Skocz do zawartości

Polecane posty

jacek5227    7

Witam, mam pewien problem z klimatyzacją u siebie w proximie. Po wciśnięciu włącznika nie załącza się klimatyzacja, nie czuć jej i nie świeci się ta śnieżynka (oczywiście próbowałem przy włączonym nawiewie). Trochę poszperałem na forum i na początek sprawdziłem bezpiecznik - wszystkie są OK. Pytanie co może być przyczyną niedziałającej klimatyzacji? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie? Proszę o pomoc  :rolleyes:

Edytowano przez jacek5227

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Sprawdź czy sprężarka po włączeniu trybu chłodzenia się załącza.Może być również tak jak pisze kolega, że czynnik chłodzący uciekł, nie miałeś ostatnio okazji żeby uszkodzić przewody z czynnikiem?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Już najgorzsze scenariusze snujecie... Jak nawet kontrolka się nie zapala to bym zaczął od sprawdzenia włącznika czy w ogóle sprężarka sie załącza. Możliwe że to jakiś drobiazg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek5227    7

po wciśnięciu włącznika nie słychać i nie czuć zmiany, więc chyba sprężarka się nie załącza :/ jak sprawdzić czy włącznik jest sprawny?

Edytowano przez jacek5227

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    335

Tak jak kolega wyżej napisał otwórz maskę i zobacz czy sprężarka się załącza. Jak działa to odkręć pokrywki od wyjść do nabijania klimatyzacji i wciśnij czymś cienkim zaworek w środku i zobacz czy czynnik jest czy nie. Te wyjścia do nabijania są jedno koło sprężarki na metalowej rurce a drugie pod kabiną  koło przedniej dolnej szybki.

Edytowano przez kamil16251290

Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek5227    7

Sprawdziłem, sprężarka się na załącza. Teraz chyba muszę sprawdzić kable przy włączniku i włącznik klimatyzacji  :rolleyes: mam nadzieję, ze to rozwiąże sprawę, bo po wciśnięciu ta "śnieżynka" się nie świeci, więc może coś z prądem  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

możesz po prostu podlączyć sprzęgło sprężarki pod prostownik , jeśli sprzęgło się nie załącza,to mogło się spalić,ale to raczej wina pstryczka,a nie sprzęgła :D

A i jak masz mało czynnika,to lepiej nie włączaj sprężarki,bo można ją zatrzeć ;)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

do tego jest potrzena stacja obsługi klimatyzacji...   A tak z ciekawości to ile już lat pracuje klima bez przeglądu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

Gdybyś był do 100 kilometrów to mógłbym naprawić.. A na przyszłość to klimatyzację serwisuje się co dwa lata, chyba że mało jeździsz to co trzy. W układzie klimatyzacji jest też olej który należy "zmieniać" bo to tak samo jak byś w silniku nie zmieniał oleju. Pięć lat też by wytrzymał a nawet dłużej. U Ciebie jest do wymiany osuszacz (filtr) i uzupełnienie czynnika. Jeśli sprawdzałeś czy jest czynnik przez naciśnięcie zaworka serwisowego jak radził kolega @kamil  to nie radzę w przyszłości tak robić gdyż  są to zazwyczaj zaworki jak w oponach a jak to bywa przy kołach to niejednokrotnie trzeba zaworek poprawić aby powietrze nie uciekało sprawdzając to najczęściej śliną na palcu czy "bombluje". W klimatyzacji skutkuje to wyciekiem czynnika..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    335

Masz rację że trzeba sprawdzić szczelność zaworka ale takie sprawdzanie jak doradziłem z powodzeniem stosujemy  w firmie w której pracuje jak jest jakaś awaria klimatyzacji w ciągniku. Tylko że do sprawdzania używamy specjalnego preparatu do sprawdzania szczelności. 


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Czy czynnik jest można sprawdzić po prostu włączając klimę na pełną moc i sprawdzić czy schłodzi ci ciągnik i czy nawiewy są zimne, czy raczej letnie.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek5227    7

Trochę mnie nie było, a wracając do tematu to klima naprawiona okazało się, że... odłączyły się kabelki od włącznika klimatyzacji  :rolleyes: dzięki za pomoc  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Samtron1990
      Witam
      W moim zetorze 9540 od dziś przestały działać świece żarowe, klakson oraz światła mijania i drogowe. Swieci tylko postój. Bezpieczniki sprawdziłem - dobre. Macie może jakiś pomysł od czego zacząć by szukać problemu. Z góry dziękuje. 
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez matigg
      Witam. Mam problem z hydrauliką w aresie 715. Po rozgrzaniu się oleju i użyciu jakiejkolwiek hydrauliki wyświetla kontrolkę od niskiego ciśnienia oleju w skrzyni. Mierzyłem ciśnienie na zimnym dochodziło prawie do 200 bar, na rozgrzanym oleju może o 5  mniej ale momentalnie tylko nabiło ciśnienie i wszystka hydraulika przestała działać jak by ją coś odcięło  i po chwili zapalała się kontrolka od ciśnienia. Do tego na zimnym czy na ciepłym trzeba dodać trochę gazu aby kierownica dobrze działała. Macie jakieś pomysły ? 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez pantomekrydzewski27
      Witam szanownych użytkowników. Mam problem z władkiem. Wymieniony został wlew oleju wraz z licznikiem motogodzin. Od tego owego zdarzenia nie ma w sobie mocy i się grzeje. Dodam że w rusaczku pękł ten stary korpus pewnie od przeciążenia. Co powiecie panowie? Proszę o treściwe rady. Przez głowę mi przeszło że na opak założyłem mechanizm. Ale raczej dobrze. Może olej jest już przepalony. Sam nie wiem
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.