Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

No niby można, ale nam mechanicy mówili żeby tego unikać szczególnie pod obciążeniem. Schoć jeżeli napęd jest wyłączany przy skrętach to też sie załącza przy jeździe... Niektóre ciagniki są jeszcze podatne na zrywanie tarczek np. Fendt serii 300 z lat '90.

Opublikowano

Na wiosnę będzie ciężko bo będe siał siewnką Amazone ZA-F 1003 z prędkością 12/13km/h i chce siac bez napędu żeby zboża nie pocharatac (nie mam ścieżek). A jest taki upierdliwy dołek gdzie będe musiał włączyc napęd (nie wiem czy nawet to pomoże) bez stawania jak zaczne się kopac bo potem nie wyjadę i będzie popa na całą wieś ze ciagnik kupiłem i w pierwszej pracy go utopiłem :)

Opublikowano

Przed dołkiem włącz napęd, gdy nie bedzie róznicy w predkosciach obrotowych, jest wyraźne szrpnięcie gdy sie włącza naped w ostatniej chwili. W ogole uważam, że w polu w ogole nie powinno sie pracować bez napędu... Nawet jak talerzuje to jak wyłącze napęd to ciągnik traci troche na predkosci. W koncu to nie asfalt zeby sie gumy zużuwały. A paliwa wiecej idzie w jezdzie 2x4. I nie łodzcie sie że oszczedzacie cokolwiek przy takiej jezdzie... Bez 4x4 to nie robota...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z napędem mniejsze koleiny powinieneś robić, poza tym z napędem zawsze się lepiej skręca, bo przodek idzie zadanym torem.

  • Root Admin
Opublikowano

piszecie zeby nie włączac przedniego napedu podczas jazdy - to jak to jest ze przy hamowaniu automatycznie załącza się przedni napęd i wtedy ciągnie na 4 koła?

Opublikowano

piszecie zeby nie włączac przedniego napedu podczas jazdy - to jak to jest ze przy hamowaniu automatycznie załącza się przedni napęd i wtedy ciągnie na 4 koła?

 

to wtedy nie ciagnie tylko hamuje na 4 kola

Opublikowano

Yacenty-jakaś firma (niejedna chyba) oferuje takie moduły które dezaktywują włączanie przedniego napędu przy prędkościach zdaje się do 10 km/h ?Moim zdaniem bardzo fajna sprawa-choćby przy pracach w ładowaczu-faktycznie hamowanie z dużej prędkości to tak dosyć nieciekawie się człowiekowi na duszy robi biggrin.gif jak pomyśli o siłach działających na sprzęgło przedniego napędu ...

Opublikowano

Ale przeżywacie z tymi siłami przenoszonymi przez sprzęgło. Ono właśnie po to jest żeby duże siły przenosiło. Sprzęgło nie jest z papieru żeby się rozleciało zwłaszcza mokre wielotarczowe. A wyłączanie napędu powyżej 13 czy 15km/h jest tylko po to żeby niepotrzebnie nie zdzierać przednich opon, Oczywiście można to wyłączyć bo w specyficznych przypadkach potrzebne jest 4x4 przy większych prędkościach np. odśnieżanie dróg.

Opublikowano

Yacenty? Tępisz wszędzie, że ludzie nie czytają ze zrozumieniem... A gdzie tu ktoś napisał, żeby nie włączać przedniego napędu podczas jazdy? Jest mowa o tym, żeby nie włączać przedniego napędu, gdy tylne koła mają wyraźnie duży poślizg, i znacząco inną prędkość obrotową od przednich. Bo wtedy cierpi to sprzęgło odpowiedzialne za przekaz napędu.

Przy hamowaniu nie nie zauważyłem żeby tylne koła szybciej sie blokowały od przednich, tym samym blokowanie następuje przy jednakowej prędkości obrotowej.

To jest post zaczynający wątek:

I jeszcze mam pytanko czy mogę włączyc przedni napęd w czasie poślizgu lub gdy ciągnik ma ciężko, oczywiście bez stawania?

  • Root Admin
Opublikowano

Blokadę można włączać pod obciążeniem ale przedni napęd to nie radzę, tzn. jak np. zakopujemy się i dopiero mu wdusimy napęd.

chodziło mi o ten post :D tak go zinterpretowałem ze nie należy włączać przedniego napędu w trakcie jazdy

Opublikowano

A jak np. będe jechał z ciężarem i to dużym (15t) na przyczepach i jak zaczne hamowac to będe hamował na 2 czy na 4 koła przy prędkosci 30km/h? I czy może się coś stac z przednim napędem?

Opublikowano

Kto mi powie co oznacza w typie silnika i czym się różnią

4045TL Wiem że T to turbo natomiast literka L mnie interesuje

4045H tu chodzi o literke H

Teraz modele

6400 no to wiadomo

6400 SE itu literka S i U

Bardzo proszę ułatwi mi to w wyborze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v