Skocz do zawartości

Korek wlewu oleju tylny most, przedni, podnośnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ? Gdzie w mtz 82 znajduje się wlew oleju od podnośnika, tylnego mostu i przedniego ? Pasowałoby powymieniać oleje, bo nie wiem kiedy były ostatnio wymienione ;/  Ma ktoś może rozpiskę ile gdzie wchodzi oleju ? Dziękuje z góry za odpowiedź :)

Opublikowano

A więc tak:

Podnośnik czyli hydraulika jeśli dobrze rozumiem- Podnosisz maskę i pomiędzy rozdzielaczem a silnikiem masz zbiornik, patrząc od strony kabiny po lewo u góry jest korek wlewu. Jak dobrze pamiętam jest tam również miarka. Korek spustowy jest z drugiej strony traktora( patrząc od strony kabiny to po prawej stronie zbiornika na dole. Jest słabo widoczny, najlepiej się przychylić. Są to okolice włącznika pompy).

 

Przedni most - Jest pięć punktów wlewu. Jeden centralnie na środku osi. Dolny korek to spust a górny wlew i przelew w jednym. Następnie na zwolnicach(jeśli źle to nazwałem proszę mnie poprawić) przy przednich kołach masz po dwa korki. Dolny spust a górny wlew i przelew w jednym. Są jeszcze dwa punkty . Nad wcześniej wspomnianymi zwolnicami na końcach osi poziomej są również dwa korki i są to chyba też przelewy jednocześnie. Spustów tam się nie dopatrzyłem.

 

Tylny most- Tego nie jestem pewien ale to jest chyba ze skrzynią połączone. Jeśli dobrze mówię to spust jest pod spodem. Wlew od góry przy lewarku. U mnie trzeba zdjąć kawałek podłogi. Jeśli to wersja mtz z przystawką na drugą sprężarkę lub biegi pełzacjące to korek spustowy masz za krzyżakiem wału napędowego( tym najbliżej przystawki od napędu). Jeśli nie ma wyjścia na te biegi czy sprężarkę to korek od poziomu jest z lewej strony skrzyni.

 

Osobiście polecam sprawdzić stan oleju w podporze wału od przedniego napędu.

 

Jeśli gdzieś zrobiłem błąd poprawcie mnie, nie jestem nieomylny. Mam nadzieję, że pomogłem

Opublikowano

Korek wlewu oleju do skrzyni biegów, skrzyni pośredniej i tylnego mostu jest w jest w pokrywie skrzyni biegów ale możesz go wlać też przez otwór regulacji taśm. jest wspólny dla tych trzech podzespołów. 

W przednim moście intuicyjnie każdy korek z kwadratem na klucz jest spustowym lub wlewowo kontrolnym.

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

Zacznij od strony 87.

Opublikowano

Nie wiem jak u was ale u mnie ten korek co jest z tyłu nad taśmami od WOM to jest tylko odpowietrznik i tamtędy oleju sie nie wleje do skrzyni i mostu, chyba, że odkręci sie cały dekielek.

Opublikowano

Ta pierwsza to śruba do regulacji dźwigni biegów a w zasadzie do regulacji siły jaką trzeba użyć żeby przesunąć dźwignię w skrajne boczne położenia, a to drugie to korek wlewu oleju.

Opublikowano (edytowane)

Zmotywowałeś mnie :P hmm tryby są ok. Na tej przekładni od drążka zmiany biegów jest mały luz w płaszczyźnie przód-tył ( np z 1 na wsteczny)

 

Tak to wygląda:

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

 

Ten syf już jest ogarnięty :P   Co może powodować wypadanie  drogowych biegów na luz ? na polowych jest ok :(

 

Ogólnie nie wyskakuje pojedynczy bieg na luz. Tylko wyskakuje całe przełożenie drogowe i od nowa muszę wbić drogowe i bieg ;/

Edytowane przez JumperTomek
Opublikowano

Odkręć ten płaskownik na dwie śrubki nad suwakami i sprawdź sprężynki. Od szybkich wolnych jest suwak po prawej to przyjrzyj mu się dokładniej, może ma bardzo wyrobiony ten rowek w który kulka wskakuje w pozycji szybkie, czyli tak jak jest teraz jeśli się nie mylę. Tylko jak odejmiesz ten płaskownik to ostrożnie ruszaj suwakami bo może Ci kulka wyskoczyć do góry i wpadnie do skrzyni. U mnie mało brakło :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v