Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy ktoś już u siebie montował chłodnicę oleju silnikowego, jak wygląda sprawa z podpięciem przewodów do silnika ?

Myślałem nad podpięciem się pod korpus filta oleju ale nie chciał bym przeciążać głównej pompy (Ciśnienie po dogrzaniu 4atm , po wpięciu chłodnicy w układ na pewno się zmniejszy) dlatego widzi mi się montaż dodatkowej pompki (np. elektrycznej) i wpiąć się z prawej strony do miski pod kompresorem jednakze pewnie pompka oleju by się szybko wyekspolatowała.

Z racji , że nie mam kompresora więc został mi przewód od jego smarowania, Jeśli w ten przewód wpieło się jakąś malutką chłodnicę ,  to może by to działało jednak niepokoi mnie to gdyż z tego przewodu  płynie mały strumień i wydajność chłodzenie by była mała.

 

Czekam na propozycje. : )

 

Silnik perkins ad3,152 (mf 255 , c360 3p)

korpus

http://ursusy.pl/p/2015/04/korpus-filtra-oleju-mf-235-255-ursus-2812-3512-4924030451.jpg

 

 

 

Edytowane przez Ogon988
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pierwsze pytanie brzmi: po co montować chłodnicę oleju, skoro ten silnik ma bardzo dobre chłodzenie, nawet przy najcięższych pracach?

Opublikowano

Podpięcie chłodnicy pod malutki przewodzik do smarowania sprężarki nic nie da. Za mały przepływ oleju. Chłodzenie praktycznie nie będzie odczuwalne. jedynym sensownym rozwiązaniem jest włożenie wymiennika ciepła miedzy podstawę filtra oleju a filtr. jak to mam miejsce w niektórych turbodoładowanych perkinsach. Jednak jest to bez sensu bo ten silnik nie jest jakoś mocno obciążony.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak chcesz zatrzeć silnik to możesz tak zrobić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli masz taki tok rozumowania to od razu odpuść sobie te pomysły. Jak wykręcisz czujnik to olej będzie miał swobodne ujście z magistrali. Zastanów się jakie wtedy będzie ciśnienie.

Opublikowano

Wyjaśnij jakie masz objawy podczas pracy, że skłaniają cię do montażu chłodnicy olejowej.

 

Temperatura płynu chłodniczego?

Ciśnienie oleju na gorącym silniku?

 

Dlaczego uważasz, że prawidłowy montaż chłodnicy osłabi ciśnienie oleju, a dodatkowo wyeksploatuje pompę?

 

 

Opublikowano (edytowane)

Elektrotechnik , masz w sumie rację.

mtracz , wyczytałem na tym forum. Poza tym wyjaśnij w jaki sposób  prawidłowo oczywiście można zamontować przy tym silniku chłodnice oleju aby nie było żadnych spadków, konkrety.

Edytowane przez Ogon988
Opublikowano

Jak by to była zwykła 60 to nie ma problemu bo wcinasz się w rurkę układu smarowania na przystawce od filtra oleju a w twoim przypadku musisz się dorobić podstawę pod obudowę filtra oleju która zamknie układ ciśnienia oleju.

Opublikowano (edytowane)

Teraz już rozumiem, musi być dokładnie jak na poniższym zdjęciu. Chyba jedyny sensowny sposób to właśnie podstawka pod filtr, pasowało by też jakoś sprytnie schować tą chłodniczkę.. pierwsza myśl to koło chłodnicy ale będzie prawdopodobieństwo że będzie przechłodzony olej. Co o tym sądzicie?

Rys_1.jpg

Edytowane przez Ogon988
Opublikowano

Wymiennik ciepła powinien być miedzy podstawą filtra oleju a filtrem. To jest najprostszy montaż. Do wielu silników są dostępne właśnie takie zestawy. Montaż tego w tym silniku jest mało sensowny. Nie ma on dysz natryskujących olej na tłoki. Prze co olej odbiera mniej ciepła. Ja bym zainwestował w dobry olej np mobil delvac zalany na maksa i w sprawny układ chłodzenia cieczy. Morze być jak ktoś pisał wentylator z 6 łopatkami i nowa czysta chłodnica. Montaż chłodnicy oleju w takim silniku to przerost formy nad treścią. Bo może być tak, że termostat i tak będzie przymykał nadmiar chłodzenia. Napisze jeszcze raz bo już pisałem. Montaż instalacji chłodzącej pod jakieś wyjście do sprężarki czy czujnika oleju to bez sens. Bo za mało oleju tam płynie.

Opublikowano

Jak coś to mam na zbyciu wentylator do tego perkinsa na 6 łopatek. Pierwsze słyszę aby się te silnik komuś przegrzewał. Jak masz problemy z temp. to sprawdź co się dzieje z silnikiem. 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W tym silniku układ chłodzenia jest tak wydajny, że nie potrzebny jest wentylator z 6 łopatkami. Ten z 4 nawet jest za duży. U mnie temperatura zbliżyła się do czerwonego pola podczas kultywatorowania ścierniska kultywatorem 2,7m w 40 stopniowym upale. Ciągnik miał tak ciężko, że na 2 biegu ledwo jechał. Ale na czerwone pole nie weszła, więc chłodzenie oleju jest zbędne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v