Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napisz jaką masz do wyboru.... :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W tym MF nie ma skrzyń bez półbiegów! Jest skrzynia Speedshift i Dynashift.

 

Speedshist (skoczek)- 16/16, 4 biegi, 1 wzmacniacz, reduktor i rewers. Jest to dużo prostsza skrzynia, synchronizowana ale znam przypadek, że nie chodzi wzmacniacz( reszta działa) i wtedy ma się szkrzynie 8/8 ;) .

 

Dynashift- 32/32, 4 biegi, 4 półbiegi, reduktor i rewers. Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia, dosyć skomplikowana, praca tą skrzynią to przyjemność :D, trzeba się tego tylko nauczyć( np praca w temp. ujemnych).

 

O te skrzynie trzeba dbać, pilnować wymian oleju( taka wymiana oprze się o 1000 zł, zamiennik filtra 200, oryginał 400zł) no i nauczyć sie obsługi. Nie jest to Zetor czy Ursus gdzie wsiada się i od razu wiadomo co i jak, w MF warto przeczytać instrukcję :) .Dodatkowo nie można zmieszać oleju z jakimś hipolem z Zetora czy ciapka(wspólne maszyny), może to drogo kosztować.

Opublikowano
W tym MF nie ma skrzyń bez półbiegów! Jest skrzynia Speedshift i Dynashift.

 

Speedshist (skoczek)- 16/16, 4 biegi, 1 wzmacniacz, reduktor i rewers. Jest to dużo prostsza skrzynia, synchronizowana ale znam przypadek, że nie chodzi wzmacniacz( reszta działa) i wtedy ma się szkrzynie 8/8 ;) .

 

Dynashift- 32/32, 4 biegi, 4 półbiegi, reduktor i rewers. Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia, dosyć skomplikowana, praca tą skrzynią to przyjemność :D, trzeba się tego tylko nauczyć( np praca w temp. ujemnych).

 

O te skrzynie trzeba dbać, pilnować wymian oleju( taka wymiana oprze się o 1000 zł, zamiennik filtra 200, oryginał 400zł) no i nauczyć sie obsługi. Nie jest to Zetor czy Ursus gdzie wsiada się i od razu wiadomo co i jak, w MF warto przeczytać instrukcję :) .Dodatkowo nie można zmieszać oleju z jakimś hipolem z Zetora czy ciapka(wspólne maszyny), może to drogo kosztować.

 

Zapomniałes jeszcze o speedshift 32/32 4 biegi, dwie grupy biegów A/B zmienianych hydraulicznie, rewers, 1 półbieg jest to chyba najlepsza opcja ponieważ jest to coś po środku pomiędzy speedshift 16/16 a dynashift poniewaz jest duża liczba przełożen a skrzynia dośc prosta w naprawie i zapewne mniej podatna na uszkoszenia z powodu złego uzytkowania niż dynashift.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz rację , wcześniej o niej nie wiedziałem, ale jak przejrzałem konedate to już wszystko jasne ;) .

Wg. mnie do pracy najlepsza jest skrzynia Dynashift, 4 połówki to super sprawa, pod względem napraw Speedshift 16.

Opublikowano

Ze skrzyń w MF 30xx najbardziej zadowoleni sa mechanicy :D .

Spotkałem dwa rodzaje skrzyń (mniej awaryjna)16/16 i(złom) 32/32 obie z półbiegiem , róznica między nimi to taka ze 32-ka ma grupy AB. Jesli była jakas inna konfiguracja to było w nich grzebane i kombinowane.

Serwis Korbanków kiedys sie wygadał i powiedzieli że skrzynie z lat 87-91 były wadliwe , później zmienili producenta i niby jest lepiej.

Często trafiaja sie egzemplaże z już wymienionymi skrzyniami jescze na zachodzie i taki ciagnik moze jeszcze pochodzic ale jak ktoś kupuje ciagnik za 30 kilka tyś to niech nie spodziewa sie ze nie będzie miał problemów.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam Speedshift AB i półbieg, nie zła sprawa tyle że przy zmianie z A na B przy dużym ciężarze trzeba uważać :). Mojego Taty znajomy ma MF 3060 87 bez półbiegów

Edytowane przez ThePerkins
Opublikowano

Mój 3060 87r też ma skrzynię AB żółw, zając bez półbiegów i takie pytanie czy da się dołożyć taką przystawkę ze wzmacniaczem momentu? jaki może być koszt? wie ktoś coś w tym temacie...

Opublikowano (edytowane)

najlepiej bez półbiegów bo wrazie awari skrzyni jest mniejszy koszt zrobienia skrzyni bez pólbiegów

 

glupoty takie piszesz ze glowa boli. najlepsza skrzynią jest dynashifft z 4 polbiegami. mam dwa fergusony z tymi skrzyniami. bardzo dobrze sie sprawuja, rewelacja w polu, mozna idealnie dopasowac predkosc do wykonywanej pracy, jeden polbieg to stanowczo za malo. akurat polbiegi to ostatnia i najmniej awaryjna rzecz, ktora sie psuje w tych ciagnikach. skrzynia dynashift czy spedshift sa dokladnie takie same. wiec koszty naprawy tez sa takie same. roznica jest tylko w tym mechanizmie ktory jest PRZED SKRZYNIA biegow czyli spedshift lub dynashift. wygladaja tak samo (dynashift troche wiekszy), zasada dzialania rowniez ta sama czyli cieniutkie tarczki ktore pod cisnieniem oleju sciskaja sie i zalaczaja dany polbieg. roznica jest tylko w ilosci tych tarczek. w dynashift jest ich wiecej, stad te 4 polbiegi. najgorsza skrzynia jaka moze byc od ktorej to wlasnie sie wziela pogloska ze massey ferguson ma kiepskie i awaryjne skrzynie to skrzynia AB. radze omijac traktor z taka skrzynia szerokim lukiem. te skrzynie to nie wypal. wada konstrukcyjna. pozostale bez znaczenia. dynashift czy spedshift. obie pracuja bardzo dobrze o ile lejemy odpowiednie oleje.

Mój 3060 87r też ma skrzynię AB żółw, zając bez półbiegów i takie pytanie czy da się dołożyć taką przystawkę ze wzmacniaczem momentu? jaki może być koszt? wie ktoś coś w tym temacie...

 

raczej sie nie da.daj sobie spokoj, lepiej sprzedaj ten traktor poki chodzi i kup dynashift. przerobka gdyby nawet byla mozliwa to sa to  duze koszty. caly wzmacniacz, elektrozawory plus elektronika i masa innych drobiazgow

Edytowane przez matmixmix
Opublikowano

Chciałem się tylko zorientować czy to realne ale chyba lepiej za parę lat dokupić coś większego. A co do skrzyni to nie narzekam już chyba z 6 lat lata bez żadnych problemów i o sprzedawaniu tego ciągnika nie ma mowy bo znaleźć taki w takim stanie to trzeba nie mało tys. km zrobić

Opublikowano

Mój 3060 87r też ma skrzynię AB żółw, zając bez półbiegów i takie pytanie czy da się dołożyć taką przystawkę ze wzmacniaczem momentu? jaki może być koszt? wie ktoś coś w tym temacie...

 

Podejrzewam że ta skrzynia miała pół bieg ale jakis geniusz pozbył sie go bo to tansze niż naprawa. Widziałem taką skrzynie gdzie w miejscu elektrozaworów włożona była jakaś tandetna śruba a po włączniku półbiegu została tylko dziura.

 

Opublikowano

U mnie jest oryginalna zaślepka na panelu a w miejscu elektrozaworu to nie pamiętam czy coś widziałem muszę spojrzeć to jest w okolicy komputera pod kabiną po prawej stronie tak? oczywiście w korpusie skrzyni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v