Skocz do zawartości

Korek wlewu oleju tylny most, przedni, podnośnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na zdjęciu po lewej ale chodziło mi o to że po prawej stronie ciągnika. Tzn że jednak na polowych dobrze trzyma kulka a na szosowych słabo. Jak popuścisz ten płaskownik to będą lekko chodziły.

Opublikowano

Odwróć dekiel i dokładnie obejrzyj końcówkę wybieraka, czy nie jest za mocno wytarta lub podgięta.  Wtedy wybierak nie przesuwa dokładnie  do końca koła i nie zazębia się ono na 100%. Można ją lekko napawać, aby zmniejszyć luz.

Opublikowano

Tak jak pisze kolega agromatik upewnij się, że dźwignia wbija do końca na szosowe bo pisałeś coś, że masz mały luz tył przód. Jak nic nie znajdziesz to trzeba sprawdzić koła zębate i łożyska na tych wałkach co współpracują ze sobą jak są szosowe wbite.

Opublikowano

Tak, ta sprężyna jest po to aby dźwignia wracała sama na środek i nie w każdym ciągniku występowała, dopiero po którymś roku ale nie pamiętam już którym. 

Ja mam dźwignię po środku to nigdy tej z boku nie rozbierałem ale u znajomego strasznie ta dźwignia lata i problemów z biegami nie ma.

Opublikowano

Już się wystraszyłem że gdzieś wyparowała jakoś :P No lata ta dźwignia jak p....a :D  Pospawam ten klin czerwony. luz powinien się zmniejszyć. ale ten góra dół zostanie. W każdym tym wybieraku taki luz jest czy to wszystko sztywne powinno być ?

Opublikowano

Pewnie wszystkich luzów się nie pozbędziesz. Sprawdź tylko czy dobrze wchodzą szosowe. Połóż pokrywę na skrzyni, złap dwiema śrubkami i wbij szosowe, później ostrożnie zdejmij pokrywę i sprawdź czy suwak od szosowych jest przesunięty do samego tyłu i zablokowany przez kulkę. Jak nie to wtedy powalczysz dalej z luzami na dźwigni.

Opublikowano (edytowane)

Zrobię tak jak napisałeś :P Dlatego myślałem o tulejce, zlikwidowała by wszystkie luzy. Tylko czy nie byłoby za sztywno jak na mtz'ta :P Zobaczymy jak to wyjdzie z tym pospawanym klinem.

 

Muszę kupić jeszcze 40l oleju :P

Edytowane przez JumperTomek
Opublikowano

Luz zmniejszony, ale nadal jakiś jest :( Robiłem test. Wbiło ok.

Teraz czekam na nową uszczelkę i oring od wałka. Składam na gotowo i test w jeździe :P 

Ciekawe jak się z reduktorem teraz będzie jeździć :P Miałem go cały czas zablokowanego w pozycji żółw, myślę, że teraz wycisnę więcej jak 37 km/h :P

Skrzynia trochę syfu ma. Myślę żeby wlać 20l ropy i kawałek ujechać, co wy na to ? lepiej nie ryzykować ?

Stara uszczelka zakrywała jeden otwór po prawej stronie ciągnika, wie ktoś od czego to ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v