Skocz do zawartości

Pomoce dydaktyczne do nauki elektroniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam bardzo serdecznie wszystkich! :P

Tak jak w temacie prosze wszystkich którzy mieli lub widzieli gdzies na stronie www wszelkiego rodzaju pomoce naukowe pomocne w nauce elektroniki ciągnikowej. prosze podawac linki/pliki pdf. Z góry dziekuje:D

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak napisał kolega powyżej, od nauki jest szkoła, a nie internet.

Opublikowano

Nie wiedziałem że jest taka dziedzina jak elektronika ciągnikowa ;) , widze że kolega kombinuje jak zostać "fachowcem" i trzepać kasorkę, bo wiadomo te usługi nie są tanie, ale niestety tak się nie da, trzeba zacząć od podstaw czyli szkoły. Nawiasem mówiąc przeraża mnie tok rozumowania dzisiejszej młodzieży w niektórych sprawach, strach pomyśleć co będzie za kilka czy kilkanaście lat.

Opublikowano

samouk od podstaw coś bym poprosił w szczególności coś odnośnie ciągników rolniczych

 

Kolego troszkę przesadziłeś, jak koledzy piszą szkoła lub literatura fachowa (takiej nie znajdziesz w sieci) i multum doświadczeń ale nie na ciągnikach tylko na makietach.

 

Na forum uzyskasz pomoc ale nikt z laika nie zrobi elektronika przez internet tu można się doszkalać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

samouk od podstaw cos bym poprosił w szczególnosci cos odnosnie ciągników rolniczych

Jak chcesz coś od podstaw, to zacznij od C-330. Najpierw zajmij się światłami, później naucz się zasady działania układu ładowania z prądnicą i alternatorem i ich regulatorami. Jednocześnie ucz się podstaw elektroniki, na początek rezystory, kondensatory, cewki, (z cewkami zejdzie Ci kilka lat) później diody, tranzystory. Jak to wszystko będziesz umiał to możesz zabrać się za proste układy, typu migacz diodowy (klasyka), wtedy możesz też zacząć zgłębiać tajniki układów cyfrowych. Jak to już opanujesz możesz zacząć kupować fachową literaturę dotyczącą pojazdów (tu zaczynają się spore koszty, bo jedna książka to koszt od 150zł, a żeby opanować podstawy potrzeba ich kilkanaście, najlepiej różnych autorów, bo każdy z nich patrzy trochę inaczej na dane zagadnienie, bo czasami jest tak, że nie można czegoś zrozumieć, a wystarczy zajrzeć do innej książki, która jest o tym samym i wszystko staje się jasne). To zajmie Ci kolejne kilka lat, ale po tym będziesz mógł coś działać w ciągniku.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

w pewnym sęsie jak kolega pisze wyżej tylko nie dopisał że nigdy się wszystkiego nie nauczysz bo rozwój w tej dziedzinie idzie szybkim krokiem do przodu

Tego nie napisałem, że po takiej nauce będzie wszystko umiał, bo to jest niemożliwe, właśnie ze względu na rozwój technologii, a jeszcze bardziej przez utrudnienia producentów przed nieautoryzowanymi naprawami.

Opublikowano

Dla wszystkich znawców

Jestem uczniem 3 kl tech i chodz ucze sie w szkole co prawda niewiele jest tej elektroniki to w wolnych chwilach chciałbym sie poduczyc z innych zródeł i dlatego grzecznie spytałem o jakies byc moze pomoce naukowe a nie prosiłem o wykłady `znawców tematu`. Jezeli masz cos konkretnego to daj linka a jesli nie to nie marnuj klawiatury na swoje wyklady. 

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to szukaj w sieci. To chyba potrafisz. Skoro chodzisz do technikum to podstawy znasz (teoretycznie, bo w praktyce bywa różnie). I nie licz na to, że za darmo ktoś przekaże Ci choć część swojej wiedzy, za którą sporo zapłacił. Zresztą wiedza teoretyczna nawet w połączeniu z praktyczną to nie wszystko. Teraz liczy się jeszcze dokumentacja techniczna. I nie koniecznie mam tu na myśli schematy i instrukcje napraw od producentów sprzętu, a bardziej dokumentację tworzoną samodzielnie przez lata pracy np. oscylogramy, zachowania się niektórych układów w nietypowych warunkach, nietypowe objawy usterek itp. A tego nie znajdziesz nigdzie i od nikogo nie dostaniesz. Spróbuj poszukać np. oscylogramu z czujnika piezo założonego na przewód wysokiego ciśnienia w dieslu. Znajdziesz może jeden czy dwa ogólne, pokazujące jak ma to mniej więcej wyglądać, ale z konkretnego silnika nie masz szans żeby znaleźć. A ja mam ich kilkaset. Z innymi rzeczami jest podobnie. I z tym musisz się pogodzić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, praktyka ale nie u kogoś w zakładzie, tylko lata samodzielnej pracy i tworzenia "bazy danych".

Opublikowano

No, ja też bo z tego wynika że  żeby być fachowcem to trzeba mieć bazę tworzoną latami a żeby mieć możliwość jej tworzenia to trzeba być fachowcem czyli jedno wyklucza drugie, błędne koło.

Z moich kontaktów z z fachowcami wynika że wystarczy wiedza zdobyta na uczelni plus logiczne myślenie i po prostu zamiłowanie do elektroniki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez SluUrs
      Witam, proszę o podowiedź, jak samemu opóźnić kąt wtrysku w Renault 651
      pompa rotacyjna w silniku MWM
      Prawdopodobnie jak odkręciłam koło zamochowe przy kole pasowym, to przestawił się.kąt wtrysku. Traktor nieodpala
    • Przez niesmialy83
      Witam. 
      Więc ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . 



    • Przez ZetorekXd
      Witam. Oferuję profesjonalną diagnostykę i naprawę bieżącą (szybkie tematy) oraz długotrwałe (silniki, skrzynie itp. "po wcześniejszej weryfikacji, do dogadania") maszyn rolniczych maszyn takich jak np. Fendt, Massey Ferguson, Case, New Holland, Claas, Valtra, Steyr, John Deere, Kubota, Deutz-Fahr, Same, Lamborghini, itp. Możliwość pomocy w zakupie ciągnika. Nr tel. 517 594 725 lub napisz do mnie. Pozdrawiam.
    • Przez Mateusz100
      Witam posiadam manitou MLT 634-120 LSU z roku 2012 zakupiłem niedawno. Zauważyłem że wskaźnik paliwa nie działa czy ktos moze pomóc gdzie szukać przyczyny? Sam zegar do wymiany czy moze w zbiorniku jest pływak? Czujnik poziomu? Próbowałem wstępnie ogladac zbiornik paliwa ale nie dostrzegam nigdzie pływaka gdzie on mozę być jeśli takowy jest? Czy jakieś kostki elektryczne tylko gdzie ? Jest jakiś przekaźnik do tego albo bezpiecznik to bym sprawdził ? I jeszcze jedno przy cofaniu powinien załączać sie sugnałcofania dotarłem już do tego ze ten brzęczyk powinien być z tył€ za klapa z napisem manitou coś tam jest przykręcone i kostka dochodzi hmm tylko dlaczego nie działa do tego też jest jakis przekźnik bezpiecznik zabezpiecza to jakiś? Bardzo prosze o jakieś wskazówki pomoc wiem ze wielu z was posada takie maszyny jeździ ich w polsce kupa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v