Skocz do zawartości

Polecane posty


taki_jeden    0

Witam serdecznie 

posiadam ciagnik mf 3080 E ciagnik zima oblugiwal gospodarstwo (gdyz ma zolozony tur) i wozil bele na wolnych biegach wszystko bylo dobrze, wiosna jadac do pracy z lekka maszyna (rozgarnac kretowiska i nierownosci) zauwazylem ze podczas przezucania z 3 na 4 ma ciezko "zalapat'" (tzn bieg wszedl sprzeglo puscilem na poczatku 20-30m jakby lekko na sprzedle dalej trzymal) po dojechaniu na miejsce jezdzac z wluka i rownajac nierownosci mial problem wtargnac sie pod nieduza gorke (na 2 wybkiej) a nawet stawal czasem, zwlaszcze podczac zkretow podjezdzajac ale nwm czy to mialo wplyw bo poprostu musilem tam zakecac na niewielka gorke, zrobilem  8 ha wracajac do domu juz mial nieduzy problm z wbiciem 3 (jakby dalej na sprzedle trzymal) ale i 4 weszla, w domu na wolnych biegach porobil kilka dni ale rowniez mial problemy np. gdy w turze byla bela a kola akurat wpadly w dolki (to samo jakby nie mogl sprzedla odbic czy sie slizgalo) pozniej jeszcze raz pojechalem na pole bo musialem nieduzy kawalem pobronowac a tur byl potrzebny dodatkowo.. weszla nawet 4 ale tak samo sie slizgala a na polu mial problem podjechac pod nieduze nierownosci jadac na 2 szybszej ze na 1 musialem przezucac, ktora tez slabowala na gorkach... wrocilem do domu (4 o dziwo weszla ale tez sie slizgala) i w domu widze ze na wolnych biegach z bela ma problemy by ruszyc

a jeszcze dodatkowo powiem ze gdy wrzuce bieg i nieche zbytnio ruszyc to gdy dodam wiecej gazu i lekko spusze to powoli ruszy

Teraz moje pytanie jest nastepujace od czego mam zaczac czy to moze byc wysprzeglnik, cos innego czy oby nie sprzeglo?

 

Z gory dzieki za odpowiedz :)

Pozdrawiam Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

corrado    217

Jeśli chodzi przy Turze to niestety obstawiał bym sprzęgło, objawy na to wskazują :/.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dil3    7

Zacznij od wysprzeglika. ale obawiam sie ze masz przegrzane sprzęgło. Ja kiedyś to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


taki_jeden    0

Niestety tez mi to pasuje ze pewnie okladzina sie konczy... ale myslalem ze moze znajda sie jakies alternatywne rozwiazania ( tansze i latwiejsze:) ) bo sprzeglo to juz troche roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

corrado    217

Jeśli koniec sprzęgła, a na to wskazuje to alternatywy nie ma trzeba rozpoławiać ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki_jeden    0

wgl napewno trzeba rozpolawiac... nie dojdzie bocznym deklem? 

i takie pytanie petoryczne.... bo tam jest mokre sprzeglo to ono nie ma dodatkowego filtra? bo nic nie znalazlem na ten temat a wiem ze jak np w jbc przy mokrym sprzegle jest dodatkowy filterek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

mokre sprzęgło. aleś wymyślił. szukaj mechanika co Ci docisk wymieni i sprawdzi koło zamachowe bo się może okazać że tarcza jeszcze dobra
U mnie przynajmniej tak było choć która tarcza była to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Jak by wysprzęgnik siadł to były by zgrzyty przy zmianie biegów a tak jak jest jak piszesz to wina tarczy ewentualnie docisku innej opcji jak rozpołowienie nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

corrado    217

Skąd tam Ci się znalazło mokre sprzęgło? Jest suche mogę Cię zapewnić, chyba że poszedł uszczelniacz na wale korbowym i olej się dostaje :). A tak na serio to o mokrym sprzęgle to Ty może w skrzyni czytałeś.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


corrado    217

Schematu nie mam więc nie podeślę. Rozkręcasz ciągnik na łączeniu się skrzyni z silnikiem odczepiasz/odkręcasz/rozczepiasz wszystko co łączy się z kabiną i silnikiem tak abyś mógł odjechać przodem z silnikiem, wtedy już wszystko masz na wierzchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukbold    411

Czytając twoje teksty i płynący z nich brak podstawowej wiedzy o MF radze poszukać mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki_jeden    0

oj wiem :P moze wiedzy nie mam duzo bo dopiero sie ucze ojcu maszyny skladac ale jak lozyska na walku ataku w nim wymienilem z pol roku temu to i z tym moze sobie poradze ( ew znajomego zawolam jak bd rozlozone zeby okreslil czy to tarcze czy docisk czy jeszcze cos innego :P)  a dzieki wszystkim za pomoc 

Narazie jeszcze nie bd rozpolawial bo innegu tura trzeba skombinowac na ten czas ale jak zrobie to napisze co bylo 

a narazie schemaciki by mi sie przydaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Radzę przy okazji wysprzęgnik przejrzeć ewentualnie zmienić w nim uszczelniacz żeby po wymianie sprzęgła za rok znów nie rozpoławiać bo uszczelniacz padnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


XMK13    365

Jednak jak oryginalny uszczelniacz, to lepiej go zostawić, bo nowy może nie być najlepszej jakości. Do tego nowy musi być firmowy, żaden zamiennik, bo zamienniki często nie trzymają.

Tu jest instrukcja napraw MF 30xx/31xx: http://www.tractoor.pl/cignik/naprawa-ciagnika/180-massey-ferguson-/2127-30xx-i-31xx.html

Tu jest sprzęgło (cz. 5) : http://www.tractoor.pl/images/stories/Schematy/mf/mf3031/MF30315.PDF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez afro6
      Witam!
      Jest to mój pierwszy post więc jeżeli coś zrobiłem źle lub umieściłem temat nie w tym miejscu to proszę o poprawienie.
       
      Szukałem w inny postach pomocy ale niestety nic nie znalazłem
       
      Wczoraj moim masseyem jeździłem z agregatem ścierniskowym i wszystko ładnie pięknie aż do momentu gdy zablokował mi się podnośnik, podniosłem do góry chcę go opuścić a on nawet nie drgnął w dół, próbowałem opuścić w trybie awaryjnym na guzikach pod kabiną i nadal nic. Sprawdziłem wszystkie kostki, zdjąłem klemę z aku założyłem i nadal nic. EHR pokazuje że niby wszystko działa, strzałka w górę w dół też pokazuje tyle że podnośnik nawet nie drgnie. Myślałem że to pompa ale hydraulika działa ładowacz czołowy normalnie chodzi reszta tez. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc. Pozdrawiam
    • Przez Jurek25
      Witam mam problem ze skrzynią biegów w mf3080  16/16 autotronic po wcisnieciu hamulca cos przeskakuje w skrzyni biegów nie ważne czy naped jest włączony czy nie, przy duzej predkosci też co to moze być????
×