News
johenek

Renault Ceres 95X problem ze skrzynią

Polecane posty

johenek    3

Witam

Mam na warsztacie obecnie ciągnik wyżej wymieniony i jest w nim problem ze skrzynią.

Mianowicie ciągnik stał x lat nie ruszany we Francji, podobno z powodu śmierci właściciela, niestety po kupnie ciągnika przez właściciela okazało się że nie jest do końca sprawny... Po wymianie wszystkich płynów i filtrów uruchomiłem ciągnik i okazało się że skrzynia lub most wyje strasznie podczas hamowania silnikiem, natomiast gdy ciągnęła(np, plug) skrzynia pracował cichutko dlatego pozwoliłem właścicielowi pracować nią jedynie żeby nie hamował silnikiem. Przepracował nią około 100mth i nic złego się nie działo aż do teraz gdy wizją ją do prasy.

Z rozmowy z właścicielem dowiedziałem się  że często wyskakują mu przełożenia( terenowe, szosowe) na luz i nie da się wrzucić ani  jednego zakresu ani drugiego. Aby sprawdzić co się dzieje wziąłem ją do prasy(welger rp200), po sprasowaniu około 14he bez przerwy nic się złego nie działo dopiero podczas powrotu po rżysku do domu wyskoczyło. Zaobserwowałem że podczas wyskoczenia przełożenia blokują się tylne koła i nie da się wrzucić przełożenia mimo pchania z całej siły dźwigni. Po puszczeniu sprzęgła jedynie słychać coś jak by obcierało w skrzyni, można wrzucać biegi bez sprzęgła i nic się nie dziej. jedynym sposobem aby odblokować przełożenia to pchnąć lub pociągnąć dosłownie 10cm i przerzucają się bez problemu. Następnego dnia prasowałem nią praktyczne bez przerwy 11 godzin i nie wyskoczyło ani razu. Właściciel sprzętu wziął ją aby sobie sprasować słomę to dosłownie co 200-400metrów wyskakiwały mu przełożenia. Do domu nie zdołał dojechać ponieważ zaczęło mu wyskakiwać co 3-4metry i został scholo wany.

 

Macie pomysł co jest nie tak z tą skrzynią, bo ja na razie mam za dużo roboty aby to rozebrać i zobaczyć.

Trudno jest zdemontować kabinę, bo innego sposobu nie widzę aby zajrzeć do skrzyni

Co robi właściciel że jemu wyskakuje tak często ami praktycznie w ogóle.

Jak odblokować 5 bieg na zakresie szybkim bo obecnie jest zablokowany, ponieważ jak już będziemy zaglądać do skrzyni to od razu by ją odblokować, słyszałem że wystarczy wyjąć jakąś tam kulkę z wodzików, bo tak były blokowane skrzynie na rynek francuski

 

PS: ciągnik posiada skrzynię 9 biegów oraz po jednym półbiegu pod obciążeniem, z mechanicznym rewersem


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie sugeruj się że to co piszę musi być pomocne ale jak opisujesz stawiał bym na wałek ataku na kolo tależowe ponieważ jak ciągnie wałek układa się i jesyt ok a jak hamuje silnikiem pracuję w drugą stroną zębów i wysiąga wałek przy czym rozsypuje się skrzynia mialem podobny przypadek w koparce liebcherr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

też właśnie obstawiam wałek ataku za to wycie, ale jaka jest jeszcze przyczyna tego wyskakiwania przełożeń, rozebrał bym to ale nie mam czasu bo rozpoczętych mam 6 remontów w tym 2 moje oraz praca w polu( ponad 65 ha ornych i około 15ha łąk)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

filipsl    0

Ciekaw jestem jak poradziłeś sobie z ta skrzynia w tej Reni. Ja w swojej mam rok 1995 od jakiegoś czasu mam notoryczne wyskakiwanie z przełożenia szosowe -polowe przy hamowaniu, a teraz pojawiło się wycie w skrzynie jak sześćdziesiątce (tej po 80 roku produkcji). Najpierw był wyciek oleju (rozszczelniła się rurka, stan uzupełniony, hamulce odpowietrzone, skrzynia wyje- szlak trafia.

Byłbym wdzięczny za informacje co do kosztów naprawy (gdzie najlepiej kupić części) i przyczyny. 

Jeśli możesz podziel się wskazówkami jak się do tego zabrać żeby to naprawić. nie mam środków na naprawy serwisowe claas. W razie czego możesz napisać na mój mail : filipsl@poczta.fm.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekbud    2

witam. 

zwracam się z prośbą o radę, pomoc od niedawna w ceresie zauważyłem następującą sprawę. podczas orki na obrotach 1600 ciągnik potrafi stanąć obstawiam że to sprzęgło ( w końcu nie nowa maszyna) ale już na obrotach 1900 ciągnik idzie tak samo albo gdy np wjadę w bruzdę i ciągnik nie może ruszyć z miejsca gdy mu dam od razu za duży gaz  chociaż w belarce mocy mu nie brakuje natomiast gdy włączę półbieg to ciągnik idzie ale mam wrażenie że zbyt leniwie. zaznaczam że szwankuje tylko uciąg. ceres posiada Półbieg elektrohydr i w związku z nim znajomy obstawia że kończą się tarczki od tego półbiegu tak to zrozumiałem. i teraz mam pytanie czy jest to droga impreza wymiana tych tarczek ile może kosztować całą wymiana łącznie z mechanikiem

z góry dziękuję za odpowiedź

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Najpierw pomiar cisnienia na skrzyni, potem rozbiórka . Ja bym nie czekał az coś padnie wiecej jak tarczki czy uszczelniacze lub sprezyny dociskowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekbud    2

witam. 

mam pytanko odnośnie skrzyni w ceresie. zalałem ją agrolem U  (tak mi doradzono i to nawet na składnicy) ale mam wrażenie że to był zły pomysł. bo po 1h godzinie orki mam problem z wyłączeniem półbiegu ( załącza normalnie). Myślę że to przez ten olej ( mam nadzieję że taczek nie rozpuści- bo w drugim sklepie rzucił taką aluzję). nadmienię że stan oleju optymalny i kontrolowany. chyba za rzadki jest olej do skrzyni. a tak nawiasem może ma ktoś namiary na dobrego mechanika w przystępnej cenie powiat ostrowski, węgrowski czy sokołowski. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Ciekaw jestem jak poradziłeś sobie z ta skrzynia w tej Reni. Ja w swojej mam rok 1995 od jakiegoś czasu mam notoryczne wyskakiwanie z przełożenia szosowe -polowe przy hamowaniu, a teraz pojawiło się wycie w skrzynie jak sześćdziesiątce (tej po 80 roku produkcji). Najpierw był wyciek oleju (rozszczelniła się rurka, stan uzupełniony, hamulce odpowietrzone, skrzynia wyje- szlak trafia.

Byłbym wdzięczny za informacje co do kosztów naprawy (gdzie najlepiej kupić części) i przyczyny. 

Jeśli możesz podziel się wskazówkami jak się do tego zabrać żeby to naprawić. nie mam środków na naprawy serwisowe claas. W razie czego możesz napisać na mój mail : filipsl@poczta.fm.

 

Przyczyną awarii było to że odkręciła się nakrętka wałka ataku, przez to wałek wysuwał się ponad 3 cm podczas hamowania silnikiem niszcząc siebie oraz dyferencjał. Ciągnik pracował dopóki nie starł się tak wałek aż zęby nie łapały. Nowy wałek w serwisie Claasa kosztuje około 1600-2300 Euro + nakrętka 200Euro, a koło talerzowe od 1200-2000Euro. Ja kupiłem używane części (wałek z łożyskami + koło talerzowe) za 4 tyś zł.

Odpowiedzialnym za wyskakujące przełożenia jest właśnie ten wałek ataku ponieważ na nim jest podparty wałek od przełożeń.

Rób to jak najszybciej ponieważ będziesz miał do wymiany jeszcze mechanizm różnicowy.

 

Na początek musisz ściągnąć kabinę, mi zeszło około 1h 30min ale ja mam dostęp do sównicy co ułatwia podniesienie kabiny oraz robiłem to już kilka razy. Aby kabinę ściągnąć musisz odkręcić fotel kierowcy, wyciągnąć wykładziny z podłogi, odkręcić plastiki(ten wokół dźwigi od podnośnika i hydrauliki), odkręcasz następnie podłogę pod fotelem i wykręcasz dźwignie od hydrauliki aby ich nie pokrzywić i mieć lepszy dostęp do śrub mocujących tył kabiny.

Przed podniesieniem kabiny nie zapomnij odkręcić dźwigni biegów oraz rurek od wspomagania.

po ściągnięciu kabiny umyj sobie ciągnik aby przyjemniej się go rozbierało, potem spuść olej ze skrzyni. Następnie ściągnij pokrywę skrzyni biegów oraz plecak podnośnika. Aby wyjąć wałek musisz rozjechać ją na łączeniu mostu ze skrzynią(UWAGA!!! musisz odkręcić przystawkę przedniego napędu ponieważ pod nią są schowane 2 śruby). Aby wyjąć mechanizm różnicowy musisz rozebrać tylny most na części pierwsze.

 

PS: Przy okazji odblokuj sobie 5 bieg na zającu(Jest filmik na którym pokazuje jak odblokowuje 5) dzięki temu będziesz jeździł ponad 40km/h

Jak masz jakieś pytania to pisz chętnie na nie odpowiem, sory że tak długo nie odpisywałem ale ni było mnie w kraju :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Witam. Chciałbym odświeżyć temat ponieważ miałem taki sam problem w moim Cergos 350. Skrzynie są chyba podobne jak w Ceresie, 20/20 biegów. Było tak że jak się jechało z przyczepą z górki i zaczęło hamowanie silnikiem to lewa dźwignia od biegów szosowych wyskakiwała na luz. Bez obciążenia(przyczepy) albo na równym było OK. Problem się skończył jak ukręcił się wałek ataku i taktor stracił napęd na tył. Teraz mam rozebrany tylny most bo czekam na części i zastanawiam się czy jak założe następny wałek to problem zniknie. Nakrętka na ataku była raczej dokręcona dobrze. Kamienie na synchronizatora nie są jeszcze takie złe. Chyba że ich wymienię profilaktycznie bo nie są takie drogie. Ktoś podpowie na co jeszcze zwrócić uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DEMONxXx
      Witam 
      Da się samemu zregenerować rozdzielacz EHR?  Chodzi mi o wymianę uszczelnien to coś pomoże czy wyrabiają się tam części metalowe?
      są tam jeszcze jakieś uszczelnienia oprócz oringów na elektrozaworach?
    • Przez DEMONxXx
      Witam muszę wymienić blokadę tylnego mostu elementy zazębiające. 
      Da się to zrobić od strony koła bez zdejmowania górnej pokrywy mostu?
    • Przez unixkasz
      Sadzarka zaczepiana, 4-rzędowa z formierzem,  która najlepsza: Miedema 42 / Grimme  /  AVR Ceres 450?
      Jakieś doświadczenia / opinie na temat którejkolwiek z wymienionych sadzarek zaczepianych ?
       
       
       
    • Przez Patryk212
      Witam mam taki problem, że renault nie chcę jechać ani do przodu ani do tyłu. Mrugają kontrolki i nic. Powoli opuszcza podnośnik i słabo działa wspomaganie.
      20181122_131530.mp4
    • Przez maly2000
      Witam!
      Przyszła zima więc trzeba ogarnąć pewne tematy. Moja renia maga się z pewnym problemem. W ciągniku cały czas krąży w obiegu olej hydrauliczny czemu towarzyszy specyficzne wycie które najmocniej słychać w okolicy tylnego lewego koła. Kilku znawców mi to potwierdziło, ale nikt nie chce się z tym bawić. Efektem tego jest znaczne grzanie oleju oraz silne zapocenie a nawet wycieki z gniazd hydrauliki zewnętrznej. Wydaje mi się, że zabierać to może również kilka koni bez potrzeby. Z lewej strony na skrzyni za kołem znajduje się jakiś zawór rozdzielczy który również jest zapocony. Dodam iż ciągnik posiada ładowacz czołowy. Jak będę go mył postaram się zrobić zdjęcia i zobrazować. Ma ktoś jakiś pomysł?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.