Skocz do zawartości

Polecane posty

mahado    0

Witam

 

chciałbym się zapytać jakie mogą być przyczyny nie działania obrotościomierza?

czy ładowanie z alternatora, a dokładniej jego brak może mięc na to wpływ oraz jakie szczotki powinny znajdować się w alternatorze (zółte czy węglowe)?

z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Jak nie masz ładowaia to nie będzie działać ehr jak działa a obrotomierz nie to może styki przy kostce podłączonej do płyty deski nie łączą warto zajrzeć i przeczyścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

lepi od razu zanieść obrotomierz do elektryka i niech poprawi luty... każdy by tylko te kostki szarpał i szarpał (2 przypadki u mnie) no ale jak nie masz ładowania to o czym w ogóle tu rozmawiamy... ladowanie to podstawa, żeby cokolwiek działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    140

Otóż to, obrotomierz bierze sygnał z alternatora, to podstawa. U mnie też był "zimny lut" i nie działał a po przetopieniu lutów  działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

dzieki za odpowiedzi

 

tak na przyszłość dodam, może ktoś będzie miał podobny problem, a mianowicie bardzo ważne jest dobranie odpowiednich szczotek do marki alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matir    0

z obrotomierzem w mfie (z własnego przypadku) muszę powiedziec ze jest dość ciekawa sprawa-nie zgodze sie że jak on nie działa to i nie działa ehr-poluzował sie jeden brunatny osamotniony kabelek przy alternatorze i nie odczytywał obrotów z alternatora.Przede wszystki trzeba sprawdzic łączenie styków przy alternatorze.


Rolnik--->z wyboru ;)

Ekonomista----> z wykształcenia :)

Agrofotowicz----> z zamiłownia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

To się nie zgadzaj. Usterki sa rózne, akurat u ciebie tyczyła sie tylko przewodu z impulsami z alternatora do obrotomierza.

A gdy nie ma ładowania to nie ma obrotomierza jak i nie dziala EHR.

Miałes jeden przypadek to nie znaczy, że już wszystko wiesz w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

z obrotomierzem w mfie (z własnego przypadku) muszę powiedziec ze jest dość ciekawa sprawa-nie zgodze sie że jak on nie działa to i nie działa ehr-poluzował sie jeden brunatny osamotniony kabelek przy alternatorze i nie odczytywał obrotów z alternatora.Przede wszystki trzeba sprawdzic łączenie styków przy alternatorze.

Obrotomierz nie ma nic wspólnego z EHR-em to prawda ale gdy nie będzie działał alternator to EHR na 100% też nie jak i obrotomierz, są to dwa niezależne od siebie elementy które mogą nie działać pojedyńczo od siebie nie zależnie ale są zależne od alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być nie tak, bowiem ciągle mam problem z obrotomierzem. alternator działa poprawnie, kabel który idzie od alternatora do obrotomierza prąd przewodzi bo sprawdzałem miernikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

A umiesz czytać? w obrotomierz trzeba przetopić luty i tyle. innej opcji nie ma chyba że uszkodzony w inny sposób... jeszcze zasilania albo masy może nie mieć... wykręcić i styki przeczyścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

a tak się zapytam jeszcze, czy regulator napięcia w alternatorze ma wpływ na obrotomierz? w jaki sposób można sprawdzić czy regulator działa poprawnie, bowiem w książce mam podane napięcie jakie powinien mieć ale nie bardzo wiem jak to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

może masz zepsuty czujnik obrotów silnika

 

a w którym dokładnie miejscu go znajdę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

no w skrzyni biegów koło tryba pompy hydraulicznej, tyle ze on nie ma nic wspólnego z obrotomierzem. daj se spokój  grzebaniem bo jak nawet napięcia nie potrafisz zmierzyć to co dopiero naprawić cokolwiek związanego z elektryką, Zresztą jak alternator ładuje prawidłowo to po kiego tu jeszcze jakieś napięcia mierzyć. Domyślam się że nawet zegarów rozkręcić nie potrafisz i wyjąć obrotomierza tak więc... daj se z tym spokój tym bardziej ze od marca tego nie rozkminiłeś. mnie to kosztowało 20zł u elektryka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

czujnik sie znajduje na skrzyni po prawej stronie (patrząć od tyłu) za tylnym kołem muśisz zmierzyc opór opór tego czujnika jak coś to pisz na priv chętnie pomogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

chłopie jak on napięcia zmierzyć nie potrafi to opór Ci zmierzy? a w ogóle kamilo96... odłącz ten czujnik i sprawdź czy obrotomierz przestanie działać a nie pisz tych swoich pierdół... czy przewód sygnałowy z obrotomierza leci do komputera czy do alternatora? i tyle w temacie

Edytowano przez lukaslukas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Witam.Nie chcę zakładać nowego tematu więc pytam tu.

Kupiłem 3 mies. temu MF 3060 i jestw nim wszystko sprawne oprócz EHR.Właściciel mówił że poprzedni właściciel spawał na nim tłumik i prawdopodobnie spalił ten komputerek ehr czy cuś.Podnoszenie mam zrobione na 2 przyciski zdjęte z błotnika.

I teraz pytanie: Czy możliwe jest aby przez spawanie czegoś na ciągniku da się spalić EHR?

Czy wystarczy kupić tylko nowy ehr czy coś mogło jeszcze uledz awarii?

 

A z obrotomierzem też mam problem raz działa raz nie :)

Edytowano przez Bartek2997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

bardzo prawdopodobne slyszałem też że gdy chce się coś spawać to odłanczać sterowniki lub częśc spawana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.