Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jaką moc można by uzyskać z jumza? Sprawa taka, kupiłbym takiego do ładowania obornika, drzewa może big bagów jak podniesie, no ale to parę dni w roku. A pasuje mi i tak kupić ciągnik do prasy bo chcę wymienić na taką z rotorem no i obecny ciągnik jest za słaby, szkoda mi go sprzedawać więc chciałem kupić jakiś w miarę tani traktor do niej. Gdyby w jumzie udało się podnieść moc na te 85-90KM było by super bo uniknął bym kosztów kupna traktora do prasy który by robił tylko parę dni w roku. Oszczędność była by znaczna bo  coś do ładowania obornika i tak muszę kupić i do prasy też więc upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu. Myślę że samo odpinanie i zapinanie tylnego wysięgnika przecież nie może trwać całego dnia. Da radę wyciągnąć aż tyle mocy? Jak nie to ile się da maksymalnie?

Opublikowano (edytowane)

Belarus Jumz (według mnie najlepszy ciągnik na świecie :) ) posiada trwały silnik MMZ produkcji rosyjskiej. Moc tego szataństwa wynosi około 82 konie. Nie martw się tym, że to jest za mało, bo bardzo często w instrukcji jest napisane 82 KM a w rzeczywistości ciągnik zachowuje sie jakby miał 120 KM (poważnie!). Polecam jumza, pochodzi ci bardzo długo, o wiele dłużej niż zetor czy 60-tka. Zaletą tego traktora sa też banalnie proste naprawy. Jak ci sie coś zepsuje to masz wszystkie chwyty dozwolone. Ropy pali na poziomie 8-12l, ale można to zmniejszyć do ok 6l ustawiając odpowiednio pompę paliwową. Wiadomo, że jak dasz mu po garach to ci i 15l spali. Chodzi na wszystko: na olej opałowy na olej rzepakowy, na tanie oleje z przeróbek. Sąsiad mojego wujka ma jumza i raz zapomniał (po ostrej popijawie) wlać jumzowi wody do chłodnicy...... Następnego dnia wybrał się nim w pole belować, belował 2 godziny, dojeżdża do domu, gasi silnik i zagląda do chłodnicy......A tam pusto, a jumz nic, ani się nie przegrzał, ani nie zatarł. Kolejna historia z jumzem (również od mojego wujka): Tym razem u innego sąsiada, Sąsiad polecił synowi zatankować ciągnik (był to oczywiście jumz). Po pewnym czasie ojciec wyjechał jumzem w pole orać. Po kilku godzinach wraca, odstawia ciągnik do garażu, wysiada i zauważa,że nie ma kanistrów z benzyną, którą niedawno kupił. Pyta się syna gdzie jest benzyna, a syn na to - Tato, przecież kazałeś ciągnik zatankować. I znowu jumz okazał się niepokonany. Jest to dowód na to, że czego byś do baku nie wlał to ci pojedzie. :) Pazdrawiam :)    

 

 

Mamy teraz taką promocję dla bajkopisarzy: 3 dni darmowego urlopu od AF.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

Jumz nie ma czasem 65km? On jakoś ma z drugiej strony coś, w sensie d-60 w porównaniu do tych d-240? jakoś różnią się chyba rodzajem wtrysku paliwa? mówię z pamięci z opowiadań kolegów ;)

Opublikowano

Silnik D-60 ma 65KM, oprzyrządowanie tak jak w silniku d-240 nie na odwrót, inną głowice, świece żarowe zamiast płomieniówki, płaskie tłoki, ustawieniem pompy, wał nie ma przeciwwag.

Opublikowano (edytowane)

a zapięcie całej reszty jumza z silnikiem od 82 z turbiną było by sensowne czy nie bardzo? Bo za dobrego jumza z osprzętem trzeba dać z 12-13 no i do tego przerobka silnika no to z 18, a mtz 80 kosztuje minimum 15 a gdzie turbo i osprzęt do gnoja (chodź by cyklop) ? No z tego co mi się zdaje to jumz nie ma zależnych obrotów wom a przy przyczepie którą chcę robić z napędem to by było źle, a takiego na 85-90km przerobiłby? Kabina wydaje się fajna i szerokie opony

http://olx.pl/oferta/mtz-belarus-50s-ze-szwecji-CID757-ID8VnO5.html#65e8c92e40

Edytowane przez hodowcamlody
Opublikowano

Strasznie kombinujesz. Jeśli chcesz moc około 80 koni, niezależny wom to jumza od razu sobie wybij z głowy. Szukaj mnt-ta 80 starszego i tyle. Kombinacje kosztują, zwiększają awaryjność a ich wprowadzenie pochłania czas.

Opublikowano

kolega z góry ma racje sam posiadam jumza jako ciągnik pomocniczy i ciągle jest jakis z nim problem :(  ciągle gdzies sie z niego leje... jak naprawisz jedno to zaraz psuje sie drugie... jest to ciagnik mocny i nie do zdarcia fakt ale jakbym mial okazje to sam szybko bym sie go pozbył;p lepiej dołoż kilka tys i miej spokój niz masz meczyc sie z nim ciągle(no chyba ze lubisz chodzic ciągle po łokcie umazany w smarach :P )

Opublikowano (edytowane)

Jak jumz nie ma zależnych to odpada raczej. A ten belarus? Miałem kiedyś takiego belarusa jak w linku i twarda,dobra maszyna, kabina niepozorna ale bardzo wygodna i te szerokie opony, amortyzowały równie dobrze jak jakiś zetor. No ale jak nie będzie wyjścia z przeróbką no to trzeba będzie kupić jakiegoś 82 i wydać z 20-25k.

Edytowane przez hodowcamlody
Opublikowano (edytowane)

Można kupić MTZ 82TS od razu z turbiną , ma 90KM (około). Poprzeglądaj ogłoszenia, przeróbka może się okazać niepotrzebna.

MTZ ma wałek WOM na 540 i 1000obr. Aby wykorzystać pełną moc, trzeba szukać prasy na 1000 obr wałka. Najsłabszym elementem tej układanki może okazać się WOM w tym ciągniku.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Nie spotkałem się z prasą na 1000 obr. Ale rozumiem że chodzi po prostu o to że jak się wom obraca 2 razy szybciej to przeniesie 2 razy większy moment i mniejsze prawdopodobieństwo że będzie ślizgać. Nie uważacie że mf 235, 3050, c-360 i do tego 82ts było by zbytkiem na 20-25ha łąk? gdzie z 7 jest moje?  :lol: Nie nie, trzeba dbać o zdrowie psychiczne sąsiadów, 80 by starczyła  B)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie przeniesie dwa razy większego momentu. Jeżeli moment będzie ten sam przy dwa razy większych obrotach to moc przenoszona będzie dwa razy większa. A jeżeli moc ma być taka sama, to moment obrotowy zmniejszy się dwukrotnie przy dwukrotnym zwiększeniu obrotów.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie tak będzie. Wytrzymałość wszelkich napędów obliczana jest na dany moment obrotowy. A moc przenoszona przez taki napęd zależy wyłącznie od obrotów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v