nie mogę obrócić wałem korbowym, dochodzi do pewnego momentu i koniec. Czy pompa musi być w jakimś konkretnym położeniu? Pytam o napęd.


Oczywiście motor już złożony zalany olejem itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    676

chmmm .ja zawsze jak składam silnik to wałem kręcę żeby uniknąć takich niespodzianek bez ściągnięcia miski nie obejdzie sie , może to głupie ale czy korbowod któryś nie został obrócony ? ciężko tak coś doradzić nie będąc na miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotro210    0

nie nie, już zdjełem miskę, tak jak przypuszczałem. Pompa oleju zderzała się z korbowodem(zanim była założona pompa starałem się o niczym nie zapomnieć) tylko też pytanie jak to ustawić czy są jakieś znaki ponieważ ta pompa też chyba wyrównoważa silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    676

tu ci nie pomogę bo nie rozbieralem takuego silnika ale może user mariusz(zdun)ci pomoże bo on dużo różnych ciągników robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Bo pewnie masz jednostkę wyważającą, Są one w  MF nawet 4512  i niektórych 912  w wersjach exportowych.

Znaki sa na kołach rozrządu, i raczej bez rozbierania rozrządu nie obejdzie się.  Musisz to idealnie ustawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotro210    0

nie nie, z rozrządem nie ma to nic wspólnego, są jakieś znaki ale są jakieś słabo i nie wiem czy one są autentyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na kołach powinny być znaki na jednym kole jedna kropka lub kreska, na drugim dwie kropki lub kreski. Koła należy tak ustawić aby koła zazębiły się w miejscu spotkania trzech kropek to tak w skrócie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotro210    0

Tak, są punkty na tych kółkach. Ale w pierwszej kolejności należy ustawić rozrząd na znaki, później dopiero znaki na tych kółkach i tak zamontować (tylko na tej jednostce są dwie możliwości ustawienia). Za 3 czopem głównym jest taki wieniec do napędu. Ale udało się bez problemu odpalił i jest ok.

 

  Tak powinny być i były ale to raczej nic dziwnego, ale od tak nie można ich ustawić. Najpierw trzeba ustawić rozrząd na znaki i poźniej dopiero wkładać jednostkę ustawioną na jedne ze znaków (są dwie możliwości) 

Edytowano przez piotro210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziubak5    4

witam, na które znaki należy ustawić mechanizm wyważający (z tych dwóch opcji)? obciążnikami z dół?

 

 

czy prawidłowe jest ustawienie 1 i 4 tłok GMP mechanizm wyważający obciążnikami w dół?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotro210    0

jeśli znaki są ustawione na kołach rozrządu to 1 tłok w GMP. po czym ustaw na jadną parę znaków ( raczej na dole) i przyłap na 2 śruby. jeśli uda ci się obrócić wałem to jest poprawnie. Tylko jest to dość odpowiedzialne żeby wszystko dobrze ustawić, jeśli ktoś nie zna się zbyt dużo na mechanice to nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid464
      Witam mam problem z casem przy jeździe gdy skręcę przestaje jechać, po wciśnięciu sprzęgła jedzie dalej, wymieniłem olej i filtry w skrzyni, ciśnienie na wyjściach hydraulicznych 190bar , co może być przyczyną tego zjawiska?
    • Przez daniel1wisniewski
      Witam wszystkich
      Dwa lata temu zakupilem od posrednika ciagnik rolniczy Case mx120 z 1999 roku sprowadzony z kompletem dokumentow.
      Po 2 latach na przegladzie diagnosta stwierdzil niekompletny nr VIN.  Jest w dowodzie wpisane 10 znakow tak jak bylo na dowodzie zagranicznym.
      Na ramie jest natomiast 17 znakow. Pietwsze 7 znakow nie widnieje w dowodzie rej.
      Czy konieczna jest interwencja rzrczoznawcy i wymiana dowodu? Czy moze 10 cyfrowy VIN jest zupelnie normalny.
      Prosze o pilna pomoc.
      Pozdtawiam
    • Przez Piotrek2510
      Witam mam problem z miniładowarka case 1825b o napędzie hydrostatycznym. Ładowarka szarpie podczas jazdy. Silniki hydrauliczne sprawdzone w firmie zajmująca się regeneracją i są okej, w jednym z zaworów hydraulicznych znalazłem opiłki żelaza. Po rozgrzaniu hydrauliki pali się kontrolka oznaczająca słabe ciśnienie w skrzyni. Co mogło zostać uszkodzone?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez waldus_x77
      Witam, mam w ciągniku case 844 takie gniazdo jak na zdjęciu. Może ktoś powiedzieć do czego to jest i jak się nazywa, żeby dokupić przejściówkę lub taką wtyczkę?



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.