Skocz do zawartości
Jacek6804

Farmtrac 665 DT TURBO

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jacek6804    4

Witam, dla jasności, jestem Jacek, średnio mnie interesuje rolnictwo ciągniki itp, ale interesuje mnie mechanika itp, a z mojego konta pozwalam korzystać mojemu bratu Pawłowi którego jarają ciągniki, oranie itp:D)

posiadamy farmtraca 665 DT 
dane techniczne:

Moc znamionowa

43 kW (58,5 KM)przy 2200 obr/min

Max.moment obrotowy

230 Nm przy 1200 obr/min

SILNIK

Typ

Typ F3.344B

Ilość cyl./poj.skokowa,cm3

3 /3443

System chłodzenia

Cieczą

Filtr powietrza

Suchy, dwustopniowy

 

I te 58KM to trochę za mało do tego ciągnika:/

 

Przyszedł pomysł uturbienia tego silnika,mechanicznie dam sobie radę (ostatnio uturbiłem koledze golfa 2 vr6 na 350KM 500Nm ;) ale potrzebował bym od was trochę wiedzy technicznej ;)  nie wiem jaki jest stopień spręzania w tym silniku, posiada ktos może takie informacje? Ile można dmuchnąć bezpiecznie?

Turbo udało mi się zdobyć za całe 100zł z volvo v40 1,9 TD, podejrzewam że będzie za małe? Chociaż ciągnik ma niby wiekszą pojemność ale kręci o połowe mniej obrotów... Ale chciał bym je założyć i chociaż zrobić testy, całe te uturbienie będzie takim testem czy się da, bedzie działać, itp. Mechanicznie dużo roboty nie ma, a koszta są naprawdę niskie, narazie chce założyć bez IC i chłodnicy oleju, jeśli by się okazało że ładnie pracuje wtedy by wpadły chłodniczki :)

 

Jeszcze pytanie odnoście paliwa, czy da się podniesc dawkę paliwa w tym ciągniku? jaka w nim jest pompa? 

 

Tu jeszcze dane technicze auto z którego mam turbo:

 

Produkowany
od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa
1870 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
20,5 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
60 l


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Kolego, a nie lepiej było kupić mocniejszy ciągnik? Teraz kombinowanie :P

Polak mądry po szkodzie, jasne ze było, ale kto przewidział. Jak byśmy kupili 675 to później też by było gadanie ze jednak mocniejszy by się przydał;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karolas123    86

To czekaj, potrafiłeś uturbić vr6 dużą turbawką, a diesela nie uturbisz? To jakas różnica? No przecież jeszcze latwiej jest bo nie trzeba stroić i wtrysków zmieniać, tylko dawke podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Farmtrac już uturbiony :)
Jak się podoba? :) żaden orginalny element nie został uszkodzony i zawsze w ciągu 30min można ciągnik przywrócić do serii ;)
Narazie jest w fazie testów, jak będzie ok to zostanie podłączone do turbo chłodzenie cieczą, chłodnica oleju i może intercooler :)
później dodam więcej fotek z prac.

post-12690-0-85690400-1442012308_thumb.jpg

post-12690-0-01354900-1442012367_thumb.jpg

post-12690-0-04044700-1442012451_thumb.jpg

post-12690-0-68485400-1442012502_thumb.jpg

post-12690-0-05248600-1442012579_thumb.jpg

post-12690-0-71165800-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-58004100-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-56519500-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-87633100-1442013121_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    365

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III ;)

jak zwieksze dawkę to będziesz Janem Pawłem III :)

Będzie wzmocnienie muszli i rury, narazie się zastanawiam czy nie założyć większego turbo bo chyba za małe :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    63

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

 

ja proponuje intercooler wsadzic a roznice odczujesz odrazu bez ingerencji w pompe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)
IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podłączyłem ciecz do turbiny (chlodzi turbine i częściowo działa jako wymiennik ciepła olej-ciecz) dziś zaoralem ok hektar. temperatura w normie się utrzymywała :) Ciągnik ma dużo lżej i można większym biegiem jeździć :) aktualnie ładuje mu ok 0,4 bara, ale jak będzie IC to podkrece do 0,6 chyba, zobaczę jak będzie zachowywał się w wyższe temperatury, jak temp oleju będzie zbyt duża to wpadnie jeszcze chłodnica oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Dlaczego nie zmierzysz temp w dolocie, zeby wiedziec czy ic jest potrzebny? Moim zdaniem i 0.6 nie potrzebuje bo tam wiecej jak 70stopni nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    63

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)

IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

takie moje pytanie od czego ic wsadzisz? to  nie tak hop siup przepustowosc musi miec dobraną bo albo rozpuknie albo laga bedziesz miał.

 

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

a czy już sam ic nie obniży temp silnika? no albo chociaż nie bedzie rosła . podniesie sprawnosc silnika tylko czy silnik to wytrzyma? sam chciałem wstawic ic u siebie ale strasznie drogo na zamówienie wołają a byle pudla samochodowego nie warto wstawiac bo sie rozleci od wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    93

Odświeżam temat bo jestem ciekaw jak się to potoczyło z perspektywy czasu jak to obecnie wygląda?

Czy turbina wystarczyła? Czy doszedł intercooler? Jak ze spalaniem wzrosło? Jak silnik to znosił.

Czy w modelu 555DT 48km warto takie coś robić bo moc przydała by się?

Bardzo chętnie zobaczył bym film jak to wszystko pracuje - najlepiej w autentycznej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursus-moc
      Witam kupię ładowacz stacjonarny elektryczny do obornika woj małopolskie
    • Przez jejku
      jakie macie patenty na łuskanie kolbach kukurydzy mam tego klatki i nie chce mi się ręcznie a łuskarki nie opłaca się teraz kupować
    • Przez crystal169
      Witam, od poprzedniej wiosny szukam, siłownika do liniowania u dealerów i jak juz znalazłem okazało sie ze kosztuje około 12 tys netto, odrazu cena mnie odrzuciła. Ale tak teraz myślę co by było gdybym zakupił siłownik dwustronnego działania o odpowiedniej długości, podłączył go do kostki od obrotu jak to jest oryginalnie, (zaznaczam tu że w kostce obrotu mam 3 zaslepione śrubą otwory od dołu kostki.
      Teraz takie pytanko, czy ktoś robił taki eksperyment może, albo zna sie lepiej na działaniu takich kostek, czy nie rozreguluje jej jesli tam odkręce te śruby aby sprawdzic czy idzie olej.Pozdrawiam
    • Przez jasina
      Witam wszystkich, buduje pojazd typu sam ale zdalnie sterowany i cały czas mam dylemat czy napęd mechaniczny czy hydrauliczny doradzicie mi coś ?
       moje założenia.
       
      Masa pojazdu 300-400KG
      Masa całkowita 800KG
      Napęd 8x8
      Wymiary długość 320cm szerokość 145cm
      Układ skrętu przegubowy skręt hydrauliczny
      Układ napędowy silnik hydrauliczny, przeniesienie napędu koła łańcuchowe plus reduktor dwu biegowy
      Sterowanie RC proporcjonalne
      Zapotrzebowanie na moc 10-15KM max
      Maksymalna prędkość 15KM/h
       
      Więc tak silnik jazdy będzie połączony przekładnią łańcuchową z reduktorem (suzuki Jimmy) 2 biegi o przełożeniu  1.5:1  oraz drugi bieg  2.2:1 z reduktora wałami pójdzie na przekładnie jedna przekładnia z przodu na 4 przednie koła a druga z tyłu i też napęd na 4 koła. Przekładnie dokładnie takie http://allegro.pl/przekladnia-katowa-piaskarka-rozsiewacz-solarka-i6159899524.html   Z przekładni na wahacze i już łańcuchami na koła.
       
      Przełożenie z silnika na reduktor to już mogę eksperymentować czyli jeśli lepiej by się sprawdzał silnik wysokoobrotowy a obroty zredukować mechanicznie to nie ma w tym żadnych przeszkód tu proszę o doradztwo.
      Myślałem rozdzielaczu (tylko czy można płynnie sterować silnikiem?)
       
      1 sekcja odpowiedzialna za jazdę silnik prawe lewe obroty
      2 sekcja układ skrętu (pojazd przegubowy) dwa siłowniki hydrauliczne
      3 sekcja wyciągarka silnik hydrauliczny prawe lewe obroty
      4 sekcja na zimę zakładany pług do śniegu obrotowy prawo lewo dwa siłowniki hydrauliczne
       
      Co do silnika spalinowego czy jeśli silnik hydrauliczny będzie miał moc np. 10KM a jego sprawność to 70% to wystarczy mi np. silnik spalinowy o mocy 13KM tak by podczas dużego obciążenia pompy silnik po prostu nie zgasł? Ostatecznie chce dać silnik dwucylindrowy o mocy 24KM
      Ten pojazd będzie zdalnie sterowany z napędem 8x8 on nie ma być szybki, moc dodatkową chce uzyskać jeszcze dzięki przełożeniom i reduktorowi.
      Od was tak naprawdę chce porady co do 
      Pompa
      Silnik jazdy
      Zbiornik filtry chłodnica
      Silnik wyciągarki (silnik będzie spięty z przekładnią ślimakową)
      Rozdzielacz
      i co jeszcze potrzeba ?
       
      I kilka linków na czym się trochę wzoruje.
      https://www.youtube.com/watch?v=QpIQ_nu_9Yw
      https://www.youtube.com/watch?v=1ZI7wOPRUhc
       
      Bardzo proszę o odp ewentualnie proszę pytać
      Dziękuję Ryszard
    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.