Skocz do zawartości
dragonmt852

przekaźniki świateł

Polecane posty

dragonmt852    28

Witam mam przekaźniki do świateł takie:

Są to przekaźniki 30A

I mam kilka pytań

1. Czy te przekaźniki są dobre czy lepiej je wymienić na jakieś inne np. Elmot

2.Czy ten kabel żółto brązowy nie jest za cienki jak na 30a przekaznik może na zdjęciu tego dobrze nie widać ale jak go sprawdzałem to wyglądał na 0,5 mm a według mnie powinno być z 2mm i jest to przewód od włącznika a czarny to masa i też jest bardzo cienki 

 

post-69013-0-89415500-1439577986_thumb.jpg

 

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Przewody sterujące mogą być takie cieńkie.

Do zacisków 30 i 87 powinny być grubsze ale to zależy co dany przekaźnik obsługuje.Nie zawsze wykorzystuje się pełne obciążenie przekaźnika.

A czy dobry to nie wiem bo nie sprawdzałem go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jesteś pewien, że cienki przewód masz podłączony do 87? Bo ja tam widzę przekaźniki GM...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Doszukujesz się dziury w całym, brązowy z paskiem jaki i czarny to przewody sterowania zaś czerwone z żółtym paskiem to przewody "pracy".

 

Przeanalizuj schemat podłączenia dokładnie a pewnie tak jest, a jeszcze jedno pytanie czym sterują te przekaźniki?

 

W środku widać przewód wycięty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przewód jest wycięty, bo przekaźniki razem z podstawkami i kawałkiem wiązki podłączone są do istniejącej instalacji. Jeżeli wszystko działa, to po co kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

przekaźniki są od świateł z przodu jeden od tych na masce a drugi od świateł na górze kabiny

różowy-30

różowo żółty-87

czarny-86

brązowo zółty-85

 

i jestem tego pewny bo wszystko sprawdziłem

 

 

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Dobrze jakie są to odcinki bo jeżeli tylko aby wpiąć do istniejącej instalacji to kolejny raz się zgodzę z poprzednikiem po co kombinować, lecz jeżeli odcinek 1 mb czy więcej to można pokusić się wymienić bo na pewno występuje na nim spory spadek napięcia przy ok. 110W  (pod warunkiem że jego przekrój to 0,5 mm2 bo tak na oko to różnie bywa).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najpierw piszesz:

no to właśnie 87 jest cienki ja 86 który jest od masy też powinien być grubszy?

A później:

przekaźniki są od świateł z przodu jeden od tych na masce a drugi od świateł na górze kabiny
różowy-30
różowo żółty-87
czarny-86
brązowo zółty-85
 
i jestem tego pewny bo wszystko sprawdziłem

 
Czyli sam nie wiesz co robisz i co sprawdzasz. Najpierw po układzie przewodów stwierdziłeś, że jest źle bo zakładałeś, że te przekaźniki mają taki sam układ jak 541. A ja celowo napisałem, że to GM. Dla mnie różowy i różowo-żółty to przewody prądowe i są tam gdzie powinny być. Więc nie wiem po co ten bezsensowny temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

przepraszam pierwsze się pomyliłem 87 jest gruby.Temat założyłem bo światła świecą niezbyt mocno i wydaje mi się że przez ten cienki kabel może spadać napięcie ;) i jeśli takie dwa przekaźniki są podłączone pod jeden bezpiecznik to ilo amperowy musi być ten bezpiecznik?


Najpierw piszesz:

A później:

 
Czyli sam nie wiesz co robisz i co sprawdzasz. Najpierw po układzie przewodów stwierdziłeś, że jest źle bo zakładałeś, że te przekaźniki mają taki sam układ jak 541. A ja celowo napisałem, że to GM. Dla mnie różowy i różowo-żółty to przewody prądowe i są tam gdzie powinny być. Więc nie wiem po co ten bezsensowny temat.

To mógłbyś wyjaśnić czym się różni GM od 541?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłączeniem. Ale dla Ciebie i tak nie ma to żadnego znaczenia. A to, że światła słabo świecą może być dużo przyczyn. Miernik w rękę i do dzieła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez znaczenia jaki. I tak prędzej czy później go zepsujesz błędnym podłączeniem. A jako początkujący i tak nie będziesz robił dokładnych pomiarów, więc kup coś taniego, bo przypuszczam, że i tak będzie więcej leżał na półce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

powtórze pytanie: jeśli takie dwa przekaźniki są podłączone pod jeden bezpiecznik to ilo amperowy musi być ten bezpiecznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Chłopie weź zawołaj jakiegoś elektryka bo jeszcze spalisz ten traktor i będzie że na AF tak powiedzieli.

Zabezpieczenie jest "za przekaźnikiem" i na pewno na każdy oddzielnie i nie większe jak 15A.

Edytowano przez asharot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

tak wynika z tamtego tematu ;)


ja chcę tylko prostej odpowiedzi ilo amperowy bezpiecznik jest potrzebny na dwa 30A przekaźniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Łoo Jezu ale ciężki przypadek.

Nie robisz zabezpieczenia do wartości jaka jest napisana na przekaźniku tylko dobierasz zabezpieczenie do mocy odbiorników.

Masz dwa przekaźniki i dwa oddzielne obwody i masz zabezpieczyć każdy oddzielnie.Masz po jednej parze lamp to na każdy obwód wystarczy 15A.

Bezpiecznik możesz dać przed albo za zaciskiem nr.30

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

wiesz ja mam teraz te dwa przekaźniki pod jednym bezpiecznikiem :D


czyli według tego co powiedziałeś na każdy przekaźnik bezpiecznik 15A więc jeśli 2 przekaźniki są pod jednym bezpiecznikiem to musi to być 30A bezpiecznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Ile Wat mają te żarówki ( w sumie wszystkie) które włączają przekaźniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Jesteś pewien, że cienki przewód masz podłączony do 87? Bo ja tam widzę przekaźniki GM...

GM czyli? Na schemacie widać dodatkowy opornik połączony równolegle z cewką. Czemu to ma służyć według ciebie? Forma zabezpieczenia?

Edytowano przez Kamil1998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×