Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to Ferdek trzeba było takiego JD jak mój brać :D-a tak poważnie to właśnie mam w nim sporawo masy przypadającej na tylną oś tak że w większości sytuacji można jeździć w trybie 4x2

Jak wygląda rozkłąd masy w jd jaki nacisk jest na przedniej oraz tylnej osi?

Opublikowano

Przedni napęd naj lepiej sprawdzić w jakimś błocie ja moim ciagnikiem podczas kupna wjechałem w błoto po kupie obornika włączyłem napęd i było widać jak sie koła kręcą. :D

Opublikowano

No dobrze ale nie ma pewności że właściciel zgodzi się na taki sposób sprawdzania. Ja nigdy w życiu nie pozwoliłbym na takie coś potencjalnemu nabywcy - upierd. . . ciągnik i się rozmyśli a ja muszę go myć na nowo przed kolejnym klientem :D Najlepszy sposób to drzewo chociaż trzeba uważać żeby go niepokaleczyć albo próba ruszenia z zahamowaną przyczepą :)

Opublikowano

wystarczy przejechac po asfalcie na 5 pare metrow przy wlaczonym i wylaczonym napedzie a potem ostro zahamowac , jesli slychac roznice to naped dziala. chyba ze macie kiepski sluch to zrobcie kolo i przy wlaczonym napedzie promien skretu powinien byc duzo wiekszy.

Opublikowano

My sprawdzaliśmy napęd czy działa na trawie, było dość późno i była rosa.Wrzuciłem bieg i gaz do podłogi puściłem sprzęgło i przednie koła przez chwile się ślizgały.

Opublikowano

Napęd 4x4 przydaje się także w pracy z turem. Przenosiłem niedawno gościowi heder do mercatora 360cm z lawety na podwórko to jak podniosłem tura z tym hederem do góry to tył stracił styczność z ziemią lekko i się buksowały koła jak chciałem ruszyć więc musiałem włączyć przedni napęd i wtedy ruszyłem bez problemu. Co innego jakbym miał z tyłu obciążnik.

Opublikowano

najlepiej to zaqczep do ciągnika z tyłu na tuz coś ciężkiego np. przeciwwage albo pług najlepiej UG. rusz na pierwszym lub na drugim biegu z większymi obrotami. powinno na 100% przód trochę dźwignąć niewiele do góry a zatem i przednie koła bo trochę zerwały trawy

Opublikowano

Nie no tak to nie da się sprawdzić napędu, jak dociąży tylną oś to tylne koła się nie uślizgną bo będą dociążone a przód odciążony to nawet nie zauważy się za bardzo że przód się uślizgnie, jak już to najlepiej uczepić jakąś przyczepą, nawet pustą ale ważne żeby była dość dużą, lub co kolwiek nawet jednoosiówkę na dolny zaczep i ze zrywem ruszyć wtedy przód zapełta

Opublikowano

ja podczas orki na 1 biegu dałem więcej gazu i mi zerwało spory kawałek asfaltu więc wiem co mówię. Jestem w trakcje montowania filmiku ( filmik jest tylko podkładu muzycznego brakuje) i wstawie na youtube to podam link gdzie bez napędu by nic tam nie zrobiono. Może ktoś zna jakąś muzę o długości od 4.30min do 4.40min???

Opublikowano

Po co tak drastycznie? :D Wystarczy na gruntowym placu zrobić kółko bez napędu i z napędem, będzie widać różnice.

 

Można strzelić ze sprzęgła ale w żadnym wypadku nie dociążać ciągnika przy takich próbach. To nic nie da, tylko utrudni zerwanie przyczepności. Poza tym sprzedający może nie być najszczęśliwszy z takich eksperymentów :)

Opublikowano
ja podczas orki na 1 biegu dałem więcej gazu i mi zerwało spory kawałek asfaltu więc wiem co mówię. Jestem w trakcje montowania filmiku ( filmik jest tylko podkładu muzycznego brakuje) i wstawie na youtube to podam link gdzie bez napędu by nic tam nie zrobiono. Może ktoś zna jakąś muzę o długości od 4.30min do 4.40min???

Asfalt orałeś ??? :D

Opublikowano

No ja dzis tez mialem okazje sprawdzic co daje przodek w ciagniku, bo do tej pory nie mialem stycznosci z takim bajerem. I powiem że pelna platforma bel i laka pelna wody i bloto ze gumowce zasysalo a on sobie pojechal bez zajakniecia. Normalnym ciagnikiem bez przodu siedzenie byłoby odrazu na dizen dobry.

Opublikowano
Nie no tak to nie da się sprawdzić napędu, jak dociąży tylną oś to tylne koła się nie uślizgną bo będą dociążone a przód odciążony to nawet nie zauważy się za bardzo że przód się uślizgnie, jak już to najlepiej uczepić jakąś przyczepą, nawet pustą ale ważne żeby była dość dużą, lub co kolwiek nawet jednoosiówkę na dolny zaczep i ze zrywem ruszyć wtedy przód zapełta

 

Jak to nie? Jakby mi napęd nie działał to bym nie ruszył z tym hederem do tyłu. Czyli działa.

Opublikowano
Można też zaczepić linkę za drzewo i ciągnąć będzie widać czy wszystkie koła sie kręcą tylko uwaga na "ludzi dbających o przyrodę"

Wystarczy kawałek pasa lub taśmy na obwodzie aby nie uszkodzić drzewa :D albo podpiąć sie pod cięższy ciągnik o ile jest takowy do dyspozycji :D

Opublikowano

Na tym filmiku jest wyraźnie pokazane co daje przedni napęd przy pracy w polu.

Najlepiej jest sprawdzić czy działa przedni napęd uczepiają ciągnik za przedni zaczep do np. innego ciągnika lub przyczepy i włączyć wsteczny lub też na wstecznym powoli próbować wjechać tyłem pod górkę (stromą i najlepiej po piasku) będzie wyraźna różnica z załączonym przodem.
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Mam do was małe pytanko: Czy to prawda, że trzeba odłączać przedni napęd podczas lekkich prac(np. przewracanie siana, bronowanie itp.) i jak się jedzie po drodze?? I czy to prawda, że od ciągłego jeżdżenia można zepsuć napęd??

Opublikowano

najlepiej to było rozwiązane w ciagnikach LTZ bo napęd sie załacza automatycznie przy pośligu kól i jakby tak było w kazdym to by nie było problemów :D napęd nie może pracować cały czas ale nawet jakby mógł to przecież z napędem sie wiele gorzej jeździ .....

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. Mam do was małe pytanko: Czy to prawda, że trzeba odłączać przedni napęd podczas lekkich prac(np. przewracanie siana, bronowanie itp.) i jak się jedzie po drodze?? I czy to prawda, że od ciągłego jeżdżenia można zepsuć napęd??

Zbyt ogólnie to wszystko napisałeś, bo w łące torfowej gdzie jest miękko lepiej jest pracować z napędem bo nie zostają żadne koleiny, ten sam przejazd po grząskiej lekko łące, tzn takiej gdzie woda sika po oponach bez napędu a z napędem pozostawia dużą różnicę na powierzchni łąki na korzyść napędu, tak samo bronowanie i wszystkie inne prace w polu, im większy ciągnik tym bardziej musi być włączony napęd 4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v