Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zetor 8011 i ursus c385 to ten sam ciągnik, także części do c385 nie muszą być zamiennikami, te same części pasują do jednego jak i do drugiego ciągnika, a tandetne podruby można spotkać po polskiej jak i po czeskiej stronie. Nie wiem skąd jesteś, ale niedaleko mnie jest kilka sklepów, praktycznie można by było poskładać nowy ciągnik, są części mechaniczne, blacharka, szyby, itd. itp. można zamówić przez internet, jest kilka sklepów wysyłkowych. Ja mam na polu glinę i trochę górek, mam trze skibowy Vogel&noot  i nieraz ma ciężko uciągnąć. Ogólnie, prosta w obsłudze i solidna maszyna. 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, wiem że to są te same ciągniki i dla tego pytam o zetora a nie o 80 tke;-) wolałbym kupić czeskie części ale z tego co piszesz wychodzi że i u nas i u Czechów kupi się to samo chińskie badziewie:-( napisz coś jak możesz,jakie masz sprzęty podstawowe do niego (pług agregat i talerzowke np.) I jak ze spalaniem wychodzi.szukam info w necie ale różnie ludzie piszą jedni że mało pali drudzy że pije jak smok, jak to z tym jest, wiem 80 km musi z czegoś żyć.ale jakieś przykłady dodam że umie są piachy a jestem z mazowieckiego

Opublikowano

witam

Zakupiłem 8011 i mam pytanie lub bardziej chciałem sobie uściślić co do WOM - dźwignia obok siedzenia załącza WOM -  i robimy to na zagaszonym silniku, a dźwignią obok kierownicy wybieramy zależne obroty lub niezależne lub wyłączmy WOM - i robimy to wówczas ze sprzęgłem czy porostu ustawiamy dźwignie w odpowiednie położenie podczas jazdy.

A po drugie jak mogę dokładnie zidentyfikować jaki mam silnik bo tabliczka zamalowana, gdzieś czytałem ze można znaleźć na silniku odlane numery tylko nie wiem gdzie tego szukać?

Wydawało mi się ze te silniki mają chłodnicę oleju taką bańkę z boku silnika a ja czegoś takiego nie mam

Opublikowano (edytowane)

Obok siedzenia załączasz WOM, tak jak piszesz na zgaszonym silniku, dżwignia do przodu, na środku jest wyłączony, a do tyłu obroty zależne o ile w ogóle są zamontowane, bo to nie był standard. Dźwignią koło kierownicy, pociągniesz do tyłu to się uruchamia,oczywiście bez sprzęgła. Co do chłodnicy oleju, zależy jaki stary jest to Zetor, i jaki typ, być może ma chłodzenie oleju w misce olejowej jeszcze.

 

To jest nowy typ z chłodnicą oleju.

 

571391410_2_644x461_silnik-ursus-902-912

 

A to stary typ z chłodzeniem oleju w misce olejowej.

 

silnik-zetor-ursus-8011-912-8045-itp-472

Edytowane przez Sean
Opublikowano

a przy kierownicy to będą wyczuwalne skoki dźwigni przy włączaniu WOM, bo wydaje mi się ze jest tylko przód - tył.

Mam jeszcze pytanie mam stary silnik z chłodzeniem w misce olejowej, jak można spuścić płyn bo chciałem wymienić, bo mam kranik w bloku silnika jest też w nagrzewnicy i czy jeszcze gdzieś jest żeby zeszło z chłodnicy?

Opublikowano (edytowane)

Żadne skoki dźwigni przy kierownicy tylko przód albo tył, w nowym typie jest kranik przy chłodnicy, a w starym nawet nie wiem, musisz dokładnie obejrzeć, może trzeba zdjąć wąż by zeszedł płyn, chociaż wydaje mi się że gdzieś widziałem że był kran przy misie.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

u siebie nie widzę żadnego kraniku w misce, jeśli ktoś ma taki może podpowie w którym miejscu lub jakieś zdjęcie z umiejscowieniem, i jeszcze takie zagadnienie czy ten silnik będzie pracował bez termostatu czyli silnik będzie chodził od razu w dużym obiegu?

Opublikowano

Już wiem doświadczalnie odkręciłem śrubę która jest kolo śruby od oleju i wylała się woda. Teraz muszę ogarnąć cale chłodzenie bo silnik się grzeje, pokazuje jakąś tam temperaturę 30 st ale przy poszukiwaniach kranika znalazłem nie podłączony czujnik temperatury. Wiec będę musiał teraz sprawdzić czujnik temperatury co jest nie tak, termostat i pompę wody czy działa. Bo silnik był ciepły a chłodnica zimna a sprzedający twierdził ze nie ma termostatu. Dlatego tez pytałem wyżej czy jak się wyjmie termostat to silnik nie chodzi w małym obiegu - tak jest w 330.

Opublikowano

Już wiem doświadczalnie odkręciłem śrubę która jest kolo śruby od oleju i wylała się woda. Teraz muszę ogarnąć cale chłodzenie bo silnik się grzeje, pokazuje jakąś tam temperaturę 30 st ale przy poszukiwaniach kranika znalazłem nie podłączony czujnik temperatury. Wiec będę musiał teraz sprawdzić czujnik temperatury co jest nie tak, termostat i pompę wody czy działa. Bo silnik był ciepły a chłodnica zimna a sprzedający twierdził ze nie ma termostatu. Dlatego tez pytałem wyżej czy jak się wyjmie termostat to silnik nie chodzi w małym obiegu - tak jest w 330.

A skąd wiesz że się grzeje jak czujnik nie podłączony? termostat musi być, w 330 brak termostatu skutkuje dziurami w tulei na drugim tłoku i to w dosyć krótkim czasie, jeżeli już to termostat uszkodzony ale z podniesionym grzybkiem, tak by był duży obieg, a to jest znów stale niedogrzany silnik.

Opublikowano

chodzi mi o to ze sprzedający twierdził ze nie ma termostatu wiec jeśli zagrzał mi się blok silnika ( dotykając) to chłodnica tez powinna być lekko ciepła, a jeśli chłodnica była zima, to albo jest termostat albo może pompa padła, dopiero pod koniec tygodnia sobie rozkręcę to zobaczę co jest grane no i podłącze ten czujnik, to wówczas się odezwę.

 

W celu upewnienia:  czujnik temperatury jest jeden - przy pompie wody,  i nie ma różnicy ze to jest traktor z nagrzewnicą?

 

Opublikowano

A tak jak wspomniales o miarce oleju w skrzyni-mam 8145 i koniec miarki jakby ulamany-nieregularny kształt. Na końcu tego co zostało jest jakby lekko sklepany i coś w stylu trójkąta wybite jakby punkt zaznaczony, ale ciężko stwierdzić czy to fabryczne. Byłem w agromie i wziąłem bagnet od 914-wkrecam u siebie a tam co? A tam ten bagnet nie wchodzi, jest za długi i opiera się na czymś. Wlałem do siebie ok 47L oleju, to na tej mojej miarce było mniej więcej do tego "trójkąta". Gdy porównałem to do oryginalnej miarki od 914 to byłoby sporo ponad stan.

Opublikowano

Tymi nowymi bagnetami to można ryby łowić albo w gó***wnie mieszać,wgl nie mają takiej samej długości jak stary orginalny bagnet te nowe są zrobione na odpierdziel aby tylko drut był,miałem tak samo w ursusie.Najlepiej to gdzieś poszukać stary orginalny  z jakiejś skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

A tak jak wspomniales o miarce oleju w skrzyni-mam 8145 i koniec miarki jakby ulamany-nieregularny kształt. Na końcu tego co zostało jest jakby lekko sklepany i coś w stylu trójkąta wybite jakby punkt zaznaczony, ale ciężko stwierdzić czy to fabryczne. Byłem w agromie i wziąłem bagnet od 914-wkrecam u siebie a tam co? A tam ten bagnet nie wchodzi, jest za długi i opiera się na czymś. Wlałem do siebie ok 47L oleju, to na tej mojej miarce było mniej więcej do tego "trójkąta". Gdy porównałem to do oryginalnej miarki od 914 to byłoby sporo ponad stan.

Taki fabrycznie na dole ma nieregularny kształt, ja mam oryginał w Ursusie 912 i tak właśnie jest.  W Ursusie jest wkręcony  w tulejkę odpowietrzającą, być może ktoś Ci to wywalił i dlatego od 914 był za długi.

 

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Witam ogarnąłem sprawy temperatury i jeszcze parę związanych z elektryką.

I teraz dotarłem do tematu z nagrzewnica i zaworem takim oryginalnym. Nagrzewnica jakoś mi się nie nagrzewa  - w jakiej pozycji jest zawór zamknięty a w jakiej otwarty linkę trzeba pocignac czy zluzowac?

 

Opublikowano

Witam. Stalem sie szczesliwym posiadaczem Zetora 8011 i mam pytanie. Mam do kupienia agregat uprawowy i chcialbym sie poradzic czy Zetor da rade z nim pracowac. Gleby mam lekkie, bez gorek itp. Wlasciciel mowil ze ma niby 4.5m szerokosci choc nie wydaje mi sie. Kiedys kiedys ciagal go 1224 ale na 1-2 klasie. Co wy na to? Wstawie foto tego agregatu.

20180206_141030.jpg

20180206_141102.jpg

20180206_141125.jpg

Opublikowano

Pewnie że nie da rady, góra 3,20 i to jeszcze dobry silnik żeby to nazwać w ogóle jakąś robotą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v