Jacek6804

Farmtrac 665 DT TURBO

Polecane posty

Jacek6804    4

Witam, dla jasności, jestem Jacek, średnio mnie interesuje rolnictwo ciągniki itp, ale interesuje mnie mechanika itp, a z mojego konta pozwalam korzystać mojemu bratu Pawłowi którego jarają ciągniki, oranie itp:D)

posiadamy farmtraca 665 DT 
dane techniczne:

Moc znamionowa

43 kW (58,5 KM)przy 2200 obr/min

Max.moment obrotowy

230 Nm przy 1200 obr/min

SILNIK

Typ

Typ F3.344B

Ilość cyl./poj.skokowa,cm3

3 /3443

System chłodzenia

Cieczą

Filtr powietrza

Suchy, dwustopniowy

 

I te 58KM to trochę za mało do tego ciągnika:/

 

Przyszedł pomysł uturbienia tego silnika,mechanicznie dam sobie radę (ostatnio uturbiłem koledze golfa 2 vr6 na 350KM 500Nm ;) ale potrzebował bym od was trochę wiedzy technicznej ;)  nie wiem jaki jest stopień spręzania w tym silniku, posiada ktos może takie informacje? Ile można dmuchnąć bezpiecznie?

Turbo udało mi się zdobyć za całe 100zł z volvo v40 1,9 TD, podejrzewam że będzie za małe? Chociaż ciągnik ma niby wiekszą pojemność ale kręci o połowe mniej obrotów... Ale chciał bym je założyć i chociaż zrobić testy, całe te uturbienie będzie takim testem czy się da, bedzie działać, itp. Mechanicznie dużo roboty nie ma, a koszta są naprawdę niskie, narazie chce założyć bez IC i chłodnicy oleju, jeśli by się okazało że ładnie pracuje wtedy by wpadły chłodniczki :)

 

Jeszcze pytanie odnoście paliwa, czy da się podniesc dawkę paliwa w tym ciągniku? jaka w nim jest pompa? 

 

Tu jeszcze dane technicze auto z którego mam turbo:

 

Produkowany
od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa
1870 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
20,5 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
60 l


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Kolego, a nie lepiej było kupić mocniejszy ciągnik? Teraz kombinowanie :P

Polak mądry po szkodzie, jasne ze było, ale kto przewidział. Jak byśmy kupili 675 to później też by było gadanie ze jednak mocniejszy by się przydał;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karolas123    88

To czekaj, potrafiłeś uturbić vr6 dużą turbawką, a diesela nie uturbisz? To jakas różnica? No przecież jeszcze latwiej jest bo nie trzeba stroić i wtrysków zmieniać, tylko dawke podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Farmtrac już uturbiony :)
Jak się podoba? :) żaden orginalny element nie został uszkodzony i zawsze w ciągu 30min można ciągnik przywrócić do serii ;)
Narazie jest w fazie testów, jak będzie ok to zostanie podłączone do turbo chłodzenie cieczą, chłodnica oleju i może intercooler :)
później dodam więcej fotek z prac.

post-12690-0-85690400-1442012308_thumb.jpg

post-12690-0-01354900-1442012367_thumb.jpg

post-12690-0-04044700-1442012451_thumb.jpg

post-12690-0-68485400-1442012502_thumb.jpg

post-12690-0-05248600-1442012579_thumb.jpg

post-12690-0-71165800-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-58004100-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-56519500-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-87633100-1442013121_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III ;)

jak zwieksze dawkę to będziesz Janem Pawłem III :)

Będzie wzmocnienie muszli i rury, narazie się zastanawiam czy nie założyć większego turbo bo chyba za małe :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    241

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

 

ja proponuje intercooler wsadzic a roznice odczujesz odrazu bez ingerencji w pompe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)
IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podłączyłem ciecz do turbiny (chlodzi turbine i częściowo działa jako wymiennik ciepła olej-ciecz) dziś zaoralem ok hektar. temperatura w normie się utrzymywała :) Ciągnik ma dużo lżej i można większym biegiem jeździć :) aktualnie ładuje mu ok 0,4 bara, ale jak będzie IC to podkrece do 0,6 chyba, zobaczę jak będzie zachowywał się w wyższe temperatury, jak temp oleju będzie zbyt duża to wpadnie jeszcze chłodnica oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Dlaczego nie zmierzysz temp w dolocie, zeby wiedziec czy ic jest potrzebny? Moim zdaniem i 0.6 nie potrzebuje bo tam wiecej jak 70stopni nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    241

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)

IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

takie moje pytanie od czego ic wsadzisz? to  nie tak hop siup przepustowosc musi miec dobraną bo albo rozpuknie albo laga bedziesz miał.

 

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

a czy już sam ic nie obniży temp silnika? no albo chociaż nie bedzie rosła . podniesie sprawnosc silnika tylko czy silnik to wytrzyma? sam chciałem wstawic ic u siebie ale strasznie drogo na zamówienie wołają a byle pudla samochodowego nie warto wstawiac bo sie rozleci od wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    95

Odświeżam temat bo jestem ciekaw jak się to potoczyło z perspektywy czasu jak to obecnie wygląda?

Czy turbina wystarczyła? Czy doszedł intercooler? Jak ze spalaniem wzrosło? Jak silnik to znosił.

Czy w modelu 555DT 48km warto takie coś robić bo moc przydała by się?

Bardzo chętnie zobaczył bym film jak to wszystko pracuje - najlepiej w autentycznej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    95

Odgrzewam kotleta bo znalazłem dziś czyjś filmik, a wiec w 555DT da się to zrobić może teraz ktoś się pochwali ja to wykonać i od czego turbo dać najlepiej. Link do filmiku

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez petes
      Witam. Są już tematy na o aplikatorach ale tam wszyscy piszą jakie mają i gdzie kupić a ja chciał bym aby mój temat był o tym jak takie coś samemu zrobić.
      Więc do rzeczy mam prasę rolującą Krone KR160+ Ursus 1014. Sezon na kiszonki w prawdzie powinien już trwać ale jak widać pogoda nas nie rozpieszcza. I teraz moje pytanie jak coś takiego zrobić mam pomysły co do tego jak to wykonać ale liczę jeszcze z waszej strony na rady.
      Chce wykonać ten aplikator z opryskiwacza plecakowego Kwazar (jest on 12L) moim zdaniem ta pojemność wystarcza ponieważ wodę zawsze można zabrać na pole w jakiś baniakach 5L a więcej niż 30szt bel dziennie nie będę robił ponieważ mam owijarkę stacjonarną a do roboty jestem sam a i łąk tez nie jest za dużo 15ha. Myślałem aby baniak z kwazara umieścić w kabinie dać nowy wężyk który by miał zawór kulowy który byłby przymocowany w kabinie a następnie wężyk pociągnięty do prasy na której była by przymocowana belka i teraz pytanie.Dysze od opryskiwacza (ciągnikowego) pewnie się nie nadają ponieważ za niskie ciśnienie występuje w tym że opryskiwaczu. Może założyć 3 dysze albo 4 takie od kwazara?? Lecz ten pomysł moim zdaniem chyba jest niewypałem ponieważ one mają za małą wydajność chyba i robią taką mgiełkę którą może znosić wiatr.
      Jakie sa wasze pomysły?? A gdyby tak założyć przed ciągnikiem taką belkę żeby pryskała pokos??
      Pryskał bym sano labacsil więc na 1 tone przypada od 1 do 2 litrów wody.
      Co do kupna nowego aplikatora to odpada ponieważ mam zastój w finansach.
       
       
      Mam nadzieje ze moderatorzy się nie pogniewają za nowy temat.
      Pozdrawiam
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez Pakulson
      Dzien dobry.
      Mam do wykonania drzwi w magazynku, chciałem aby były dwuskrzydłowe: jedno skrzydło 2x2.60m (szer x wys), drugie 1x2.60m.
      Mam profile zamkniete 40x20x2 (kupiłem na drzwi - tak zalecił spawacz, który miał je wykonać ale teraz nie ma czasu). Drugi znajomy spawacz do którego się wobec tego odezwałem zalecił aby wykonać to z profila 60x40, bo z takich małych profili drzwi nie robił. Natomiast na forach widzę, ze ludzie wykonują z takiego właśnie małego profila jeszcze większe drzwi garażowe. Pokrycie będzie blachą trapezową z zewnatrz. Wobec tego jaki profil będzie najlepszy do wykonania tych drzwi?
    • Przez arion650
      Witam noszę się z zamiarem przerobienia napędu kosiarki dyskowej z pasków na łańcuch, wynika to z tego ponieważ przy szerokości 2.8 często ślizgają I jest to problematyczne. Chciałbym się dowiedzieć co o tym myślicie, A może już ktoś robił u siebie coś takiego? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj