Skocz do zawartości

Instalacja elektryczna łączona + alternator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przewody przerywane to przewody od prądnicy (zbędne) zaś czerwone to przewody które trzeba podłączyć do alternatora, przewód od zacisku 16 prądnicy należy podłączyć do reg. nap.alternatora pod zacisk nr.15. Ale jak ktoś ma problemy z rozczytaniem takiego schematu to niech lepiej zleci to komuś kto się na tym zna, bo inaczej to będą kolejne nieskończone tematy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A skoro są problemy z odczytaniem schematu, to będą jeszcze większe problemy z podłączeniem. A tak w ogóle ten schemat ma parę błędów. Poniżej zamieszczam poprawny. Czerwone przewody mają zostać, te zaznaczone linią przerywaną należy usunąć, reszta jak napisał kolega @Sadek.

post-10122-0-96721700-1454699717_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

A skoro są problemy z odczytaniem schematu, to będą jeszcze większe problemy z podłączeniem. A tak w ogóle ten schemat ma parę błędów. Poniżej zamieszczam poprawny. Czerwone przewody mają zostać, te zaznaczone linią przerywaną należy usunąć, reszta jak napisał kolega @Sadek.

attachicon.gifschemat 360.JPG

 

Przejrzałem kilka schematów i mam pytanie. 

 

W tym Twoim @Elektrotechnik na kontrolkę ładowania (literka B] idzie jeden przewód z regulatora (wersja poprawiona na czerwono bo rozmawiamy o wersji z alternatorem) drugi zaś na stacyjkę (przewód c do wejścia 58 na stacyjce).

 

Natomiast kupując instalację gotową otrzymałem schemat

 

http://zapodaj.net/images/049cece9e1abe.jpg  (nie wrzucam obrazka bo specjalnie zeskanowałem większy może komuś się przyda)

 

Tam z kolei na kontrolkę ładowania idzie ten sam przewód z regulatora (na schemacie wersja z prądnicą ale zakładamy że to ten przerywany fioletowy), natomiast drugi nie idzie na stacyjkę tylko jakby przechodził w niebieski i szedł na bezpiecznik D.

 

Nie bardzo rozumiem.

 

 

Druga ciekawa sprawa że ten schemat oryginalny Ursusa nie zakłada czujnika temperatury, nie montowali ich w 60tkach?

 

Znalazłem jednak schemat chyba typowo pod 3p (bo w takiej wersji dłubie instalację)

 

http://zapodaj.net/images/3048a413b1038.jpg

 

i tam jest uwzględniony czujnik temperatury (30) jest jednak dodatkowo czujnik zaniku ciśnienia (29). Nie mam pojęcia gdzie on jest w ciągniku :wacko:

Edytowane przez tobago
Opublikowano

Wszystkie schematy są prawidłowe tylko za dużo o nich myślisz i Ci się mylą.

W C-360 jest czujnik mechaniczny, elektryczny jest w 3p.

Czujnik spadku ciśnienia jest na rurce łączącej butle z pedałem hamulca.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W tym Twoim @Elektrotechnik na kontrolkę ładowania (literka B] idzie jeden przewód z regulatora (wersja poprawiona na czerwono bo rozmawiamy o wersji z alternatorem) drugi zaś na stacyjkę (przewód c do wejścia 58 na stacyjce).

Powinien być dołączony do zacisku 15. Schemat już  poprawiłem.

 

Ten schemat też jest prawidłowy:

http://zapodaj.net/images/3048a413b1038.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v