Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki problem z Mtz 82. Szarpie silnikiem w granicach 1300-1600 obr. na postoju czuć mniej ale w czasie jazdy bardzo. Dodam że, silnik po remoncie, pompa po regeneracji, końcówki nowe ustawione na 175 atm. Miał ktoś z was taki przypadek? Z góry dzięki za pomoc.  

Opublikowano

Cześć, Nie wiem jak bardzo Ci to szarpie. Miałem kiedyś tak, że dodawał i ujmował sobie gazu zarówno na postoju i w jakimś tam przedziale obrotów. Winny okazał się regulator obrotów na pompie. Ciekawostką jest to, że była ona po regeneracji/sprawdzeniu. Wymienili go i jak ręką odjął. Zastanawia mnie tylko to czemu miałem git obroty zanim ją oddałem. 

Opublikowano

u mnie stukał metalicznie jak wtryski miałem zajechane, teraz w końcu ma ten swój charaktyrystyczny ruski ryk :D

Opublikowano

Tylko w moim przypadku to już trzecia pompa i jest na pewno dobra. Jeszcze spróbuję podłączyć paliwo bezpośrednio z bańki z pominięciem filtrów. Może gdzieś powietrze łapie 

Opublikowano

Tylko w moim przypadku to już trzecia pompa i jest na pewno dobra. Jeszcze spróbuję podłączyć paliwo bezpośrednio z bańki z pominięciem filtrów. Może gdzieś powietrze łapie 

Pompy wtryskowe zmieniałeś kompletne ? To znaczy z pompką zasilającą i zaworem utrzymującym stałe ciśnienie w korpusie pompy wtryskowej ten z kulką?  Miałem kiedyś podobnie , oddałem pompę do regeneracji i jak wróciła to silnik tak pracował. Gość sprawdzał kilka razy w końcu się poddałem i z eksperymentu założyłem nową pompę od ltz. Silnik zaczął niesamowicie równo pracować , więc pompa po regeneracji poszła na półkę.  Jak ją gość regenerował to założył nową pompę zasilającą którą po pewnym czasie pożyczyłem na wieczne oddanie.  W sierpniu kolega miał awarie traktorka i okazało się że pompa wtryskowa mu padła , listwa się blokowała. Więc mu pożyczyłem on uzbroił ją w swoją kompletną pompkę zasilającą i zaworek zwrotny . I o dziwo jego traktor pracuje dobrze na tej pompie . Dlaczego pytam o pompkę , bo ja do swojej od ltz założyłem sprężynę na tłoczek od mtz troszkę grubsza jest. Silnik chodził, tylko na obrotach od 900 w dół falował strasznie. Tak jakby opór tej sprężyny powodował jakieś zakłócenia pracy regulatora odśrodkowego który jest osadzony na osi napędzającej również pompkę zasilającą. Dokupiłem sprężynę po kilku dniach i po wymianie wróciło do normy. 

Opublikowano

może wtrącę swoje trzy grosze u mnie na szarpanie i nierówną pracę nic nie pomagało ani regulacja pompy i wtrysków ani wymiana regulatora ale gdy jeździłem z przyczepą i sprężarka była włączona to silnik pracował dużo równiej okazało się że był duży luz na kołach rozrządu pomogła ich wymiana

Opublikowano

może wtrącę swoje trzy grosze u mnie na szarpanie i nierówną pracę nic nie pomagało ani regulacja pompy i wtrysków ani wymiana regulatora ale gdy jeździłem z przyczepą i sprężarka była włączona to silnik pracował dużo równiej okazało się że był duży luz na kołach rozrządu pomogła ich wymiana

Pisałem w którymś z postów że ludzie robią remonty silników polegające na wymianie najczęściej zestawów naprawczych tłok cylinder i pierścienie. A jak już wymieniają niby wszystko to i tak w 99% nikt nie wymienia kół rozrządu czy chociaż mosiężnych tulei na których te koła pracują. A przecież nawet koło napędzające sprężarkę i pompę wtryskową osadzone jest właśnie na takiej tulei i myślę że ma ciężką pracę napędzając pompę i sprężarkę. I tak sobie pracują 30 lat bez zmiany , ja teraz kończę składać silnik i właśnie zwróciłem uwagę na te koła . Po zablokowaniu wałka rozrządu i próbą obrócenia wałem korbowym w prawo i lewo wyszedł taki luz że mogę go porównać do przeskoku spokojnie o 1 ząbek jak nie więcej. Po zsumowaniu na wszystkich kołach po troszkę tego luzu na końcu wychodzi dużo. O wałku rozrządu nie wspomnę bo tam to już nikt nie zagląda.  

Opublikowano

napisałem tylko że u mnie tak było zanim do tego doszliśmy to też trochę czasu i pieniędzy upłynęło a w omawianym przypadku to jeszcze może być 100 powodów że ten silnik nie pracuje tak jak powinien i myślę sobie że posiadacze mtz-ów dzielą się na dwie grupy ci którym problem ten nie przeszkadza i mają spokojne życie oraz ci którzy się tym przejmują i oni każde pieniądze by dali i czas niograniczony żeby ich ciągnik pracował tak jak tego bratanka z Węgier  osobiście też się do nich zaliczam i proponuję założenie nowego tematu "co dziś zrobiłem przy swoim mtz" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v