miles3147

Ursus 4514 Problem w zwolnicy

Polecane posty

miles3147    8

Witam . Czy ktoś może mi podpowiedzieć co się mogło stać w tej zwolnicy ? Satelita czy łożysko ? Trzeba to rozebrać czy tak można jeździć ? https://www.youtube.com/watch?v=LH7NAUN8GUA 

Dodam że uniosłem się na turze do góry i bez ciężaru ciągnika jak kręciłem kołem nie było słychać nic. 

Edytowano przez miles3147

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

XMK13    386

Sprawdź dokręcenie koła do piasty/zwolnicy i skręcenie koła tarcza - pierścień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    256

Spuść olej i odkręć pokrywę to zobaczysz co go boli. Chyba że ten odgłos pochodzi z mostu. Ciężko coś poprzez neta więcej ale wydaje się że coś na satelitach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    386

Z włączonym napędem tryby są obciążone, a z wyłączonym tryby się tylko toczą. Ja stawiałbym na łożyska główne: nr. 18, 19, 23, 25; str. 15: http://tractoor.pl/images/stories/Schematy/mf/mf3031/MF303111.PDF

Na tym schemacie jest praktycznie identyczna zwolnica jak w 4514. Stawiam na łożyska, bo to skrobanie jest powolne (przy tarciu elementów przy większej prędkości jest bardziej pisk), a reszta elementów w zwolnicy obraca się szybciej od łożysk głównych. Do tego tryby by "grały" o siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

Koledzy przepraszam za gafolca z hamulcami, nie otwierałem filmiku i nie przyglądałem się temu kułkowi wiadomo, że ich niema na przodzie.
Fakt jest jeden, nie można tego użytkować i trzeba rozebrać bo poleci coś. Ja stawiam na łożysko, a jeśli niema oleju to cała przekładnia jest do przeglądnięcia, a jest tam tego troche.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

szaleniec.... a pod tym łącznikiem satelit masz podkładke miedzianą ??? Naprawa to nie,rozbiórka i złożenie, może łożysko na półosi, a może dyfer. Szukaj problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marq    0

Sprawdź dokładnie łożyska. Ja ostatnio miałem podobny objaw w Fendcie i rozebrałem przekładnię i wszystko wyglądało jak nowe, i już miałem ją składać i szukać gdzie indziej problemu, ale zauważyłem, że jedno z głównych łożysk luźno rusza się na ośce. Wymieniłem oba i jak ręką odjął. Wałek był lekko obtarty, ale pod nowe łożysko dałem Loctite, i póki co pracuje poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles3147    8

To był banał. Niepotrzebnie wszystko rozbierałem. Wystarczyło dokręcic śruby co łączą felge z tą gwiazdą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

przecież przechodząc koło ciągnika widać poluzowane śruby, pękniętą farbę albo nawet błoto, a na końcu opiłki.
Teraz będie ci się to często rozkręcać więc pilnuj.
Też ci pisał tarcza pierścień, najpierw,sprawdza się to co nawierzchu.

Edytowano przez vademecum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    386

Sprawdź dokręcenie koła do piasty/zwolnicy i skręcenie koła tarcza - pierścień.

 

Pisałem o tym :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles3147    8

No na jednej nakrętce tak deczko było widać jakby farba odskoczyla. Przyznaję się bez bicia :D
Właśnie mi to zaczęło skrzypieć po wywozeniu takiej wykopanej gliny. 50 łych było i przy każdej z napędem się wbijalem i ciężko było bo tylko dotknął i koła mieliły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    386

Dobrze, że to tylko felga. Gdyby coś w zwolnicy to nie byłoby przyjemnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jacooo13
      Problem z WOM MF 3080 https://www.youtube.com/watch?v=zh44FByyaRo ? Proszę o pomoc . 
       
    • Przez Mily235
      Tak jak we wcześniejszym temacie było o tym dymku na niebiesko że delikatnie podkapca, pompa wróciła ze sprawdzenia i wszytko jest ok ale temat jest taki że mogą być zapieczone pierścionki olejowe i tak by mogło być, zużycie oleju nie jest duże i silnik ładnie chodzi, czytałem o nafcie że mogła by pomóc je odblokować bo nie chce mi się jeszcze raz rozbierać tego wszystkiego. Co sądzicie o tym sposobie, może pomóc?? 
    • Przez wojmaj29@wp.pl
      Witam
      Mam problem w rozrzutniku brochard dragon model  2001 04r.Rozrzutnik jest na własnej hydraulice i mam sterowanie klapy i posuwu ze sterownika. Problem polega na tym że jeżeli wyreguluje pokrętłem od szybkości posuwu to (jeśli ustawię na max)  to klapa unosi się bardzo szybko.  Jeżeli ustawię pokrętło na min czyli 1 to klapa w ogóle się nie unosi. A posuw w jednym i drugim przypadku działa ale cały czas na jednej szybkości. 
      Czy ktoś może wie co zrobić? 
    • Przez xazzer
      Witam, nabyłem owijarkę do kostek Taarup kverneland 7664 z 2003 roku, niestety jak się okazało - nie sprawną.
      Tak jak w temacie problemem jest prawdopodobnie sterownik, a mianowicie po podpięciu przewodu zasilającego do gniazdka 12v na płytce sterującej znajdującej się na owijarce zaświeca się dioda, po podpięciu wtyczki do pulpitu wyświetlacz podświetla się ale nie pokazuje żadnych danych.
      Multimetrem pobadałem płytkę na owijarce i główne "wiązki" przewodzą, jednak jest tak tyle tych elementów, że dalej nie wiem zbytnio co do czego i na jakiej zasadzie to działa dokładnie. W samym sterowniku też niby przewodzi płytka. 
      Do sterownika wychodzą 4 przewody, Kabel do sterownika był łączony, wygląda na to, że był przerwany i połączony na nowo, jednak kolory są pomieszane... połączyłem je na nowo najkrócej jak się dało, posprawdzałem multimetrem, prąd idzie do sterownika a dalej nic się nie dzieje, zapisałem sobie jak było to połączone i postanowiłem połączyć kable według kolorów i teraz nic nie odpowiada nawet jak powróciłem do połączenia pierwszego.
      Przy prądzie z gniazdka zapalniczki o napięciu ok 14v  na sterownik z jednego kabla (brązowy (D) "wychodzi" ok 13.6V, drugi (zielony z żółtym) prawdopodobnie masa, trzeci (biały) wychodzi ok 3,8v oraz czwarty wychodzi koło 2,4v
      Nie jestem specjalnie obeznany w takich elektronicznych sprawach więc zwracam się do Was, może ma ktoś pomysł co jest winowajcą tego. wydaje mi się że to ten sterownik chociaż sama owijarka w jednym miejscu jest spawana i może przez to coś się spaliło w układzie. Jakby ktoś znał się na takich układach proszę o komentarz poradę, lub może ktoś podjął by się ewentualnej naprawy, bo nie znam tego typu fachowców a zwykły elektryk nie wiem czy poradzi.
      Dołączam parę zdjęć poglądowych oraz prosty schemat który znalazłem w internecie.
       






       
    • Przez ursus-moc
      Witam mam problem z cignikiem mf 235 problem polega na tym że na łączeniu tłumnika z kolektorem trochę było oleju a teraz nieciekne w czym może być problem pierścienie niezabieraja?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.