hodowcamlody

Maksymalna moc uzyskana z jumza

Polecane posty

hodowcamlody    53

Jaką moc można by uzyskać z jumza? Sprawa taka, kupiłbym takiego do ładowania obornika, drzewa może big bagów jak podniesie, no ale to parę dni w roku. A pasuje mi i tak kupić ciągnik do prasy bo chcę wymienić na taką z rotorem no i obecny ciągnik jest za słaby, szkoda mi go sprzedawać więc chciałem kupić jakiś w miarę tani traktor do niej. Gdyby w jumzie udało się podnieść moc na te 85-90KM było by super bo uniknął bym kosztów kupna traktora do prasy który by robił tylko parę dni w roku. Oszczędność była by znaczna bo  coś do ładowania obornika i tak muszę kupić i do prasy też więc upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu. Myślę że samo odpinanie i zapinanie tylnego wysięgnika przecież nie może trwać całego dnia. Da radę wyciągnąć aż tyle mocy? Jak nie to ile się da maksymalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Belarus Jumz (według mnie najlepszy ciągnik na świecie :) ) posiada trwały silnik MMZ produkcji rosyjskiej. Moc tego szataństwa wynosi około 82 konie. Nie martw się tym, że to jest za mało, bo bardzo często w instrukcji jest napisane 82 KM a w rzeczywistości ciągnik zachowuje sie jakby miał 120 KM (poważnie!). Polecam jumza, pochodzi ci bardzo długo, o wiele dłużej niż zetor czy 60-tka. Zaletą tego traktora sa też banalnie proste naprawy. Jak ci sie coś zepsuje to masz wszystkie chwyty dozwolone. Ropy pali na poziomie 8-12l, ale można to zmniejszyć do ok 6l ustawiając odpowiednio pompę paliwową. Wiadomo, że jak dasz mu po garach to ci i 15l spali. Chodzi na wszystko: na olej opałowy na olej rzepakowy, na tanie oleje z przeróbek. Sąsiad mojego wujka ma jumza i raz zapomniał (po ostrej popijawie) wlać jumzowi wody do chłodnicy...... Następnego dnia wybrał się nim w pole belować, belował 2 godziny, dojeżdża do domu, gasi silnik i zagląda do chłodnicy......A tam pusto, a jumz nic, ani się nie przegrzał, ani nie zatarł. Kolejna historia z jumzem (również od mojego wujka): Tym razem u innego sąsiada, Sąsiad polecił synowi zatankować ciągnik (był to oczywiście jumz). Po pewnym czasie ojciec wyjechał jumzem w pole orać. Po kilku godzinach wraca, odstawia ciągnik do garażu, wysiada i zauważa,że nie ma kanistrów z benzyną, którą niedawno kupił. Pyta się syna gdzie jest benzyna, a syn na to - Tato, przecież kazałeś ciągnik zatankować. I znowu jumz okazał się niepokonany. Jest to dowód na to, że czego byś do baku nie wlał to ci pojedzie. :) Pazdrawiam :)    

 

 

Mamy teraz taką promocję dla bajkopisarzy: 3 dni darmowego urlopu od AF.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Jumz nie ma czasem 65km? On jakoś ma z drugiej strony coś, w sensie d-60 w porównaniu do tych d-240? jakoś różnią się chyba rodzajem wtrysku paliwa? mówię z pamięci z opowiadań kolegów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 

Kolego nie na temat do tego kompletne bzdury!!!

Jumz to stary ciągnik i nie wydusisz z niego więcej niż to co już posiada. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    210

Silnik D-60 ma 65KM, oprzyrządowanie tak jak w silniku d-240 nie na odwrót, inną głowice, świece żarowe zamiast płomieniówki, płaskie tłoki, ustawieniem pompy, wał nie ma przeciwwag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

a zapięcie całej reszty jumza z silnikiem od 82 z turbiną było by sensowne czy nie bardzo? Bo za dobrego jumza z osprzętem trzeba dać z 12-13 no i do tego przerobka silnika no to z 18, a mtz 80 kosztuje minimum 15 a gdzie turbo i osprzęt do gnoja (chodź by cyklop) ? No z tego co mi się zdaje to jumz nie ma zależnych obrotów wom a przy przyczepie którą chcę robić z napędem to by było źle, a takiego na 85-90km przerobiłby? Kabina wydaje się fajna i szerokie opony

http://olx.pl/oferta/mtz-belarus-50s-ze-szwecji-CID757-ID8VnO5.html#65e8c92e40

Edytowano przez hodowcamlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Strasznie kombinujesz. Jeśli chcesz moc około 80 koni, niezależny wom to jumza od razu sobie wybij z głowy. Szukaj mnt-ta 80 starszego i tyle. Kombinacje kosztują, zwiększają awaryjność a ich wprowadzenie pochłania czas.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dallas89    0

kolega z góry ma racje sam posiadam jumza jako ciągnik pomocniczy i ciągle jest jakis z nim problem :(  ciągle gdzies sie z niego leje... jak naprawisz jedno to zaraz psuje sie drugie... jest to ciagnik mocny i nie do zdarcia fakt ale jakbym mial okazje to sam szybko bym sie go pozbył;p lepiej dołoż kilka tys i miej spokój niz masz meczyc sie z nim ciągle(no chyba ze lubisz chodzic ciągle po łokcie umazany w smarach :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Jak jumz nie ma zależnych to odpada raczej. A ten belarus? Miałem kiedyś takiego belarusa jak w linku i twarda,dobra maszyna, kabina niepozorna ale bardzo wygodna i te szerokie opony, amortyzowały równie dobrze jak jakiś zetor. No ale jak nie będzie wyjścia z przeróbką no to trzeba będzie kupić jakiegoś 82 i wydać z 20-25k.

Edytowano przez hodowcamlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przeglądnij sobie ogłoszenia do 20-tu kupisz starszego 82. Pomału dopieścisz i będziesz zadowolony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Myślę raczej nad 80 bo naprawdę do prasy i może niekiedy do rozrzutnika 3.5t to wiele nie trzeba ;) Dużo przeróbki jest żeby miał te 90km?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Można kupić MTZ 82TS od razu z turbiną , ma 90KM (około). Poprzeglądaj ogłoszenia, przeróbka może się okazać niepotrzebna.

MTZ ma wałek WOM na 540 i 1000obr. Aby wykorzystać pełną moc, trzeba szukać prasy na 1000 obr wałka. Najsłabszym elementem tej układanki może okazać się WOM w tym ciągniku.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Nie spotkałem się z prasą na 1000 obr. Ale rozumiem że chodzi po prostu o to że jak się wom obraca 2 razy szybciej to przeniesie 2 razy większy moment i mniejsze prawdopodobieństwo że będzie ślizgać. Nie uważacie że mf 235, 3050, c-360 i do tego 82ts było by zbytkiem na 20-25ha łąk? gdzie z 7 jest moje?  :lol: Nie nie, trzeba dbać o zdrowie psychiczne sąsiadów, 80 by starczyła  B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie przeniesie dwa razy większego momentu. Jeżeli moment będzie ten sam przy dwa razy większych obrotach to moc przenoszona będzie dwa razy większa. A jeżeli moc ma być taka sama, to moment obrotowy zmniejszy się dwukrotnie przy dwukrotnym zwiększeniu obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

Wiedziałem że coś pomieszam  :D nie no po prostu fakt moment potrzebny do przeniesienia będzie 2 razy mniejszy ;) i nie będzie ślizgać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie tak będzie. Wytrzymałość wszelkich napędów obliczana jest na dany moment obrotowy. A moc przenoszona przez taki napęd zależy wyłącznie od obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj