Skocz do zawartości
crickmaverick

jaki profil na skrzynię do wywrotki d44?

Polecane posty

Witam jest zima i jak to w zime bywa z nudów przerabiam przyczepe d44 lub d35 nie wiem dokładnie, na wywrotkę. Przyczepa była sztywna ale chce dorobic jej wywrot, w podstawie ma ceownik goracowalcowany 100 x 50 mm ścianka 6mm, skrzynie muszę wyspawac i zastanawiam sie czy na rame wywrotu użyć tego samego ceownika 100 x 50 scianka 6 mm czy np może byc profil zamknięty 100 x 50 ścianka 4mm. proszę o doradzenie jaki profil wybrac. Dodam ze wywrotka ma słuzyc głownie do kiprowania zboża i sporadycznie raz na rok do przewozu ziemi torfu itd. Napomnę także ze wywrot będzie na 2 siłowniki tylko na boki, burty będą dolno uchylne wiec tył i przód skrzyni będzie sztywny.

 

będę wdzieczny za podpowiedz i prosze nie pisz w komentarzu (nie warto tego robic, nie lepiej kupić gotowa?, szkoda kasy, po co sie męczyć) proszę o porady tylko zgodnie z zadanym pytaniem dzieki.

post-10129-0-21714400-1422811150_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Tak z ciekawości gdzie dostałeś  ceownik 12 hartowany, bo nigdy o takim nie słyszałem. O hartowanych materiałach to wiem, ceownikach nie słyszałem, ale nawet o ceowniku 12 nie słyszałem nigdy.

 

 Lepiej daj 100x50x4 profil zamknięty, będzie wytrzymalszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    185
Napisano (edytowany)

Profili nie stosuj. Jak chcesz na długie lata to najlepiej wykonają tą skrzynię z ceownika gorąco walcowanego ( hutniczego bo pewnie o taki chodziło wyżej:) ) Skoro dolną ramę masz z ceownika 10 to górna w większego nie ma sensu. Wg. mnie to będzie wystarczająca z gorącowalcowanego 10 a jak chcesz większy to zimno-gięty 14.

Profil będzie mocniejszy bo dochodzi jeszcze jedna ścianka ale profil ma to do siebie że koroduje od środka, chyba że go czymś porządnie akonserwujesz choć między krystalicznej nie zabezpieczysz. A ceownik jest odkryty, kiedyś przeczyścisz i pomalujesz. 

Mi to wygląda na d35. Przerób sobie ją na wymiary 200x410 po burtach ( podłoga na ok 196x406 cm). Będziesz miał wymiary standardowej 4T. Siłowniki dasz 2 czy 1? Jeśli na jeden siłownik to musisz wzmocnić ramę. Najlepiej z blachy np. 6mm daj takie duże podpory w kształcie trójkąta prostokątnego od tego ceownika do skrętu i aż do miejsca gdzie będzie siłownik. To samo z tyłu od ceownika do mocowania resoru do siłownika. Ja bym tak to zrobił albo podstawił od skrętu do samego tyłu drugi ceownik. Na 2 siłowniki wytrzyma beż żadnych wzmocnień.

Edytowano przez akmaly
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    7

Nie hartowany tylko hutniczy chyba mu się coś pomyliło , jestem ciekawy jak hartowany chce pospawać .Zrób z ceownika hutniczego 100/50 lub  profila zamknietego to i to powinno wytrzymać .W starszych przyczepach stosowali ceowniki a w nowych profile .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1889

remontowaliśmy taką D-44 dwa lata temu, skrzynię zrobiliśmy o wymiarach 2,15x3,95 zamiast fabrycznego 1,95x3,85

teraz można na nią włożyć 10 balotów słomy 120x120

w sumie teraz też bym przerobił ją na wywrotkę, mądry polak po szkodzie

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też stawiał bym na profil bo jest ładniejszy , lepiej się prezentuje, i jest łatwiejszy w spawaniu niz C ( ze względu na zakamarki) natomiast profil jest bardziej plastyczny a C jednak sztywniejszy bo gorąco walcowany, chyba postawie jednak na profil 100 x 50 x 4 jest tańszy niż ceownik i dostępny od reki, jedynie w ramę nośna wspawam ceowniki podtrzymujące kołyski od siłowników ( poprzeczki) a całą górą zrobię z profila. postaram się wrzucić na ten temat zdjęcia za jakiś czas jak postępy w pracy będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiuc2    3

Co do ceny to masz rację taniej kupisz profil, chociaż i tak zakup materiału odczujesz troche po kieszeni :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja w poprzeczki w ramę dolną w D 47, zdjęcia w  galerii,dałem rury 90 mm, miałem  w domu to po co miałem kupować profile.I powiększ pakę  tak jak pisał bratrolnika 215x400 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1889

jeśli myślisz na niej wozić kostki słomy/siana, to chyba lepiej zostać przy burtach 50cm, wtedy można ładnie na boki rozłożyć słomę, a tak to jedna warstwa będzie za mało, a dwie za dużo, żeby się na burtach oparło trochę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiuc2    3

jeśli myślisz na niej wozić kostki słomy/siana, to chyba lepiej zostać przy burtach 50cm, wtedy można ładnie na boki rozłożyć słomę, a tak to jedna warstwa będzie za mało, a dwie za dużo, żeby się na burtach oparło trochę

 

Tak znam ten problem, zawsze problem ułożyć do porządku bo w mojej są takie burty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

my słomę czy siano zwijamy w okrągłe, ostatnia kostke chyba widziałem u nas w 2007 roku, do bel mamy dłużycę a ta przyczepa tylko do materiałów sypkich ( zboże, ziemia, torf, nawozy itd)

Edytowano przez crickmaverick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Burty zrób standardowe tzn. rozmiar skrzyni. 410x223 ma przyczepa d47 ( wywrotka 4,5 T). 410x200 ma natomiast D732 i szczerze to nie wiem do czego Ci ta przyczepa ale ja bym większej z tych ram nie robił. Osie wąskie oraz delikatna rama. Najlepiej zawiasy wywrotu na kulach ale przy tym rozstawie ramy ( podłużnic) to bym nie szalał z szerokością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam nie będę zakładał nowego tematu będę dodawał fotki z remontu tutaj lecimy! :


wspawane kołyski i pierwsza przymiarka siłowników, użyty materiał ceownik gorąco walcowany 80 x 40 x 6 .post-10129-0-17942100-1433147148_thumb.jpg

post-10129-0-23605200-1433146875_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dolna rama głowna to ceownik 10 cm, te poprzeczki co sa na nich oparte kołyski to ceownik 8 cm x 4,5 cm, natomiast górna rame robie z profila 80 x 40 x 4. 

Edytowano przez crickmaverick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1232    1

Witam nie będę zakładał nowego tematu będę dodawał fotki z remontu tutaj lecimy! :

wspawane kołyski i pierwsza przymiarka siłowników, użyty materiał ceownik gorąco walcowany 80 x 40 x 6 .attachicon.gif20150516_090808.jpg

Nie wiem czy czasem nie lepiej by było kupić nową przyczepę tylko że lepsza o wiele wieksza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Zobacz ile kosztuje nowa przyczepa, a ile kosztują materiały i czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam za duzo wolnego czasu i lubie majsterkowac, pozatym przyczepa autosan taka jak bym chciał tzn na balonowych to koszt ok 5500 zł do 7 tysiecy i nieraz trzeba remontowac jescze, natomiast ja mam przyczepe i remont zmiescze sie w 3,500 zł i bede miał na swoje potrzeby wiec lepiej reomontowac jak sie nie ma co robic, a jak by sie miało co robic to tez lepiej remontowac bo na kasie nie spie :)

Edytowano przez crickmaverick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Ja wiem dlatego to napisałem. Też mam kopę sprzętu warsztatowego i sam robię sporo remontów, obecnie agregat robię. Wyremontować przyczepę jest kilka razy taniej niż kupić nową. A jak dobrze zrobisz remont starej to wytrzyma dłużej niż nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez darekk55
      Burty do przyczep – Producent – Transport na terenie całego kraju
       
      Zychar www.zychar.pl Producent burt do przyczep D35 D47 D50 D55 Brandys BSS HL HW IFA AUTOSAN, akcesoria rolnicze.
      Niskie ceny, wysoka jakość, szybka realizacja zamówień.
      Solidne burty do przyczep w przystępnej cenie. Wykonujemy burty na wymiar do przyczep, rozrzutników, aut ciężarowych, innych pojazdów. Wszystkie nasze burty wykonane są z blachy 2mm (3mm na życzenie).
       
      Produkujemy burty i nadstawki do polskich i zagranicznych przyczep wypełnione blachą 2mm tłoczoną w głęboki trapez. Standardowa wysokość 50cm (możliwość wykonania dowolnej wysokości). Burty są szczelnie spawane. Odtłuszczone i malowane przemysłową farbą podkładową, przygotowane do położenia farby nawierzchniowej. Możliwość umiejscowienia wysypu w dowolnej burcie w przyczepie.
       
      Istnieje możliwość zamówienia burt wraz z zestawem do dolnego otwierania. Posiadamy w ofercie zamknięcia, zawiasy, bolce, sworznie, wysokiej jakości odkuwki w bardzo atrakcyjnych cenach. Sprzedajemy również samą blachę trapezową o długości do 300cm. Blachę na podłogę dociętą na wymiar.
       
      Nie wymagamy zaliczek płatność przy odbiorze lub faktura terminowa.
      Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania
      ZAMÓWIENIA PRZYJMUJEMY TELEFONICZNIE
      Tel. 785 833 753
      Tel. 668 040 316
      e-mail: zychar1@o2.pl
      Produkcja Biłgoraj woj, Lubelskie
      Szybki Transport na terenie całego kraju.
      Możliwy odbiór osobisty


      ogłoszenia na OLX:

      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/zhzb/










    • Przez dzony9203
      Witam, jestem w posiadaniu starego wózka. 
      Po kilku(nastu) latach w końcu planuję przywrócić go do normalnego stanu (podłoga, burty, światła i wywrot - reszta w miarę ok).
       
      Chciałbym go odnowić na wzór oryginału ale nigdzie niema tabliczki znamionowej.
      Dla ułatwienia dodam że tylna klapa otwierała się do góry.
       
      W załączeniu zdjęcia - może ktoś rozpozna.
      Dla mnie to jakiś autosan ale tu moje pomysły się kończą.
       
      Pozdrawiam

    • Przez dzony9203
      Witam.
      Planuje wykorzystać taką przyczepę i przerobić ją na przyczepę do bel.
      Obecnie ma jakieś 1,40m x 2,50m.
       
      Planuję aby miała jakieś 3 m szerokości a długości to zależy.
      W załączeniu zdjęcia, proszę o radę czy warto się za to brać.
      Pozdrawiam
       



    • Przez Trewq
      Czy spotkaliście się kiedyś z takim dopisaniem badania technicznego pojazdu, podobno powinno się taki dowód wymienić po wykorzystaniu tych 6 pól a tu mam przedstawiony taki myk  czy to jest legalne?  W Temacie powinno byc Adnotacje
       
       

    • Przez pulek227
      Witam,
      Mam zamiar kupic jakas przyczepa wywrotke uzywana gdzies do 12-13 tys
      Czy lepsza bedzie zachodnia czy polska d 47
      Chodzi mi o 3 stronny wywrot
      natknalem sie na przyczepe 6 t z niemiec firmy hoffmann czy to sa dobre przyczepy?
      Cos mozecie doradzic?
×