Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam pewien problem z klimatyzacją u siebie w proximie. Po wciśnięciu włącznika nie załącza się klimatyzacja, nie czuć jej i nie świeci się ta śnieżynka (oczywiście próbowałem przy włączonym nawiewie). Trochę poszperałem na forum i na początek sprawdziłem bezpiecznik - wszystkie są OK. Pytanie co może być przyczyną niedziałającej klimatyzacji? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie? Proszę o pomoc  :rolleyes:

Edytowane przez jacek5227
Opublikowano

Sprawdź czy sprężarka po włączeniu trybu chłodzenia się załącza.Może być również tak jak pisze kolega, że czynnik chłodzący uciekł, nie miałeś ostatnio okazji żeby uszkodzić przewody z czynnikiem?

Opublikowano (edytowane)

po wciśnięciu włącznika nie słychać i nie czuć zmiany, więc chyba sprężarka się nie załącza :/ jak sprawdzić czy włącznik jest sprawny?

Edytowane przez jacek5227
Opublikowano (edytowane)

Tak jak kolega wyżej napisał otwórz maskę i zobacz czy sprężarka się załącza. Jak działa to odkręć pokrywki od wyjść do nabijania klimatyzacji i wciśnij czymś cienkim zaworek w środku i zobacz czy czynnik jest czy nie. Te wyjścia do nabijania są jedno koło sprężarki na metalowej rurce a drugie pod kabiną  koło przedniej dolnej szybki.

Edytowane przez kamil16251290
Opublikowano

Sprawdziłem, sprężarka się na załącza. Teraz chyba muszę sprawdzić kable przy włączniku i włącznik klimatyzacji  :rolleyes: mam nadzieję, ze to rozwiąże sprawę, bo po wciśnięciu ta "śnieżynka" się nie świeci, więc może coś z prądem  :D

Opublikowano

możesz po prostu podlączyć sprzęgło sprężarki pod prostownik , jeśli sprzęgło się nie załącza,to mogło się spalić,ale to raczej wina pstryczka,a nie sprzęgła :D

A i jak masz mało czynnika,to lepiej nie włączaj sprężarki,bo można ją zatrzeć ;)

Opublikowano

Gdybyś był do 100 kilometrów to mógłbym naprawić.. A na przyszłość to klimatyzację serwisuje się co dwa lata, chyba że mało jeździsz to co trzy. W układzie klimatyzacji jest też olej który należy "zmieniać" bo to tak samo jak byś w silniku nie zmieniał oleju. Pięć lat też by wytrzymał a nawet dłużej. U Ciebie jest do wymiany osuszacz (filtr) i uzupełnienie czynnika. Jeśli sprawdzałeś czy jest czynnik przez naciśnięcie zaworka serwisowego jak radził kolega @kamil  to nie radzę w przyszłości tak robić gdyż  są to zazwyczaj zaworki jak w oponach a jak to bywa przy kołach to niejednokrotnie trzeba zaworek poprawić aby powietrze nie uciekało sprawdzając to najczęściej śliną na palcu czy "bombluje". W klimatyzacji skutkuje to wyciekiem czynnika..

Opublikowano

Masz rację że trzeba sprawdzić szczelność zaworka ale takie sprawdzanie jak doradziłem z powodzeniem stosujemy  w firmie w której pracuje jak jest jakaś awaria klimatyzacji w ciągniku. Tylko że do sprawdzania używamy specjalnego preparatu do sprawdzania szczelności. 

  • Like 1
Opublikowano

Trochę mnie nie było, a wracając do tematu to klima naprawiona okazało się, że... odłączyły się kabelki od włącznika klimatyzacji  :rolleyes: dzięki za pomoc  :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v