Skocz do zawartości

Tajemniczy wzrost poziomu oleju w MTZ 82


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Na początku chciał bym przywitać wszystkich użytkowników forum.

Przestudiowałem kilka podobnych tematów  na forum ale żaden chyba nie jest podobny do mojego.

MTZ -ta kupiłem miesiąc temu i absolutnie nie znam się  na niuansach budowy tego ciągnika i stąd moja prośba o pomoc.

Ciągnik wyprodukowano w 1989 r więc jeszcze z serwo.Nietypowość wzrostu poziomu oleju polega na tym że następuje podczas postoju ciągnika . Olej wymieniłem tydzień temu we wszystkich układach czyli  silnik ,serwo ,hydraulika.

Trzy dni temu zauważyłem że poziom wzrósł ok 1cm więc zlałem ok 1l taki sposób  aby stan był idealnie na linii max,dziś sprawdziłem i znowu poziom podniósł się o kilka  mm.

Dodam że zmierzyłem poziom w serwo i pozostaje bez zmian, olej nie śmierdzi ropą ani nie widać śladów płynu chłodzącego  , jedyne ci mi teraz przyszło do głowy to to że nalałem do hydrauliki pomad stan ale z tego co wyczytałem olej z hydrauliki nie może się przedostać do silnika.

Czy macie jakieś sugestie co do przyczyn usterki .

Aha ciągnik przed wymianą oleju pracował tylko kilka godzin aby się rozgrzał i nie wiem czy wcześniej występował te problem

Pozdrawiam Krzysiek.

Opublikowano

Jeśli puszcza pompka zasilająca do oleju w pompie, a z pompy dalej (centralne smarowanie), to wystarczy , że poziom paliwa w zbiorniku jest wyżej niż pompka zasilająca, a na zasadzie naczyń połączonych będzie przepływ ze zbiornika, przez pompę wtryskową do silnika.

Opublikowano

Dziś małe zaskoczenie .

Spuszczałem powoli napływający olej aż się poziom sam ustabilizował , po prostu pewnego razu poziom zatrzymał się na kresce max  i przestał rosnąć, w między czasie ciągnik  zrobił kilkukilometrową przejażdżkę i wszystko ok.

Wczoraj rozsiewałem nawozy, robota lekka sinik chodził kilka godzin .

Po powrocie do domu tata sprawdza poziom  a tu zonk na bagnecie ani śladu oleju to dwóch minutach pojawił się sięgając ledwie  kreski min.

Więc się zastanawiam czy olej może gdzieś zostać np w filtrze lub chłodnicy oleju  i powoli spływać do miski co by tłumaczyło powolny wzrost poziomu do pewnego momentu oraz nagły jego ubytek po zakończeniu pracy?

Opublikowano

no to raczej jasne że jak tylko zgasisz silnik to olej jest jeszcze rozchlapany po całym silniku i peryferiach :)  w mtz instrukcja głosi że poziom oleju trzeba sprawdzać na ciepłym i po 15 minutach od zgaszenia kacapa, wtedy powinieneś mieć stan oleju w normie. U mnie też tak jest na zimnym pacze jest ponad max troszke, zapuszczam go w pługi i po godzinie pacze i oczy przecieram bo nima oleju a jak zgasze poczekam te 15min i jest książkowo. gdzieś już było o tym na forum

Opublikowano

Sytuacja się powtarza  po stwierdzeniu braku oleju  na bagnecie dolałem taką ilość aby jego poziom był miedzy kreskami min i max po kilku dniach poziom sięga  dobre 0,5 cm ponad max i może wszystko by było ok ale zastanawia się czy  w to zjawisko nie powoduje gorszego smarowania podczas pracy .

Ciśnienie jest cały czas wzorcowe i wynosi 3.

Opublikowano

Panowie podgrzewam troszke temat. 

Ostatnio zauważyłem ze w moim mtz 82 z 95 rokuprzybywa oleju w silniku. Olej jest rzadki ma niby normalny kolor i lekki zapach jakby spalin. Płynu chłodniczego nie ubyło. Wydaje mi sie że jest troszke mniej oleju  do wspomagania i że gorzej ono chodzi.  

Wie ktos co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy 

Opublikowano
6 godzin temu, Bolo77 napisał:

Panowie podgrzewam troszke temat. 

Ostatnio zauważyłem ze w moim mtz 82 z 95 rokuprzybywa oleju w silniku. Olej jest rzadki ma niby normalny kolor i lekki zapach jakby spalin. Płynu chłodniczego nie ubyło. Wydaje mi sie że jest troszke mniej oleju  do wspomagania i że gorzej ono chodzi.  

Wie ktos co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy 

Wymień pompe wspomagania tą co jest pod alternatorem bo pewnie ci puszcza olej do silnika i powinno być ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v