dragonmt852

przekaźniki świateł

Polecane posty

dragonmt852    31

Witam mam przekaźniki do świateł takie:

Są to przekaźniki 30A

I mam kilka pytań

1. Czy te przekaźniki są dobre czy lepiej je wymienić na jakieś inne np. Elmot

2.Czy ten kabel żółto brązowy nie jest za cienki jak na 30a przekaznik może na zdjęciu tego dobrze nie widać ale jak go sprawdzałem to wyglądał na 0,5 mm a według mnie powinno być z 2mm i jest to przewód od włącznika a czarny to masa i też jest bardzo cienki 

 

post-69013-0-89415500-1439577986_thumb.jpg

 

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    220

Przewody sterujące mogą być takie cieńkie.

Do zacisków 30 i 87 powinny być grubsze ale to zależy co dany przekaźnik obsługuje.Nie zawsze wykorzystuje się pełne obciążenie przekaźnika.

A czy dobry to nie wiem bo nie sprawdzałem go.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jesteś pewien, że cienki przewód masz podłączony do 87? Bo ja tam widzę przekaźniki GM...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    551

Doszukujesz się dziury w całym, brązowy z paskiem jaki i czarny to przewody sterowania zaś czerwone z żółtym paskiem to przewody "pracy".

 

Przeanalizuj schemat podłączenia dokładnie a pewnie tak jest, a jeszcze jedno pytanie czym sterują te przekaźniki?

 

W środku widać przewód wycięty?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przewód jest wycięty, bo przekaźniki razem z podstawkami i kawałkiem wiązki podłączone są do istniejącej instalacji. Jeżeli wszystko działa, to po co kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    31

przekaźniki są od świateł z przodu jeden od tych na masce a drugi od świateł na górze kabiny

różowy-30

różowo żółty-87

czarny-86

brązowo zółty-85

 

i jestem tego pewny bo wszystko sprawdziłem

 

 

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    551

Dobrze jakie są to odcinki bo jeżeli tylko aby wpiąć do istniejącej instalacji to kolejny raz się zgodzę z poprzednikiem po co kombinować, lecz jeżeli odcinek 1 mb czy więcej to można pokusić się wymienić bo na pewno występuje na nim spory spadek napięcia przy ok. 110W  (pod warunkiem że jego przekrój to 0,5 mm2 bo tak na oko to różnie bywa).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najpierw piszesz:

no to właśnie 87 jest cienki ja 86 który jest od masy też powinien być grubszy?

A później:

przekaźniki są od świateł z przodu jeden od tych na masce a drugi od świateł na górze kabiny
różowy-30
różowo żółty-87
czarny-86
brązowo zółty-85
 
i jestem tego pewny bo wszystko sprawdziłem

 
Czyli sam nie wiesz co robisz i co sprawdzasz. Najpierw po układzie przewodów stwierdziłeś, że jest źle bo zakładałeś, że te przekaźniki mają taki sam układ jak 541. A ja celowo napisałem, że to GM. Dla mnie różowy i różowo-żółty to przewody prądowe i są tam gdzie powinny być. Więc nie wiem po co ten bezsensowny temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    31

przepraszam pierwsze się pomyliłem 87 jest gruby.Temat założyłem bo światła świecą niezbyt mocno i wydaje mi się że przez ten cienki kabel może spadać napięcie ;) i jeśli takie dwa przekaźniki są podłączone pod jeden bezpiecznik to ilo amperowy musi być ten bezpiecznik?


Najpierw piszesz:

A później:

 
Czyli sam nie wiesz co robisz i co sprawdzasz. Najpierw po układzie przewodów stwierdziłeś, że jest źle bo zakładałeś, że te przekaźniki mają taki sam układ jak 541. A ja celowo napisałem, że to GM. Dla mnie różowy i różowo-żółty to przewody prądowe i są tam gdzie powinny być. Więc nie wiem po co ten bezsensowny temat.

To mógłbyś wyjaśnić czym się różni GM od 541?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłączeniem. Ale dla Ciebie i tak nie ma to żadnego znaczenia. A to, że światła słabo świecą może być dużo przyczyn. Miernik w rękę i do dzieła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez znaczenia jaki. I tak prędzej czy później go zepsujesz błędnym podłączeniem. A jako początkujący i tak nie będziesz robił dokładnych pomiarów, więc kup coś taniego, bo przypuszczam, że i tak będzie więcej leżał na półce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    31

powtórze pytanie: jeśli takie dwa przekaźniki są podłączone pod jeden bezpiecznik to ilo amperowy musi być ten bezpiecznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    220

Chłopie weź zawołaj jakiegoś elektryka bo jeszcze spalisz ten traktor i będzie że na AF tak powiedzieli.

Zabezpieczenie jest "za przekaźnikiem" i na pewno na każdy oddzielnie i nie większe jak 15A.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    220

Łoo Jezu ale ciężki przypadek.

Nie robisz zabezpieczenia do wartości jaka jest napisana na przekaźniku tylko dobierasz zabezpieczenie do mocy odbiorników.

Masz dwa przekaźniki i dwa oddzielne obwody i masz zabezpieczyć każdy oddzielnie.Masz po jednej parze lamp to na każdy obwód wystarczy 15A.

Bezpiecznik możesz dać przed albo za zaciskiem nr.30

 


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    31

wiesz ja mam teraz te dwa przekaźniki pod jednym bezpiecznikiem :D


czyli według tego co powiedziałeś na każdy przekaźnik bezpiecznik 15A więc jeśli 2 przekaźniki są pod jednym bezpiecznikiem to musi to być 30A bezpiecznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    551

Ile Wat mają te żarówki ( w sumie wszystkie) które włączają przekaźniki?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    551

Teoretycznie:

 

220W/12V=18,3 A


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Jesteś pewien, że cienki przewód masz podłączony do 87? Bo ja tam widzę przekaźniki GM...

GM czyli? Na schemacie widać dodatkowy opornik połączony równolegle z cewką. Czemu to ma służyć według ciebie? Forma zabezpieczenia?

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bartekm66
      witam
      mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045
      otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony
      czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku
      miał ktos taki przypadek ???
    • Przez KamilTeamTV
      Witam mam problem. Mianowicie nie gasną mi pozycje na błotnikach i z tyłu. Sprawdzałem bezpieczniki jak umiałem, stacyjke i nadal.. Może pomyliłem gdzieś kable ale próbowałem wszrstkiego. Na polu 1 mam tylko długie z przodu, dalej świeci tylko prawa lampa. Jedyne co powoduje wyłączenie pozycji to wyjęcie kluczyka. Proszę o pomoc. 
    • Przez center
      Mam problem ze wzsakazniem zegara od Ciśnienia powietrza w pneumatyce gdyż cały czas po właczeniu stacyjki wskazuje maxa... nie wiem co mu sie stało przepatrzyłem przewody i nic nie znalazłem zwarcia. Jak sprawdzić zegar a jak czujnik? Który czujnik tam koło akumulatora to od tego Cisnienia? Ktoś wie przy zegarze od czego który kabelek jest a moze jak to działa ustrojstwo ? Pozdro
    • Przez pawelek116a
      Witam!
      Chciałbym założyć w swoim zetorze 7011, Lampy robocze na dach, dwie z przodu i jedna z tyłu. Pytanie moje polega na tym czy przy tej mocy nie było by zbyt duże obciążenie dla akumulatora. Nie chciałbym go rozwalić. Jeszcze jedno pytanie czy mógłby ktoś podpowiedzieć z kąd wziąć zasilanie i jak podłączyć bezpieczniki itp.
      Tutaj daje linki do tych lamp:
      Ta z tyłu:
      http://allegro.pl/panel-led-lampa-halogen-126w-42x3w-12-24v-cree-i5921450319.html
      A te z przodu:
      http://allegro.pl/panel-led-lampa-robocza-halogen-72w-7200lm-hit-i6080540239.html
       
       
       zeto
    • Przez deyu
      Jak sprawdzic elektromagnes przy rozruszniku zetor 5211 bo tylko słychac takie cykanie
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.