Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 godzin temu, astrahxenon napisał:

Koledzy Mam plan w zimę przerobić d 46 na wywrot, Plan jest taki mam do kupienia za 600 zł samą ramę od d46 moją myślę wykorzystać jako górna podłogę mam w bdb stanie siłownik mam za 500 zł od d47 oryginalne cewniki myślę zaspawać blachą z tył planuję kule z przodu uszy zabudowa do zboża 50+30 kiprowana będzie w większości do dmuchawy jak myślicie zda to egzamin ?

nie tylko Ty;)
Popatrz tutaj gdzieś kolega pokazywał swoją z dospawanymi ceownikami pod ramą od przodu do tyłu. Ja myślę zrobić podobnie + ceownik główny ramy dolnej zamknąć płaskownikiem. Myślałem o wywrocie dwustronnym ale jednak jak robić mam od podstaw to zrobić na 3. Inne bałwanki, nie mam pomysłu na resory jeszcze ale to projekt na kilka miesięcy. Siłownik będzie nowy.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Nikita_Bennet napisał:

nie tylko Ty;)
Popatrz tutaj gdzieś kolega pokazywał swoją z dospawanymi ceownikami pod ramą od przodu do tyłu. Ja myślę zrobić podobnie + ceownik główny ramy dolnej zamknąć płaskownikiem. Myślałem o wywrocie dwustronnym ale jednak jak robić mam od podstaw to zrobić na 3. Inne bałwanki, nie mam pomysłu na resory jeszcze ale to projekt na kilka miesięcy. Siłownik będzie nowy.

Ja mam ją głownie do zboża czyli kiper do dmuchawy,myślę zaspawać oryginalną ramę może i dorzucę  kątownik, też chciałem na 2 strony ale ciężko z siłownikami a tu mam w dobrej kasie z gwarancją.Co do resorów jeden od drugiego odgapia i zakłada co raz większe odboje, a niema jak dorzucić kilka piór resora

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano

Resory można zregenerować w sposób następujący: dwa nowe pióra górne ( główne ), pozostałe obcina, klepać i złożyć o 2 więcej. Odboje to ważna sprawa, proponuję stożkowe np:

 

Ps. zdjęcie nie jest moją własnością.

Opublikowano
Dnia 4.12.2019 o 21:13, astrahxenon napisał:

Koledzy Mam plan w zimę przerobić d 46 na wywrot, Plan jest taki mam do kupienia za 600 zł samą ramę od d46 moją myślę wykorzystać jako górna podłogę 

Daj sobie spokój z kupnem , nie warto .Za 600 zł będziesz miał ok 12 mb nowego ceownika hutniczego 120 mm.Wystarczy na podłużnice górnej ramy i jeszcze na poprzecznice .mocowania siłownika, a ze starej ramy ile zyskasz, czasem na złomie można trafić stal .. Poza tym podłużnice górnej ramy musza być szerzej rozstawione niż dolne , dlatego obetnij podłogę wraz ze wzmocnieniami i  zamontuj ją na nowej górnej ramie. Tak jak pisano wyżej , wzmocnij dolną ramę ceownikiem 80 lub 100 od skrętu do tyłu , a od poprzeczki przedniego wózka do poprzeczki siłownika ,ceownik 120 ( 100) od wewnątrz. Na forum jest masę zdjęć z przeróbek i opinii. W taki sposób przerabiałem swoją D45. Posiada ona ramę z ceownika hutniczego  100 mm, dołożyłem od dołu ramy ceownik 80 , tam gdzie skręt nie pozwalał , zastosowałem ceownik 100 mm od wewnątrz ramy. Górną ramę zrobiłem z ceownika 120, na środku (  tam gdzie poprzeczki gniazda siłownika )  zamknięty blachą. Zwiększyłem wymiary skrzyni ( jak w D732 , rozstaw osi też) . Spokojnie 6,5 tony  wytrzymuje przy wywrocie do tyłu. Burty 50+40. Przy wykorzystaniu starych burt , blachy na podłogę ( miała 3mm) , zakupie nowego siłownika i stali na konstrukcję ramy , elementów do dolnego otwierania jednej burty , ( farba , dodatki itp) zamknąłem temat w 2500 zł. A  gniazda wywrotu sam robiłem  ( przy wykorzystaniu starych kul od ciągnika),   trochę  przy pomocy znajomego tokarza.

Opublikowano
16 godzin temu, astrahxenon napisał:

Ja mam ją głownie do zboża czyli kiper do dmuchawy,myślę zaspawać oryginalną ramę może i dorzucę  kątownik, też chciałem na 2 strony ale ciężko z siłownikami a tu mam w dobrej kasie z gwarancją.Co do resorów jeden od drugiego odgapia i zakłada co raz większe odboje, a niema jak dorzucić kilka piór resora

dlaczego twierdzisz że ciężko z siłownikiem do 2W, przecież taki z kołyską i gniazdem wyjdzie z 600-700zł, czyli z całą hydrauliką spokojnie w 2tys. się zamkniesz a o wiele prostsza robota bo stawiasz c100 na górę i spawasz uszy i całą podłogę

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, izydor6280 napisał:

dlaczego twierdzisz że ciężko z siłownikiem do 2W, przecież taki z kołyską i gniazdem wyjdzie z 600-700zł, czyli z całą hydrauliką spokojnie w 2tys. się zamkniesz a o wiele prostsza robota bo stawiasz c100 na górę i spawasz uszy i całą podłogę

No tak ale mam za 500 po regeneracji od d47 więc 1000 mi zostaje a 3w do sypania w żmijkę dużo wygodniejsza, chciałem nie zrywać mojej blachy i nie odcinać mocowań zawiasów bo wszystko jest jak nowe i przyczepa jest szczelna 100% tak paki bym nie ruszał tylko powozie, znowu robić nowe podwozie trzeba troszę czasu żeby przedni i tylny wózek był symetrycznie

Edytowane przez astrahxenon
nowości
Opublikowano

Odcinasz tylko podłogę z ramką od ramy i masz wszystko dalej połączone. Górna rama musi mieć inny rozstaw podłużnic niż dolna, najprościej aby górna była na zewnątrz.

Opublikowano

Nie musi, ale jeśli będą miała to będzie mniej kombinowania.

Ogólnie tak jak kolega powyżej polecam kupić nowy ceownik i z niego robić, nowe to nowe, utnoesz jak ci pasuje i zrobisz jak ci będzie wygodnie, a ze starego to kombinowanie i lepienie, i żadnych oszczędności

Opublikowano (edytowane)

Pewnie tak zrobię ceownik hutniczy u mnie po 45 zł/m czyli wyjdzie podobnie, niewiem tylko jak się zabrać do odcinania tych kątowników żeby dało radę je z powrotem wykorzystać

Edytowane przez astrahxenon
nowości
Opublikowano

Jeśli nie chcesz ruszać podłogi to odetnij spawy od podłużnic i poprzeczek przy podłużnicach. Poprzeczki pomiędzy podłużnicami i tak musisz dać nowe ponieważ zmieni się rozstaw podłużnic, a poprzeczki pomiędzy podłużnicą a ramką i tak musisz skróci. Co do poprzeczek w środku to i tak sporo odpadnie ponieważ musisz dać mocniejsze do siłownika i pomiędzy mocowaniami wywrotu.

Opublikowano
15 godzin temu, akmaly napisał:

Jeśli nie chcesz ruszać podłogi to odetnij spawy od podłużnic i poprzeczek przy podłużnicach. Poprzeczki pomiędzy podłużnicami i tak musisz dać nowe ponieważ zmieni się rozstaw podłużnic, a poprzeczki pomiędzy podłużnicą a ramką i tak musisz skróci. Co do poprzeczek w środku to i tak sporo odpadnie ponieważ musisz dać mocniejsze do siłownika i pomiędzy mocowaniami wywrotu.

Rama górna i dolna bedą miały taki sam rozstaw taki jest plan

Opublikowano
23 godziny temu, astrahxenon napisał:

 niewiem tylko jak się zabrać do odcinania tych kątowników żeby dało radę je z powrotem wykorzystać

Najlepiej odetnij je całkowicie przy obrzeżu  i przy podłużnicy , najbliżej jak to możliwe , nie będą Tobie przeszkadzały gdy położysz podłogę na nowej ramie. Wykonując górną ramę z szerszym rozstawem podłużnic od dolnej , będziesz mógł je powtórnie wykorzystać i dokładnie dopasować . W D46 blacha podłogi ma grubość 2 mm i po tylu latach na pewno większość spawów już jej nie trzyma do ramy , a jeżeli są to wiadomo szlifierka z cienka tarczą.

Opublikowano
6 minut temu, andrzej78 napisał:

Najlepiej odetnij je całkowicie przy obrzeżu  i przy podłużnicy , najbliżej jak to możliwe , nie będą Tobie przeszkadzały gdy położysz podłogę na nowej ramie. Wykonując górną ramę z szerszym rozstawem podłużnic od dolnej , będziesz mógł je powtórnie wykorzystać i dokładnie dopasować . W D46 blacha podłogi ma grubość 2 mm i po tylu latach na pewno większość spawów już jej nie trzyma do ramy , a jeżeli są to wiadomo szlifierka z cienka tarczą.

Właśnie niema korozji i podłoga nie jest pozaginana, bo przyczepa kupiona z wojska praktycznie nic nie woziła a u mnie tylko trochę zboża

Opublikowano (edytowane)

Zależy jakie będą wymiary paki jak zostanie oryginał to 140 zaślepić i wytrzyma ale 160 to już dość wytrzymały będzie grubość ramy to nie wszystko kwestia jak będą poprzeczki w którym miejscu będą wzmocnienia. Jak myślisz o 3 stronnym wywrocie to obowiazkowo kule na tył musi być stabilna

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano

A jaką wysokość burt proponujecie do takiej d43 ?

No te elementy to słabe punkty 😉

No te elementy to słabe punkty 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sqowron
      Witam jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez pawel777716
      Jak odkręcić ten dół od siłownika przyczepa sanok d47b? Ktoś pomoże? Są tu jakieś zabezpieczenia których nie widzę?

    • Przez Sqowron
      Witam, jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez rolnik159
      gdzie ma wybite numery ramy przyczepa d 35M, i jak wygląda do niej tabliczka znamionowa??
    • Przez Młody_mich
      Witam, zastanawiam się nad zakupem naczepy (typowej pod tira) do ciągnika (podłączanie przez wózek dolly). I mam pytanie jak wygląda rejestracja, czy da się zmienić z ciężarowej na rolniczą (poprzez zmianę opon itp) ? Komuś się w ogóle udało i w jaki sposób
      Z góry dziękuje za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v