Skocz do zawartości
Ogon988

Montaż chłodnicy oleju.

Polecane posty

Ogon988    2

Witam. Czy ktoś już u siebie montował chłodnicę oleju silnikowego, jak wygląda sprawa z podpięciem przewodów do silnika ?

Myślałem nad podpięciem się pod korpus filta oleju ale nie chciał bym przeciążać głównej pompy (Ciśnienie po dogrzaniu 4atm , po wpięciu chłodnicy w układ na pewno się zmniejszy) dlatego widzi mi się montaż dodatkowej pompki (np. elektrycznej) i wpiąć się z prawej strony do miski pod kompresorem jednakze pewnie pompka oleju by się szybko wyekspolatowała.

Z racji , że nie mam kompresora więc został mi przewód od jego smarowania, Jeśli w ten przewód wpieło się jakąś malutką chłodnicę ,  to może by to działało jednak niepokoi mnie to gdyż z tego przewodu  płynie mały strumień i wydajność chłodzenie by była mała.

 

Czekam na propozycje. : )

 

Silnik perkins ad3,152 (mf 255 , c360 3p)

korpus

http://ursusy.pl/p/2015/04/korpus-filtra-oleju-mf-235-255-ursus-2812-3512-4924030451.jpg

 

 

 

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwsze pytanie brzmi: po co montować chłodnicę oleju, skoro ten silnik ma bardzo dobre chłodzenie, nawet przy najcięższych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    415

u mnie dostawał jeszcze bardziej i dobrze było zalej dobry olej i załóż wentylator od 360 bo on ma 6 łopatek a 3p ma 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Podpięcie chłodnicy pod malutki przewodzik do smarowania sprężarki nic nie da. Za mały przepływ oleju. Chłodzenie praktycznie nie będzie odczuwalne. jedynym sensownym rozwiązaniem jest włożenie wymiennika ciepła miedzy podstawę filtra oleju a filtr. jak to mam miejsce w niektórych turbodoładowanych perkinsach. Jednak jest to bez sensu bo ten silnik nie jest jakoś mocno obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    2

Teraz zauwazylem , ze mozna by bylo podpiac chlodnice pod otwór do którego jest wkrecony czujnik. Ten otwór jest całkiem duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak chcesz zatrzeć silnik to możesz tak zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    2

Dlaczego odrazu zatrzeć? Manometr/czujnik wkręci się w korpus filtra oleju. Chyba , że chodzi ci o zbyt schłodzony olej który pogarsza smarowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli masz taki tok rozumowania to od razu odpuść sobie te pomysły. Jak wykręcisz czujnik to olej będzie miał swobodne ujście z magistrali. Zastanów się jakie wtedy będzie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Wyjaśnij jakie masz objawy podczas pracy, że skłaniają cię do montażu chłodnicy olejowej.

 

Temperatura płynu chłodniczego?

Ciśnienie oleju na gorącym silniku?

 

Dlaczego uważasz, że prawidłowy montaż chłodnicy osłabi ciśnienie oleju, a dodatkowo wyeksploatuje pompę?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    2

Elektrotechnik , masz w sumie rację.

mtracz , wyczytałem na tym forum. Poza tym wyjaśnij w jaki sposób  prawidłowo oczywiście można zamontować przy tym silniku chłodnice oleju aby nie było żadnych spadków, konkrety.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Jak by to była zwykła 60 to nie ma problemu bo wcinasz się w rurkę układu smarowania na przystawce od filtra oleju a w twoim przypadku musisz się dorobić podstawę pod obudowę filtra oleju która zamknie układ ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    2

Teraz już rozumiem, musi być dokładnie jak na poniższym zdjęciu. Chyba jedyny sensowny sposób to właśnie podstawka pod filtr, pasowało by też jakoś sprytnie schować tą chłodniczkę.. pierwsza myśl to koło chłodnicy ale będzie prawdopodobieństwo że będzie przechłodzony olej. Co o tym sądzicie?

Rys_1.jpg

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Najsprytniej zamontować chłodniczkę od ciągnika ursus 6014 przy zastosowaniu przejściówki


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Powinna być  między filtrem oleju a blokiem, tak mają VW w   chłodniczkę  oleju wodną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    415

jak już chcesz się bawić to najprościej zrobić jak tomek73 pisze.chociaż uważam że nie ma potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Wymiennik ciepła powinien być miedzy podstawą filtra oleju a filtrem. To jest najprostszy montaż. Do wielu silników są dostępne właśnie takie zestawy. Montaż tego w tym silniku jest mało sensowny. Nie ma on dysz natryskujących olej na tłoki. Prze co olej odbiera mniej ciepła. Ja bym zainwestował w dobry olej np mobil delvac zalany na maksa i w sprawny układ chłodzenia cieczy. Morze być jak ktoś pisał wentylator z 6 łopatkami i nowa czysta chłodnica. Montaż chłodnicy oleju w takim silniku to przerost formy nad treścią. Bo może być tak, że termostat i tak będzie przymykał nadmiar chłodzenia. Napisze jeszcze raz bo już pisałem. Montaż instalacji chłodzącej pod jakieś wyjście do sprężarki czy czujnika oleju to bez sens. Bo za mało oleju tam płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    194

Jak coś to mam na zbyciu wentylator do tego perkinsa na 6 łopatek. Pierwsze słyszę aby się te silnik komuś przegrzewał. Jak masz problemy z temp. to sprawdź co się dzieje z silnikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tym silniku układ chłodzenia jest tak wydajny, że nie potrzebny jest wentylator z 6 łopatkami. Ten z 4 nawet jest za duży. U mnie temperatura zbliżyła się do czerwonego pola podczas kultywatorowania ścierniska kultywatorem 2,7m w 40 stopniowym upale. Ciągnik miał tak ciężko, że na 2 biegu ledwo jechał. Ale na czerwone pole nie weszła, więc chłodzenie oleju jest zbędne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ibanezrg1
      Witam Serdecznie Ludzi z Forum
       
      Mam pytanie odnosnie Massey Ferguson 165 z lat 1967 w zwyz
      1. Traktor mialby mi sluzyc sporadycznie bardzie w teren lesny ,przywiezsc jakies drewno na opal lub w klocu , a takze koszenie 3 hektarow trawy rotacyjna, i do takich robot przydomowych ,czesem cos przewiesc- co myslicie o tym ciagniku czy warto inwestowac w takiego staruszka dodoam ze jestem tez przygotowany na wklad finansowy tylko czy nie ma problemu z czesciamy do nich i czy sa duzo drozesz jak do C330 czy 360
      2.Zastanwiam sie czy zamisat takgiego MF-165 nie kupic C330 czy 360 .Sam nie wiem bo ma okzaje kupic MF165 za jakies 7500zl na chodzie zaresjtrowany zniszczony wizulanie do wymiany opony wszytskie 4 sztuki skrzynia dziala 3.Czytalem tez natomiast ze w tym modelu 165 tez sa hamulce tak jak w C330 i 360 i ze to nie rewelacja ale jedzilem troszku C330 i tak tragicznie nie bylo
       
      Prosze o wyczerpujace odpowiedzi i wszelkie informacje o tym modelu MF165 mile widziane .Chyba ze ma ktos jakies inne porpozycje co do C330 czy C360 ale z tego co patrzylem po internecie to za C330 do remontu trzeba dac od 9tys zl w zwyz a to dalej taki pachpajek tyle ze zgrabny bo mniejszy chyba od 165
    • Przez dominikl95
      Zakupiłem MF 699 i chciałbym sie was zapytać do czego służą wajchy od podnosnika jedna od podnoszenia a druga?Proszę o wytłumaczenie do czego one służą.
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez EmoGirl33
      Witam  kupiłem ciągnik MF  274 to jest podobno takie same co Landini 6500  i chce wymienić olej i jak gdzie sa wszystkie filtry np oleju paliwa czy mógł by mi kota powiedzieć lub wysłać jakiegoś linka  jak on wygląda?
    • Przez keeway
      Witam chce obic w ciagniku podsofitke eko skora i potrzebuje czarna z czerwonym szwem zamawial ktos taka lub ma link do ogłoszenia.   Zapodaje zdjęcie.   https://zapodaj.net/47f8ce9300934.jpg.html
×