Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

U nas za żytnio płacą po 1000 zł od ha tyle że kręcą po 30 beli 120 i sprzedają potem po 60-65 zł od sztuki . U siebie nakręce w pszenicy po 24 belki przy obecnych cenach nawet wołają sobie 30-40 zł z pokosu od belki to jeszcze tragedii nie ma . inna sprawa jak np ziemia lekka i z pszenicy nakręci max 10 beli to wtedy darmo wychodzi robota

Opublikowano

nikt ani słowem mi nie pomoże

 Dałeś link do kilkudziesięciu ogłoszeń o renault. Jak jesteś prawdziwym polakiem z krwi i kości to kupisz, będziesz w naprawy wpieprzał wszystkie zarobione pieniądze i myślał może nawet: dopłaty dostanę to zrobię te sprzęgło, z kasą za nawozy poczekają jeszcze 2m-c jak sprzedam byka. A I TAK BĘDZIESZ CHWALIŁ bo to zachodnie. I głupio by sąsiad co ma 1224 Śmiał się że wydałeś tyle kasy a gorszy od jego... A jak by się ktoś ze mną kłócił nie prawda, ja mam i lepsze od polskich: to niedawno widziałem znajomego w agromie który za kilka trybków do reni 90hp '88r zapłacił kilka tyś zł :) 

Opublikowano

I co w tym dziwnego, że zapłacił ?  Może stuart nie pamiętasz, ale ja bardzo dobrze pamiętam czasy FSO i Poldków i dokładnie te same argumenty - że części tanie, że to, że tamto, bo każdy kowal naprawi etc.  Dziś nawet ci, to tak twierdzili, wstydzą się tego. Tak, jeżdżą zachodnimi. Nawet z tego samego rocznika, co poldek, a jednak się trzyma. Poldek wytrzymał 12 lat i fotele wypadły dołem.

Opublikowano (edytowane)

Co do polskich aut to się zgodzę, nie jest to konstrukcja rywalizująca z zachodnimi. Ale to był socjalizm, byle co zrobić, polak i tak kupi bo granice zablokowane i nie ma konkurencji....

 

Nie dawno przez głowę przeszedł mi pomysł bo wprowadzić dopłaty (nawet 5-10%) do nowych maszyn rolniczych (jak ma to miejsce w Rosji) Tylko że maszyny musiały by spełniać nowe polskie normy jakościowe które były by surowsze niż obowiązujące w UE. W ów czas rolnik który chciał by kupić dobry jakościowo sprzęt nie musiał by szukać zachodnich maszyn, Ale to tylko przelotne myśli :)

Edytowane przez stuart
Opublikowano (edytowane)

stuart zmień dilera. Myślisz że te wszystkie ursusy i zetory to takie tanie w naprawach? Znajomy kupił niedawno piękną 914 Finn 3 tygodnie czekał za jednym wałkiem do skrzyni żeby łaskawie ktoś go dorobił za 800zl... Komfortu zero, biegi zgrzytają, spalanie smoka, żółw i zając to jakaś paranoja no i który Ursus czy Zetor wytrzyma bez remontu 20 tyś mth?

Mam ponad 2 lata Renowke z 84 roku co do niej włożyłem? Rozrusznik regeneracja za 200zl, akumulator za 360zl, pasek klinowy za 50zl, dwa gniazda hydrauliczne za 90zl, lampy przednie za 150zl oryginalne, końcówka antenowa bo się złamała 5zl. Nie liczę eksploatacji czyli olejów i filtrów. Mając Ursusa czy Zetora wiecznie coś się dziać musiało... A o Zetorze Majorze 80 nawet mówić mi się nie chce...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Ah i znowu walka na ciągniki wschodnie vs zachodnie. Nie możecie się w końcu pogodzić, że każdy pracuje tym na co go stać i tym czym generalnie mu się podoba?

 

A wracając do właściwego tematu:

Powiedzcie, czy warto zainteresować się tym piastem z ostatnich zdjęć? (najtańszym) Nie pracowałby na zbyt wielu hektarach.

https://www.olx.pl/oferta/rozsiewacz-rcw-2-i-rcw-3-CID757-IDlHg4a.html#924cf9d550

Opublikowano

Z takimi tekstami to do piaskownicy....
Btw massey i renault sa bardzo germańskie....
Ja nowymi zetorami 7211 jeździłem jak sporo z was jeszcze w planach nie bylo i w tedy to bylo naprawde cos bo człowiek miał naprawde duży komfort. Dzisiaj przy tak dużym rynku maszyn używanych cieszy sie jeszcze taka popularnością bo ludzie maja w pamięci lata ich świetności i dla nich zachodni ciągnik to abstrakcja. Ja osobiście może i kupił bym zetora zamiast Fergusona ale raz ze jest za drogi dwa lipna skrzynia trzy lipny podnośnik. Co do części to każdy sie psuje ale porządne części do zetora kosztują tyle co do zachodniego a nie daj boże ma się jakas wersje eksportowa z rewersem polbiegami itp to za częściami czekamy kilka a nawet kilkanaście dni o ile Czesi maja je na stanie.

Opublikowano (edytowane)

Mikruss święte słowa :) też się wyjezdzilem 7211 dużo. Nie ukrywajmy jest to ulepszona C-360. Co do ceny części do Zetora też wszystko tanie nie jest i tak jak wspomniałeś przy jakiś specyficznych skrzyniach tanio już nie będzie a z dostępnością części pewnie kupię szybciej do zachodniego.
Cyprian a dla Twojej wiadomości
Renault - francuz
MF - Anglik
Zetor - Czechy kiedyś Czechosłowacki
Ty myślisz że Ursus był nasz? Poczytaj historię. Duża seria kopia Zetorow, potem licencja na mfy. Nie widziałeś starszych 3512 z dopiska Massey Ferguson? Koniec kłótni Ty wiesz lepiej i tak.

P.S. Cyprian ja na tym forum jestem od 2007 roku, Ty od 2015...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Ludzie, nie karmcie trolla. Przestańcie się wymieniać poglądami z cyprianem i będzie spokój, po prostu ignorujcie jego wypowiedzi i wszyscy będziemy zdrowsi. Za miesiąc wakacje się skończą i będzie już się lżej oddychać tutaj.

 

Spróbuję naprowadzić ten temat na właściwy tor i jeszcze raz wrzucę link. Co sądzicie o ostatnim najttańszym egzemplarzu, warto takie coś kupować? https://www.olx.pl/oferta/rozsiewacz-rcw-2-i-rcw-3-CID757-IDlHg4a.html#924cf9d550

Opublikowano

Zostawcie dzieciaka, nie widzicie jak PRÓBUJE nie przeklinać?? :lol: :lol: :lol:  Przez Was go ksiądz w niedziele nie pogłaszcze po głowie  <_< 

 

@Klimek jak nie jest w stanie agonalnym, który wymusza wymianę wszystkiego po kolei, to zawsze warto ponegocjować cenę i przygarnąć do siebie

Opublikowano

No właśnie nigdy nie miałem do czynienia z RCW i nie wiem jaki może być koszt ewentualnego remontu. Bo załóżmy, że nie będę robił nie wiadomo jakiej kapitalki ale pewnie najbardziej zużytymi elementami mogą być taśma, rolki napinające, łańcuch, koła zębate, pewnie jest tam jeszcze przekładnia kątowa? Powiedzmy, że kupię coś co okaże się kupą gruzu, ile wówczas remont może wynieść wyżej wymienionych elementów?

Opublikowano

W RCW taśma się zużywa,

rolki raczej sie nie psują, zwróć uwagę czy paka pod tym malowaniem nie jest zgnita i czy jest szczelna, przekładnie w dobrym stanie, no i bębny z przodu oraz z tyłu są w dobrym stanie.

U mnie właśnie bęben z przodu właśnie się rozleciał.

Opublikowano

Taśma kosmicznie droga nie jest. Szukaj takiego z dwoma talerzami, bo na jeden strasznie wąsko sieje, trzeba dużo jeździć. Ważne sa przekłądnie z tyłu bo są bardzo drogie. Te akurat mają hydraulikę do napędu talerzy. Ja bym brał tego do remontu, nie jest jeszcze taki tragiczny

Opublikowano

Mam rcw 2(taki jak ten ostatni) kupiłem go w częściach, radzę sprawdzić jak gumowe łączniki wałków i łożyska tego co wychodzi ze skrzyni na napęd taśmy, duże obciążenie i robi się skos, części do skrzyni też są dostepne( też robiłem). Talerze odrazu wyrzuciłem i zrobiłem nowe, pomyślałbym jeszcze nad wyższym obumieniwm bo ma dość mały prześwit. Jak nie zgnity to pożądny sprzęt

Opublikowano

Brawo stuart :D

Nie sztuka się kłócić, ważne, aby wyciągnąć z tego coś konstruktywnego i pożytecznego.

RCW to ogólnie dość fajne sprzety, tylko nie warto ładować go po sam dach, bo ramy tego na dłuższą metę nie wytrzymują, z tego samego powodu urywa się też taśma. Warto zadbać o rolki i smarowanie przekładni. Do nich najlepiej smar półstały, bo ze szczelnością nawet w nowych przekładniach jest tak sobie.

Opublikowano

U znajomego stoi rozsiewacz do wapna ale z łańcuchem na podłodze i wiem właśnie że ładowali full tak aż się zapychał przy talerzach i kij strzelił taśmę... 

Opublikowano

co do tych RCW rozsiewałem krede 1 i ostatnim ze zdjęć. pierwszy naprawdę fajny sprzęt na łańcuchy tu uwagę trzeba zwrócić na zębatki napędowe łańcucha bo jeśli był przeładowywany zwłaszcza wapnem sypanym typu kreda to łańcuch scierał te zębatki i stoi i przeskakuje no i oczywiście silniki hydrauliczne  czy robią robote- ogólnie dobrze rozsiewai szeroko. ostatni naped tarcz z womu i tasma też.  ten rozsiewa trochę gorzej jeżeli gumowetarcze są już zbyt miękkie. ten ze zdjęcia toskrzynia już się konczy przy tasmie wiecnapewno do remontu. mam takiego na części przekładnie napędu tarcz i tasmy i same tarcze tylko że zamarzły do uruchomienia w cenie złomu.

Opublikowano

4 lata temu sprzedałem swoją za 3 tyś zł. Sąsiad swoją nie dawno na złom wywiózł bo nikt mu nawet 1000zl nie chciał dać

Opublikowano

Ogólnie tak właśnie 4 lata temu po tamten rok masę takich rzeczy kupowali na dobre pieniądze na Ukrainę i Białoruś, teraz to jakoś wszystko ucichło

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v