Jacek6804

Farmtrac 665 DT TURBO

Polecane posty

Jacek6804    4

Witam, dla jasności, jestem Jacek, średnio mnie interesuje rolnictwo ciągniki itp, ale interesuje mnie mechanika itp, a z mojego konta pozwalam korzystać mojemu bratu Pawłowi którego jarają ciągniki, oranie itp:D)

posiadamy farmtraca 665 DT 
dane techniczne:

Moc znamionowa

43 kW (58,5 KM)przy 2200 obr/min

Max.moment obrotowy

230 Nm przy 1200 obr/min

SILNIK

Typ

Typ F3.344B

Ilość cyl./poj.skokowa,cm3

3 /3443

System chłodzenia

Cieczą

Filtr powietrza

Suchy, dwustopniowy

 

I te 58KM to trochę za mało do tego ciągnika:/

 

Przyszedł pomysł uturbienia tego silnika,mechanicznie dam sobie radę (ostatnio uturbiłem koledze golfa 2 vr6 na 350KM 500Nm ;) ale potrzebował bym od was trochę wiedzy technicznej ;)  nie wiem jaki jest stopień spręzania w tym silniku, posiada ktos może takie informacje? Ile można dmuchnąć bezpiecznie?

Turbo udało mi się zdobyć za całe 100zł z volvo v40 1,9 TD, podejrzewam że będzie za małe? Chociaż ciągnik ma niby wiekszą pojemność ale kręci o połowe mniej obrotów... Ale chciał bym je założyć i chociaż zrobić testy, całe te uturbienie będzie takim testem czy się da, bedzie działać, itp. Mechanicznie dużo roboty nie ma, a koszta są naprawdę niskie, narazie chce założyć bez IC i chłodnicy oleju, jeśli by się okazało że ładnie pracuje wtedy by wpadły chłodniczki :)

 

Jeszcze pytanie odnoście paliwa, czy da się podniesc dawkę paliwa w tym ciągniku? jaka w nim jest pompa? 

 

Tu jeszcze dane technicze auto z którego mam turbo:

 

Produkowany
od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa
1870 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
20,5 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
60 l


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Kolego, a nie lepiej było kupić mocniejszy ciągnik? Teraz kombinowanie :P

Polak mądry po szkodzie, jasne ze było, ale kto przewidział. Jak byśmy kupili 675 to później też by było gadanie ze jednak mocniejszy by się przydał;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karolas123    87

To czekaj, potrafiłeś uturbić vr6 dużą turbawką, a diesela nie uturbisz? To jakas różnica? No przecież jeszcze latwiej jest bo nie trzeba stroić i wtrysków zmieniać, tylko dawke podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Farmtrac już uturbiony :)
Jak się podoba? :) żaden orginalny element nie został uszkodzony i zawsze w ciągu 30min można ciągnik przywrócić do serii ;)
Narazie jest w fazie testów, jak będzie ok to zostanie podłączone do turbo chłodzenie cieczą, chłodnica oleju i może intercooler :)
później dodam więcej fotek z prac.

post-12690-0-85690400-1442012308_thumb.jpg

post-12690-0-01354900-1442012367_thumb.jpg

post-12690-0-04044700-1442012451_thumb.jpg

post-12690-0-68485400-1442012502_thumb.jpg

post-12690-0-05248600-1442012579_thumb.jpg

post-12690-0-71165800-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-58004100-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-56519500-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-87633100-1442013121_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III ;)

jak zwieksze dawkę to będziesz Janem Pawłem III :)

Będzie wzmocnienie muszli i rury, narazie się zastanawiam czy nie założyć większego turbo bo chyba za małe :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    134

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

 

ja proponuje intercooler wsadzic a roznice odczujesz odrazu bez ingerencji w pompe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)
IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podłączyłem ciecz do turbiny (chlodzi turbine i częściowo działa jako wymiennik ciepła olej-ciecz) dziś zaoralem ok hektar. temperatura w normie się utrzymywała :) Ciągnik ma dużo lżej i można większym biegiem jeździć :) aktualnie ładuje mu ok 0,4 bara, ale jak będzie IC to podkrece do 0,6 chyba, zobaczę jak będzie zachowywał się w wyższe temperatury, jak temp oleju będzie zbyt duża to wpadnie jeszcze chłodnica oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    87

Dlaczego nie zmierzysz temp w dolocie, zeby wiedziec czy ic jest potrzebny? Moim zdaniem i 0.6 nie potrzebuje bo tam wiecej jak 70stopni nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    134

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)

IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

takie moje pytanie od czego ic wsadzisz? to  nie tak hop siup przepustowosc musi miec dobraną bo albo rozpuknie albo laga bedziesz miał.

 

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

a czy już sam ic nie obniży temp silnika? no albo chociaż nie bedzie rosła . podniesie sprawnosc silnika tylko czy silnik to wytrzyma? sam chciałem wstawic ic u siebie ale strasznie drogo na zamówienie wołają a byle pudla samochodowego nie warto wstawiac bo sie rozleci od wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    94

Odświeżam temat bo jestem ciekaw jak się to potoczyło z perspektywy czasu jak to obecnie wygląda?

Czy turbina wystarczyła? Czy doszedł intercooler? Jak ze spalaniem wzrosło? Jak silnik to znosił.

Czy w modelu 555DT 48km warto takie coś robić bo moc przydała by się?

Bardzo chętnie zobaczył bym film jak to wszystko pracuje - najlepiej w autentycznej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chorzel221    129

@stop też chętnie uturbiłbym swoje 555DT, do tego jakieś siłowniki wspomagające podnośnik i bajka 😍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kml22
      Witam ! !
       
       
      Z racji tego iż posiadam dużo drzewa typu jakieś gałązki. Myślałem właśnie nad tym urządzeniem.
       
      Koszty nowego badz w miare fajnego uzywanego sa spore, więc nie bardzo mi sie to oplaca.
       
      Stad pytanie czy ktos kiedys konstruowal samodzielnie takego rębaka pod WOM lub ma pomysl jak to zrobic ? Wszystkie pomylsy i sugestie mile widziane
    • Przez ukasz
      Chciałbym pokazać tura własnej konstrukcji. Tur będzie zamontowany przy 330 a właściwie 328 po modyfikacjach. Z 328 pozostała skrzynia biegów między innymi z stąd też brak otworów montażowych do tura. Dlatego wykonałem ramę biegnącą od zwolnic do wspornika przedniej osi. Rama jest wykonana z profilu zamkniętego 100x50x4 oraz płaskownika 80x15. Słupki oraz ramiona są z profilu zamkniętego 120x60x5 . Cały tur będzie przesunięty względem typowego o jakieś 25 cm do przodu z powodu kabiny nowego typu , która jest po prostu dłuższa. Tur jest cały czas w trakcie „produkcji” więc sukcesywnie będę dodawał zdjęcia. Ładowacz ma być 3 sekcyjny z poziomowaniem, demontowany razem ze słupkami. Na ciągniku na stałe ma być tylko rama pokazana na dzisiejszych zdjęciach. Słupki i ramiona( na razie niepołączone) mam już na ukończeniu i za kilka dni je pokaże. Zachęcam do komentowania i podpowiadania oczywiście.
       
       
       
      [/url]
       
      [/url]
       
      [/url]
       
      [/url]
       
      [/url]
    • Przez jedrysekjarek
      Witam,
       
      Panowie i Panie chodzi mi po głowie zbudowanie krótkiego i wąskiego sama 4x4 na mostach z samuraja z silnikiem 1.9 D peugeot (60KM) lub 1.9 volvo (90KM). Znalazłem wiele projektów gdzie ze skrzyni był przeniesiony napęd na reduktor a z niego na mosty. Ja chciałbym przenieść napęd  bezpośrednio ze skrzyni 5 biegowej za pomocą półosi na mosty. Pomijając dodatkową skrzynię oraz reduktor. Czy to się może udać ??? 
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez crickmaverick
      Witam jest zima i jak to w zime bywa z nudów przerabiam przyczepe d44 lub d35 nie wiem dokładnie, na wywrotkę. Przyczepa była sztywna ale chce dorobic jej wywrot, w podstawie ma ceownik goracowalcowany 100 x 50 mm ścianka 6mm, skrzynie muszę wyspawac i zastanawiam sie czy na rame wywrotu użyć tego samego ceownika 100 x 50 scianka 6 mm czy np może byc profil zamknięty 100 x 50 ścianka 4mm. proszę o doradzenie jaki profil wybrac. Dodam ze wywrotka ma słuzyc głownie do kiprowania zboża i sporadycznie raz na rok do przewozu ziemi torfu itd. Napomnę także ze wywrot będzie na 2 siłowniki tylko na boki, burty będą dolno uchylne wiec tył i przód skrzyni będzie sztywny.
       
      będę wdzieczny za podpowiedz i prosze nie pisz w komentarzu (nie warto tego robic, nie lepiej kupić gotowa?, szkoda kasy, po co sie męczyć) proszę o porady tylko zgodnie z zadanym pytaniem dzieki.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj