Skocz do zawartości

Zerwane nity koła talerzowego w C-360


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przeważnie sie spawa takie rzeczy z tym, że niełatwo jest ustawić i cza mieć troche pojęcia o materiale i jego zachowaniu pod wpływem ciepła
Rozważniej jest sie rozglądnąć za felgą bo c 360 to chyba najczęściej złomowany ciągnik w pl.

Opublikowano

To nie jest wyjątkowy przypadek, zdarzają się takie rzeczy. Koledzy mówią spawać, szukać felgi, czyli pojęcia nie mają co mówią. Fabryka to nitowała, więc żeby to prawidłowo naprawić trzeba rozebrać i dać do nitowania, niestety ale to bardzo dużo roboty jest, tylny most na części pierwsze musisz rozebrać. Znam 60tkę, która lekko nie ma, a już kilka lat chodzi na śrubach i trzyma to jakoś, z tym, że śruby najmocniejsze jakie w sklepie były czyli chyba w gatunku 12.9,  zrobione było na szybko w sezonie by jakoś roboty pokończyć, ale że nic się z tymi śrubami nie dzieje to jeździ już ze 4 lata. 

Opublikowano (edytowane)

Może niech określi się autor tematu o jakie koło mu w końcu chodzi ataku w przekładni głównej czy gwiazdy w tylnym kole.

Jedno i drugie pasuje jako tako choć na moje oko chodzi o atak przekładni. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Lepiej zanitować, śruby w otworach będą miały delikatny luz i cały układ pracuje (minimalnie, ale jednak). Za nitowanie dałem ze 2 miesiące temu koło 120 zł z nitami . Wymieniłem przy okazji koło talerzowe na to z zetora. Niestety, tanie nie jest, ale za to dużo ciszej, wyją już tylko zwolnice.

Opublikowano

Ja mam ciągnik z końca 1988 roku i koło talerzowe  jest na nity, może po 1988 roku były na śruby, nie neguję. Ale dostępne koła talerzowe mają otwory 8,8mm na nity 8mm, które w procesie nitowania są spęczane i zwiększają średnicę.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakim problemem jest zanitowanie? Przecież to kilkanaście nitów. Rozgrzać do czerwoności palnikiem i zanitować. I nic tego nie ruszy.

Opublikowano

Ja w tamtym roku nitowałem całe koło. zapłaciłem bodajże coś koło 50 złotych na prasie gosciu nitował w pobliskim zakładzie. Wiecej problemu i bawienia jest z wyciągnieciem całego mechanizmu

Opublikowano

W fabryce było to nitowane na zimno. Podczas nitowania na prasie następuje spęczanie materiału i zwiększenie średnicy nita. Tylko trzeba to robić na prasie, a nie młotkiem zaklepać, bo młotkiem urabia się tylko łeb nita. Musi byc odpowiedni nacisk na cały trzpień.

Opublikowano

Czy połączenie ma byc na gorąco czy zimno określa PN a teraz też EN oraz ISO. Jeśli otwór jest zgodny, ze średnicą nita, połączenie ma być wykonane na zimno.  Jeśli otwót jest wiekszy od śrendnicy nita o od 0,25mm do 0,5mm, nitowanie należy wykonać na gorąco. To że PN określa, ze na gorąco nituje sie średnice od 9mm nie jest jednoznaczne z tym, ze 8mm nie może być zamykany na gorąco. W połączeniach gdzie wymagana jest wysoka odporność cierna oraz wytrzymałość na ścinanie, takie połączenie jest jak najbardziej poprawne.

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, aktualnie mechanizm r. jest w nitowaniu bo więcej głosów było za nitowaniem tego ale mam inny problem, chodzi o rurke zasilającą rozdzielacz w olej bo nity poszarpały ją u góry. kupiłem nową i zrobołem błąd że starą wyciełem bo inaczej nie wyjmie a nowa połowe ciesza ale teraz przepadło :mellow:

Opublikowano

masz mase używek, chyba niema do żadnego ciągnika innego do którego byłoby tyle używanych części. Hydraulicznej pompy czy rozdzielacza nie kupiłbym używki, ale taką rurke czy tryby które widzisz to nie masz ryzyka że zakładasz złom. Te używane mogą okazać się lepsze od nowych...

Opublikowano

Za używke trzeba dać nie mało a nity to niewielki koszt a reszta dobra jest to i po co kupować drugi, a co do rurki metalowej łączącej pompe i rodzielacz to dałem ciała bo mogłem nie ruszać jej  a tak nowa połowe cięsza a teraz martwie się czy szczelna będzie ale to sie zobaczy jak poskładam i przyjdzie coś podnieść :D

Opublikowano

Witam wszystkich, most już poskładany, opłacało sie poczekać na nitowanie zębatki a i okazało sie że trzeba było w samym mechnizmie wymienić miseczki , łożyska itd.  Uważam temat za zamknięty :)

Opublikowano

Witam. Podepne się pod temat. Mam podobny problem mimo że tego nie zauważyłem ale przypadkowo podczas naprawy górnego wałka w skrzyni (łożyska) zauważyłem że wałek na którym jest tryb ataku jest mocno wyrobiony, a rozpoławiając skrzynie od mostu grzechem było by go nie wymienić i za jakiś czas znowu rozbierać. Póżniej zwróciliśmy uwagę na luzy w mechanizmie różnicowym i rozebraliśmy i okazało się że był już mocno wyeksploatowany. Są w obudowie tam gdzie się kręcą satelity wyrobione progi góubości tej podkładki mosiężnej. I tu moje pytanie czy można składać nowy mechanizm w starą obudowe, a progi skasować poprzez 2 podkładki pod każdą z satelit czy raczjej się tego nie powinno robić? Wszystkie środki na pewno będą nowe razem z tależem i atakiem, łożyskami, satelitami itd. ale nie wiem co z tą obudową począć. Ewentualnie czy da się kupić jakaś sensowna obudowe i ile ona kosztuje? Mogę wrzucić zdjęcia obudowy dla oceny przez jakieś fachowe oko.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja podłożyłem po dwie podkładki i przez pięć lat nic się nie stało. A miałem wyrobione tylko koła koronowe, satelity zostawiłem te co były. Teraz będę wymieniał pompę hydrauliczną, to zajrzę w jakim stanie jest most.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      co macie zamocowane/ albo co powinno byc zamocowane do tego otworu ? Jakaś wersja kabiny na 3otwory? wersja c355






    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Celownik07
      Dzień dobry,
      Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?
      Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 
       





    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v