Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpowiednio wpięta równolegle dioda do uzwojenia przekaźnika, ma za zadanie gasić impulsy wysokiego napięcia, jakie mogły by powstać na skutek wyłączania przekaźnika. Wystarczy poczytać o właściwościach cewek i wszystko stanie się jasne.

Opublikowano

Dioda czasami jest zamontowana,ale żeby ten sam bezpiecznik chronił światła drogowe i światła robocze to takiego rozwiązania jeszcze nie widziałem.

Sam montowałeś te przekaźniki czy ktoś to robił?

Opublikowano

Marian3p, rozejrzę się za jakąś lekturą :)

Bezpiecznik jest jeden prawdopodobnie dlatego,że w tych ciągnikach (chyba oprócz mojego :lol: ) jeśli są włączone drogowe i włączymy robocze, to drogowe gasną.

Opublikowano (edytowane)

 oprócz mojego  bo ja też przerobiłem że mam dolne razem z górnymi

 

czy taką oslonę na konektor można założyć bez żadnej zaciskarki? czy ją wystarczy nasunąć tylko na konektor? http://allegro.pl/oslona-plastikowa-konektor-samochodowy-6-3mm-10szt-i5596224337.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=RTV+i+AGD-10_Elektronika-67193_Elektronika-67194_Części+stykowe-67203_Złącza-68368#

Edytowane przez dragonmt852
Opublikowano

Asharot, na górze są żarówki R2 i oświetlają część pola,a drugą część oświetlają drogowe (dalej, bliżej ciagnika). Osobiście górne R2 podłączyłem pod włókno drogowe (oryginalnie są na mijania) i świecą trochę dalej i mocniej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie są żadne światła robocze. Przepisy dopuszczają umieszczenie świateł mijania w miejscu innym niż w masce i używanie ich w przypadku gdy światła w masce są zasłonięte np. przez ładowacz czołowy. Dlatego muszą gasnąć światła mijania w masce po włączeniu tych na kabinie oraz po włączeniu świateł drogowych. Przerabianie tego jest zwykłym druciarstwem i w dodatku niezgodne z przepisami.

Opublikowano

Asharot, na górze są żarówki R2 i oświetlają część pola,a drugą część oświetlają drogowe (dalej, bliżej ciagnika). Osobiście górne R2 podłączyłem pod włókno drogowe (oryginalnie są na mijania) i świecą trochę dalej i mocniej.

ja na górze mam żarówki H4 a nie R2

 

A odnośnie tych świateł to dlaczego w nowych ciągnikach robią że wszystkie światła mogą razem świecić?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bo nowe ciągniki nie mają świateł mijania na kabinie. Wszystkie światła na kabinie są światłami roboczymi, więc i tak nie wolno ich używać na drodze publicznej.

Opublikowano

Co może być przyczyną że nie ma prądu na prawej stronie ( gorne dolne światła mijania) mijania nie działają wgl tylko na dlugich swieci lewa lampa górna lub w masce zalezy od przelaczenia. W czym szukac przyczyny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v