Skocz do zawartości
mak

Tajemniczy wzrost poziomu oleju w MTZ 82

Polecane posty

mak    0

Witam 

Na początku chciał bym przywitać wszystkich użytkowników forum.

Przestudiowałem kilka podobnych tematów  na forum ale żaden chyba nie jest podobny do mojego.

MTZ -ta kupiłem miesiąc temu i absolutnie nie znam się  na niuansach budowy tego ciągnika i stąd moja prośba o pomoc.

Ciągnik wyprodukowano w 1989 r więc jeszcze z serwo.Nietypowość wzrostu poziomu oleju polega na tym że następuje podczas postoju ciągnika . Olej wymieniłem tydzień temu we wszystkich układach czyli  silnik ,serwo ,hydraulika.

Trzy dni temu zauważyłem że poziom wzrósł ok 1cm więc zlałem ok 1l taki sposób  aby stan był idealnie na linii max,dziś sprawdziłem i znowu poziom podniósł się o kilka  mm.

Dodam że zmierzyłem poziom w serwo i pozostaje bez zmian, olej nie śmierdzi ropą ani nie widać śladów płynu chłodzącego  , jedyne ci mi teraz przyszło do głowy to to że nalałem do hydrauliki pomad stan ale z tego co wyczytałem olej z hydrauliki nie może się przedostać do silnika.

Czy macie jakieś sugestie co do przyczyn usterki .

Aha ciągnik przed wymianą oleju pracował tylko kilka godzin aby się rozgrzał i nie wiem czy wcześniej występował te problem

Pozdrawiam Krzysiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl69    0

na moje to pompa paliwa pcha paliwo do silnika .uszczelniacz poszedł daj ją do regeneracji i masz spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

miałem ostatnio taką sytuację raz w busie a raz w traktorze w traktorze wyszło ze uszczelka miski olejowej była zjechana Ale to był Ursus 904 a w busie spuscilismy i skończyło przybywać
więc wymień uszczelkę miski olejowej i powinno być ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Jeśli puszcza pompka zasilająca do oleju w pompie, a z pompy dalej (centralne smarowanie), to wystarczy , że poziom paliwa w zbiorniku jest wyżej niż pompka zasilająca, a na zasadzie naczyń połączonych będzie przepływ ze zbiornika, przez pompę wtryskową do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

Aha -to znaczy że jak zamknę kranik to  przestanie poziom się podnosić .

Sprawdzę ,dzięki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

Dziś małe zaskoczenie .

Spuszczałem powoli napływający olej aż się poziom sam ustabilizował , po prostu pewnego razu poziom zatrzymał się na kresce max  i przestał rosnąć, w między czasie ciągnik  zrobił kilkukilometrową przejażdżkę i wszystko ok.

Wczoraj rozsiewałem nawozy, robota lekka sinik chodził kilka godzin .

Po powrocie do domu tata sprawdza poziom  a tu zonk na bagnecie ani śladu oleju to dwóch minutach pojawił się sięgając ledwie  kreski min.

Więc się zastanawiam czy olej może gdzieś zostać np w filtrze lub chłodnicy oleju  i powoli spływać do miski co by tłumaczyło powolny wzrost poziomu do pewnego momentu oraz nagły jego ubytek po zakończeniu pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    76

no to raczej jasne że jak tylko zgasisz silnik to olej jest jeszcze rozchlapany po całym silniku i peryferiach :)  w mtz instrukcja głosi że poziom oleju trzeba sprawdzać na ciepłym i po 15 minutach od zgaszenia kacapa, wtedy powinieneś mieć stan oleju w normie. U mnie też tak jest na zimnym pacze jest ponad max troszke, zapuszczam go w pługi i po godzinie pacze i oczy przecieram bo nima oleju a jak zgasze poczekam te 15min i jest książkowo. gdzieś już było o tym na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

No ale w moim MTZ 15 min zamieniło się w kila dni bo tyle czasu rósł poziom oleju

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Po 15 minutach spłynie olej z bąka (najwięcej) a nim spłynie z klawiatury, to trochę czasu musi upłynąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Z klawiatury spłynie szybko, nie ma wąskich otworów czy szczelin tylko wielgachne dziury. Schodzi dłużej z bąka i chłodnicy oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Zależy, jaki bąk, ze starego typu schodzi szybko (dyszami natryskowymi), a z chłodnicy faktycznie wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

Sytuacja się powtarza  po stwierdzeniu braku oleju  na bagnecie dolałem taką ilość aby jego poziom był miedzy kreskami min i max po kilku dniach poziom sięga  dobre 0,5 cm ponad max i może wszystko by było ok ale zastanawia się czy  w to zjawisko nie powoduje gorszego smarowania podczas pracy .

Ciśnienie jest cały czas wzorcowe i wynosi 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×