Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"

  • moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm
  • moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm
  • moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110Nm
  • moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm "

Tak jest napisane w wikipedii.

Pisałem już o tym stronę wcześniej.

Dodam tylko, że u siebie właśnie z taką siłą mam dokręconą głowice i nic jak na razie się nie dzieje.

 

Na wikipedie to ja bym nie powoływał sie bo tam połowa to bzdury. Ja mam instrukcje obsługi i napraw i tam napisali 20kg-24kg czyli mniej więcej 200-240Nm

Opublikowano (edytowane)

No dobrze, ale w Instrukcji obsługi pisało to samo. kilka postów wyżej cytowałem.

 

Może najlepiej by było wymienić na nowy ten elektromagnes niz bawić się w naprawę, która i tak niewiadomo czy coś pomoże... co o tym myślicie? Z tego co patrzyłem to koszt jego wynosi ok 100 zł.

Dzisiaj jak wrócę z pracy to popatrze może uda mi się cos zrobić z tym według waszych instrukcji, zobaczymy czy to coś da.

 

Zrobiłem dzisiaj wszystko tak jak pisaliście i po podłączeniu na krótko elektromagnesu jest pykniecie. Odkręciłem elektromagnes, rozkręciłem go, przeczyściłem styki i ta blaszkę. Po złożeniu i założeniu niestety ale nadal nie odpala poprzez kluczyk tylko słychać pykniecie w przekaźniku. Po próbie odpalenia na krótko dalej jest tak jak było czyli czasami odpali a czasami kręci się tylko sam rozrusznik. Dlaczego tak się dzieje i co to może być... czekam na dalsze propozycje jak to można naprawić.

 

Nie piszemy posta pod postem , używamy opcji "edytuj" - razor275

Jeżeli kręci się rozrusznik a nie obraca kołem zamachowym silnika tzn, że elektromagnes nie działa poprawnie, chyba że wyrobione są zęby na wieńcu to też rozrusznik nie obróci kołem zamachowym.

Co do palenia poprzez kluczyk... dochodzi prąd do cewki elektromagnesu ( tan cienki przewód)? Może gdzieś coś nie łączy jak powinno, może przy obciążeniu elektromagnes nie wybija. Zmierz czy dochodzi prąd do tego cienkiego przewodu, jeśli tak to stawiałbym jednak na uszkodzony elektromagnes. Zorzyk2 pisze bardzo mądrze o oporach, tu także może leżeć część przyczyny.

Co do kupna elektromagnesu za 100, to słyszałem, że rozruszniki szybkoobrotowe lepiej się sprawdzają zimą.

Edytowane przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Jutro posprawdzam czy wszystko łączy i czy tam prąd dochodzi do tego cienkiego przewodu.

Bardziej polecałbyś kupić cały nowy rozrusznik szybkoobrotowy niz sam elektromagnes?

Opublikowano

Zdecydowanie szybkoobrotowy. Od czasu do czasu eksploatuję władimirca z szybkoobrotowym rozrusznikiem i jednym akumulatorem 12V 140Ah. Niemal zapomniałem co to jest odprężnik. Jeśli nie chcesz kupować nowego to wymontuj stary przeczyść, przesmaruj, sprawdź ten kabelek i dopiero wtedy...

Opublikowano

Rozrusznik to koszt do 300zl jak dobrze pamiętam, ten szybkoobrotowy. Masz nowy na 2 letniej gwarancji chyba i o niebo lepszy. Przynajmniej tak twierdzi spora grupa ludzi. U siebie mam oryginalny ale jak padnie to od razu kupie szybkoobrotowy.

Opublikowano

Dzisiaj zakupiłem nowy rozrusznik własnie litewski i w końcu odpala normalnie, aż miło kręci jak wariat:) Jeszcze tylko siłownik zrobić i wszystko będzie cacy.

Dzięki wszystkim za porady:)

Opublikowano

Tylko w zimie nie kręć tym rozrusznikiem dłużej niż 20 sekund bo będziesz pisał potem, że ten rozrusznik posypał się w jeden rok. 20 sekund kręcenia 2 minuty przerwy. Ja tam już wolę polski rozrusznik od c-360 ten R11 :)

Opublikowano (edytowane)

Co Ty mówisz ?

 

Też mam szybkoobrotowy i w Tym roku nie miałem żadnego problemu żeby odpalił nawet przy ponad -20. I nie mam żadnej świecy żarowej czy płomieniowej, kręciłem tak długo aż zapalił i nic się nie dzieje. To nie stary rozrusznik że zaraz coś się przepali ;)

Edytowane przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Ale zobacz sobie np,. na pudełko pisze o tym nawet w sklepach od razu mówią (przynajmniej u mnie), żeby nie kręcić dłużej niż 20 s. Nie wiem dlaczego, chyba nie przez przekładnie nagrzewa się może? Ja go w zimę nie używam tak jak pisałem zimą ten R11 dobrze też kręci.

Opublikowano

Panowie ... mam problem z moim Władkiem .

Więc tak , gdy koszę rotacyjną gdzieś około 2 godzin ciągnik staje się "mułowaty" , nie może się zebrać na obroty - reaguje na pedał gazu z opóźnieniem , ogólnie jest słaby . Temperatury nie łapie , co to może być ?

Opublikowano

Temperatury nie łapie czy nie działa wskaźnik od temperatury? Przyciśnij go ręką mocno może masy nie łapie dobrze . Już szybciej Ci się może przegrzewa i dlatego słabnie . A kopci jak kosisz?

Opublikowano

Nie wiecie może są jakieś mocniejsze siłowniki niż c75 do władymirca bez przerabiania i rozdzielacz dwusekcyjny pływający?. Bo trudno owijarko owijać gdyż szarpie gdy tylko dzwignio ruszymy a i nie może podnieść i wykiprować balotu. Ma może ktoś kompletne wspomaganie ze sklepu agricola na allegro za 1980zł.?

Opublikowano

Mocniejszy jest np C100 od mtz-ta ale nie wiem czy pasuje, z budowy jest podobny. Rozdzielacz dwusekcyjny pływający? A z tym oryginalnym coś nie tak? Belot ile waży? Udźwig Władka na ramionach to jak dobrze pamiętam 700kg? Dasz mocniejszy siłownik to ucho oberwie. Może po prostu pompa słaba?

Opublikowano

Nie wiecie może są jakieś mocniejsze siłowniki niż c75 do władymirca bez przerabiania i rozdzielacz dwusekcyjny pływający?. Bo trudno owijarko owijać gdyż szarpie gdy tylko dzwignio ruszymy a i nie może podnieść i wykiprować balotu. Ma może ktoś kompletne wspomaganie ze sklepu agricola na allegro za 1980zł.?

 

Wymień rozdzielacz i pompę bo coś na pewno z nimi nie jest w porządku. Też się oczytałem przed podłączeniem władka do owijarki, że nie daje rady itp. ale widać tak dużo osób ma sprawną hydraulikę.

 

Ja mam nowy rozdzielacz i jak podłączyłem owijarkę to też mi wajcha ciężko chodziła ale teraz już się dotarła :D i leciutko się włącza nic nie szarpie. Jak kończysz owijać i chcesz zatrzymać owijarkę zmniejsz gazu na minimum i puść powoli wajchę na pewno nie szarpnie. Zresztą on na wolnych obrotach owija szybciej niż c-330 na pełnym gazie :D. Balota też powinno Ci kiprować bez problemu. Wczoraj miałem takie ciężkie to też ich nie czuł.

 

A jak podnosi Ci owijarkę musisz dodawać gazu aby podnieść bo jeśli tak to na pewno coś jest już zużyte.

Opublikowano (edytowane)

Jak podnosze owijarke to obroty na pełny gaz bo inaczej nie podniose i tak samo przy kiprowaniu balota owiniętego. A z prędkości owinięcia ja zadowolony i na pompie NSZ10 i teraz na NSZ16. Rozdzielacz mam oryginalny z 78r. a siłownik w tamtym roku wymieniłem ramie siłownika i uszczelniacze. Olej to Hipol zalany. Jeszcze jak traktor zimny do na pełnych obrotach sam wykipruje te 10 balotów a potem już niechce. Ja na najwolniejszych obrotach zatrzymuje ale ten przeskok podowuje szarpanie mi bo tamta dzignia nie była nigdy używana gdyż tylko do owijarki zrobiłem wyjścia teraz. No właśnie C100 nie pasuje bo się pytałem w sklepie. Rozdzielacz pływający to taki jak ma C330 czy mf 255. Jak dobrze zrozumiałem to sprzedawca mi powiedział, że jest jakiśwzmacniany C70 ale nikt o tym nie wie. A jak z tym wspomaganiem co wyżej pisałem ma ktoś?. Bo tak myślę, że jak bym włożył to niemiał bym wreszcie luzów na zawsze. Tylko czy to będzie pasować do władka z zaniżono podłogo 78r. co zamiast kabiny mieli taki baldachim i dwie duże wajchy?

Edytowane przez Risto
Opublikowano

Wymień pompę na poczatek ale pewnie to już rozdzielacz przepuszcza. Ile owinąłeś bali już nim? Mi na początku też ciężko chodziła sekcja bo też nie używana ale teraz już leciutko ( po 100 belach). Na pompie 10 bez gazu podnosi owijarkę tak samo rotacyjną czy tam wyrzucanie beli. Nawet ze stawiaczem podpiętym do owijarki tak samo podnosi.

 

Co do tego wspomagania. Niektórzy zakładają kolumny od c-360 i niby już jest spokój z tym ale chyba koszt podobny do wspomagania. Z jakiegoś auta może weź.

Albo kup nową kolumnę koszt około 600 zł. Taniej chyba na części kupić ślimak i resztę wnętrza.

Opublikowano

Witam.Panowie potrzebuje pomocy gdy moj ruski chodzi na wolnych obrotch to chodzi tak jak trzeba czyli elegansko ale jak mu dodam wiecej niz pol gazu to cos tak bije w filtrze powietrze ze nie moge juz tego sluchac,ale zatkam szmata z gory te sitko to dobrze chodzi ale jak zabiore to tak bije ale nie wiem co to moze byc i prosze o pomoc jaka moze byc przyczyna?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v