Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy Ty w ogóle czytasz co do Ciebie piszę? Sprawdziłeś ten alternator tak jak Ci pisałem? Ta stacyjka ma jakieś oznaczenia?

Opublikowano

Kontrole podłącz po prostu do plusa a drugi przewód od kontrolki do alternatora i powinna się zaświęcić i jak odpalisz silnik to przy dodawaniu gazu powinna gasnać a jak ujmiesz obrotów to się za święci ten typ tak ma to są alternatory bezszczotkowe i samowzbudne ja kilka lat jeździłem bez akumulatora i normalnie miałem światła tylko na wolnych obrotach przygasały .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nic nie jest ok.Tam gdzie + ma być zasilanie. CT to rozruch, OB to + po zapłonie, czyli powinna tu być lampka kontrolna. Pozostałe dwa to świece żarowe, u Ciebie niewykorzystane. Tak jest w T25, bo to od niego jest ta stacyjka. Nie wiem dlaczego nie kupiłeś takiej dedykowanej do MTZ.

Opublikowano

Zasilanie na kontrole jest w T-25 od razu po włączeniu masy a jest zasilanie na jednym wyjściu po wciśnięciu kluczyka na po co chcesz mu skomplikować jak i tak wyłącza masą to jest główny wyłącznik.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po to, że jak wyciągnie kluczyk to nie rozładuje akumulatora nawet jak zapomni odłączyć masy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie, bo jak się gasi ciągnik to odruchowo wyciąga się kluczyk żeby wszystko pogasło.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Stacyjka jest na pewno od T25. Gdzie masz podłączone zasilanie z +30? Ma być pod +.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Chyba zaraz zamknę ten temat, bo dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu. Że to jest podłączone pod rozrusznik to ja sam wiem, chodzi mi o to pod który zacisk stacyjki masz podłączone zasilanie. Bo na tym zdjęciu, które wstawiłeś masz tak namieszane, że to nie ma prawa działać. No i kiedy w końcu sprawdzisz ten alternator metodą, którą przedstawiłem? Ja to bym opanował w pół godziny, a Ty w ciągu dwóch dni nie potrafisz napisać gdzie masz podłączone zasilanie do stacyjki.

Opublikowano

Przecież pisał że sprawdzał .Weź sprawdź Skowron15 kontrolką który ma napięcie (+)cały czas i podłącz tam gdzie jest + to tam chyba co jest najgrubsza śruba a resztę tak jak jest.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To widzę, ale nie widzę wyniku pomiaru napięcia ładowania.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Akurat jest dokładnie odwrotnie. CT rozruch, OB kontrolka.

zasilanie jest podłączone pod OB bo jak podepne pod Ct to po włączeniu masy rozrusznik zaczyna kręcić

Tak z czystej ciekawości spytam: na co liczyłeś podłączając tą stacyjkę dowolnie i przypadkowo? Przecież tam każdy zacisk jest odpowiednio oznaczony i ma swoje przeznaczenie. Myślałeś, że podłączysz do obojętnie jakich zacisków i będzie działać?

Opublikowano

 Elektrotechnik gdyby to było moje to albo ciągnik był by u mechanika albo mechanik u mnie ale  mojemu ojcu nie przetłumaczysz że potrzebny jest mechanik

dla niego ważne że ciągnik warczy i ja próbuje zrobić to sam jak ojca nie ma w domu ale z elektroniką to mi za bardzo nie idzie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wszystko rozumiem, ale czytaj ze zrozumieniem co Ci tu piszę. Skoro przy próbie z żarówką alternator działa prawidłowo, to można w 90% uznać, że jest sprawny. Teraz podłącz stacyjkę tak jak napisałem wcześniej i musi zadziałać.

Opublikowano

witam tydzień temu alternator w moim mtz zakończył swój żywot 

był on na 5 wyjść z osobnym regulatorem teraz zamówiłem nowy alternator z 3 wyjściami.

Moje pytanie czy teraz będzie potrzebna jakaś przeróbka w instalacji aby podłączyć ten nowy alternator

post-154696-0-37688700-1435135544.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v